בלי ששמנו לב, יש כבר לא מעט טנדרים חשמליים גדולים בישראל. זה התחיל עם ייבוא מקביל של האמר חשמלי שהצליח לא רע בהתחשב במחיר שלו בזכות האפשרות להחזר מע"מ ומס קנייה, המשיך לשברולט סילברדו החשמלית שמיובאת באופן רשמי ועכשיו זה הגיע ל-GMC סיירה. כולן מבוססות על אותה פלטפורמה (למרות ש-GM מכחישה את זה) ומשתמשות באותן סוללות. אבל לכל אחד מהטנדרים האלה יש אופי ייחודי משלו והוא מותאם לקהלים שונים לגמרי. אז החלטנו לבדוק למי מתאימה GMC סיירה החדשה ולמה היא יקרה יותר מהסילברדו EV.

רקע
הסיירה זה לא הטנדר החשמלי הראשון של מותג GMC. לפניו הושק האמר EV החשמלי ויש להם הרבה במשותף עם שברולט סילברדו החשמלית. אבל בזמן שההאמר הוא מפלצת עתירת כוח ויכולות שטח שאין לאף רכב חשמלי אחר, והסילברדו היא 'טנדר פועלים', ה-GMC הוא גרסת הפרמיום של הטנדרים החשמליים. GMC סיירה לא משווקת בישראל על ידי יבואן רשמי אלה על ידי יבואן מקביל אבל זה לא אומר שלא כדאי לבחון אותה כאופציה עבור מי שמחפש להתקדם לרכב עבודה חשמלי.

רכב עבודה יכול להיות חשמלי?
קודם כל נתחיל בזה שרכב עבודה חשמלי נוח בהרבה מבחינת תחזוקה. אין לו מנוע בעירה ותיבת הילוכים שדורשים טיפולים ותיקונים עקב שחיקה מהירה בעבודה. גם אין מה לדבר על עלויות הדלק, כי אין עוד צורך בו. הדבר היחיד שתצטרכו לשים לב אליו הוא מד הסוללה ולדעת לנהל את הלו"ז שלכם לפי זמני הטעינה. GMC סיירה מגיעה לישראל בגרסה הבכירה הנקראת DENALI ולה יש סוללה בקיבולת של 200 קילוואט. בעולם מושלם היא מספקת טווח נסיעה של 700 ק"מ בין טעינות ובעולם פחות מושלם – למשל כשהרכב עומד מונע לאורך כל היום (דבר שלא פוגע כלל במנוע לעומת רכבי דיזל ובנזין), בנוסף לזה הוא יורד מעט לשטח ושבילי עפר שמצריכים עבודה מאומצת יותר של המנועים והעמסה מלאה של הארגז – יכולים לקצר את הטווח בכ-40 עד 50% וזה ישאיר אתכם עם כ-400 ק"מ טווח ליום עבודה. אבל GMC חשבו גם על תרחיש שבו תיגמר לכם הסוללה במהלך היום. אתם יכולים לטעון את הסיירה בעמדה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט/שעה. המשמעות היא כ-140 ק"מ טווח תוך 10 דקות. נוסף לכל אלו, הייתרון של רכב עבודה חשמלי כמו GMC סיירה בשטח, הוא האפשרות לחבר לשקע הטעינה של הרכב מתאם להפעלת מכשירים חשמליים חיצוניים. תוכלו להטעין סוללות של כלי עבודה, להפעיל פרוז'קטורים וממש להשתמש ברכב כגנרטור נייד, שקט שלא מתאמץ בכלל.
מי חזקה יותר: סילברדו או סיירה?
שברולט סילברדו EV הנמכרת בישראל היא בגרסת WT4. לגרסה זו יש שני מנועים חשמליים להנעת 4X4 שמייצרים הספק כוח כולל של 510 כוח סוס. ההספק הזה מצליח להזיז את הסילברדו, ששוקלת 3.8 טון, מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות בלבד. אבל, כפי שכבר ציינו קודם, GMC סיירה היא גרסת המנהלים של שברולט סילברדו ולכן כפי שאפשר לצפות, יש לה את אותם מנועים חשמליים אבל ההספק גבוה יותר. סיירה החשמלית מחזיקה בהספק כולל של 754 כוח סוס על משקל דומה. זה מספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות. אבל, האמר חשמלי שם את שתיהן בכיס הקטן כי יש לו גרסה בעלת 3 מנועים חשמליים עם הספק כולל של 1,000 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות. אז יוצא ש-GMC סיירה נמצאת במקום טוב באמצע: לא מוקצנת מידי אבל גם לא "ממוצעת" כמו הסילברדו EV.

מה מיוחד ב-GMC סיירה?
מאחר וציינו שהסיירה זה רכב פרמיום למנהלים, מחובתנו גם להמחיש את זה ברשימת האבזור הייחודית שלו. יש לו כמובן את האבזור הבסיסי שתמצאו בכל רכב מנהלים מודרני כמו אוורור וחימום בכיסאות, מסך מולטימדיה ענק בגודל 16.8 אינץ', מצלמות 360 מעלות ומערכות בטיחות מתקדמות. בנוסף לאלו יש לה גם אבזור שלא תמצאו בכל רכב מנהלים ובטח שלא ברכבי עבודה: גג פנוראמי ענק, חישוקי גלגלים מפלצתיים בקוטר 24", מתלי אוויר עם הגבהה והנמכה, מערכת שמע יוקרתית של מותג BOSE והיגוי לגלגלים האחוריים. אבזור כזה אולי תמצאו בגרסה הבכירה של BMW סדרה 5.

תא נוסעים ותא מטען
GMC סיירה מוצעת רק כטנדר CREW CAB עם קבינה כפולה וארגז באורך של 1.8 מטר. המשמעות היא תא נוסעים מרווח במיוחד עם מלא מקום ליושבים מאחור. בגלל שהארגז מתקצר מעט לטובת המושב האחורי, יש אפשרות להאריך את הארגז פנימה לתא הנוסעים כדי להעמיס פריטים ארוכים. כדי שלא תצטרכו לחפש פטרונות לחפצים ותיקים אישיים שלא יתערבבו עם הדברים בארגז, יש תא מטען נוסף מקדימה שהוא התא היבש שבו אפשר גם להניח ניירת ולהיות בטוחים שבימים גשומים היא תישאר יבשה. בתוך תא הנוסעים עצמו, בגלל שמודבר ברמת גימור DENALI תקבלו חיפויי עור יוקרתיים וגימורי עץ טבעי בהתאם לאופי היוקרתי של הרכב.

כדי שלא יהיה משעמם
GMC סיירה החשמלית מצוידת במסך עצום בגודל 16.8 אינץ' שתומך במולטימדיה מתקדמת. זה אומר שיש אפליקציות וחיבוריות מתקדמת. בנוסף, יש לוח מחוונים דיגיטלי לנהג ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון. בשביל שתוכלו להתעסק בניהול העסק תוך כדי נהיגה, יש מערכת SUPER CRUISE השולטת בהאצה ובלימת הרכב והיא שומרת לבד על מרכז נתיב הנסיעה בכביש מהיר גם בלי שתגעו בהגה.

אחריות וטיפולים
GMC סיירה חשמלית מגיעה עם אחריות יצרן ל-3 שנים או 100,000 ק"מ. עבור מערכת ההנעה יש 6 שנים אחריות ולסוללה 8 שניות אחריות.



