פורד ריינג'ר ראפטור מגיע לישראל בכל הכוח

פורד ריינג'ר

בשנת 2022 המיני הקטנה קיה פיקנטו הייתה הרכב הנמכר ביותר בישראל,

בין השנים 2019 – 2021 הייתה זו המשפחתית הפופולארית טויוטה קורולה שהובילה את הטבלה.

בארה"ב לעומת זאת, הרכב הנמכר ביותר מזה 40 שנה ברציפות הוא טנדר, וליתר דיוק ה- F-150 של פורד.

הביקוש לטנדרים (באנגלית pickup truck, או pickup בקיצור) בארה"ב הוא גדול כל כך עד ש-Ford,

כיצרנית הרכב האמריקנית הוותיקה ביותר, מציעה לא פחות מעשרים דגמים שונים, רובם מסדרות F-150,

F-250 ו–F-350, אחרים מסדרות ריינג'ר, גלדיאטור, ועוד.

רק בודדים מאלה מוצאים דרכם לישראל, בקרוב יצטרף אליהם פורד ריינג'ר ראפטור,

טנדר עוצמתי עם ביצועי שטח מעולים.

בישראל נמכרו בשנת 2022 רק כ-4,000 טנדרים, וכמעט אף אחד מהם לא היה של Ford

(הטנדר הפופולארי ביותר בישראל בשנים האחרונות הוא טויוטה היילקס).

נראהש"דלק מוטורס", יבואנית Ford לישראל, לא נוטה לייחס חשיבות רבה לסגמנט הטנדרים בארץ.

עבור מי שמתעניינים בטנדרים בעלי יכולת שטח מעולה, לאחרונה פרסמה דלק מוטורס

ידיעה משמחת:הריינג'ר ראפטור, גרסת ספורט-שטח קיצונית מסדרת הטנדרים Ranger של Ford, תנחת בקרוב בישראל.

מצטרף לגרסת הראפטור של רכב השטח ברונקו

Ford משתמשת בתוספת "ראפטור" ("טורף" או "דורס" בעברית) לתאר גרסאות קצה של דגמי רכב (גרסאות בעלות ביצועים טובים במיוחד).

במשך שנים רבות גרסאות ראפטור הגיעו לישראל, אם בכלל, רק ביבוא מקביל ובמספר מצומצם על ידי יבואנים קטנים ולא היבואן הרשמי.

בשנת 2023הגיע לישראל פורד ברונקו, רכב השטח המוצלח של Ford, גם בגרסת ראפטור.

פורד ריינג'ר היא סדרה של טנדרים בגודל קטן ובינוני המיוצרת מאז 1983.

גרסאות שונות של הריינג'ר נמכרו בישראל לפרקים אולם מעולם לא הגיעה אלינו גרסת הקצה.

כעת דלק מוטורס מצרפת להיצע גם את גרסת הראפטור של הריינג'ר, ייתכן שהמהלך מבוצע כדי למשוך תשומת לב גם אל דגמי הטנדרים

הקונבנציונאליים יותר של Ford (מסדרות F-150, F-250, F-350, מאבריק, וריינג'ר), כפי שנהוג לקדם מכירות של מכוניות

משפחתיות באמצעות פרסום ושיווק, גם של גרסאות ספורטיביות שלהן.

פורד ריינג'ר

הטנדר החזק והיקר מסוגו בישראל

ג'יפ גלדיאטור (גרסת הטנדר של הג'יפ רנגלר) הוא למעשה המתחרה היחיד של ריינג'רראפטור בישראל.

הגלדיאטור מצויד במנוע V6, בנפח 3.6 ליטר ובעל הספק של 285 כוחות סוס. הנפח של מנוע ה-V6 של פורד ריינג'רראפטור

הוא 3 ליטרים "בלבד" אולם הוא מפיק 288 כוחות סוס (חזק מהמנוע של הגלדיאטור ב-3 כוחות סוס),

זאת בזכות שני מגדשי טורבו ומערכת אנטי-לג, לקיצור השהיית המגדש לאחר הרפייה מדוושת התאוצה.

מעניין לציין כי במדינות שאינן כפופות לתקינה האירופית (כגון אוסטרליה ודרום אפריקה)

הריינג'רראפטור משווק עם מנוע בעל הספק של כמעט 400 כוחות סוס.

בעוד שגלדיאטור חדש (משנת 2023) עולה כ-400,000 שקלים, כתלות ברמת הגימור ותוספות,

תג המחיר של הריינג'ר ראפטור הוא 475,000 שקלים.

פורד ריינג'ר

יכולת שטח מרשימה

מי שמחפשים רכב מסחרי עם עבירות דומה לזו של דגמים מובילים מסגמנט רכבי השטח, ימצאו כנראה

כי פורד ריינג'רראפטורבהחלט יכול להיות בחירה טובה עבורם – אם מוכנים לשלם את המחיר, כמובן.

מדובר ברכב שאין צורך לבצע בו שינויים כדי שיוכל להתמודד עם כל תוואי שטח, השלדה מגיעה כשהיא כבר מחוזקת

במקומות אסטרטגיים, מערך המתלים כבר משודרג (מלפנים זרועות המתלה הן ארוכות, עשויות אלומיניום ובתצורת עצמות עצה כפולות),

הסרן האחורי נתמך בקפיצי סליל (ולא קפיצי עלים כמו בגרסה הרגילה של הריינג'ר).

בולמי זעזועים איכותיים של פוקס (Fox) בקוטר 2.5 אינץ' מקשרים בין השלדה לצמיגי שטח דו שימושיים איכותיים

(BFGoodrich AT) בקוטר 33 אינץ'. מרווח הגחון הוא 27.2 ס"מ, זוויות הגישה-נטישה 32-25 מעלות.

כושר הגרירה של הריינג'רראפטור הוא 2.5 טון.

תיבת הילוכים אוטומטית בת עשרה הילוכים מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית

(לכביש יבש), כפולה (לכביש רטוב), כפולה לשטח, והילוך כוח.

סעפת פליטה אקטיבית גורמת לשינוי צליל המנוע בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

מבט חטוף מספיק כדי להבחין בין פורד ריינג'ר רגיל לראפטור, כך למשל על הגריל הקדמי כתוב "FORD"

(במקום לוגו החברה), יש מיגון ייחודי לגחון (נראה היטב מתחת לפגוש הקדמי), בתי הגלגלים מורחבים, מאחור מבצבץ צמד מפלטים, ועוד.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו