פורד חשפה לאחרונה את פורד אקספדישן החדש, דור חמישי לרכב הפנאי הגדול שלה. מדובר ברכב 8 מקומות, שמתאים למשפחות גדולות או קבוצות חברים. הוא יוצע בגרסה רגילה וגם בגרסה מוארכת. זאת אומרת, ישנן אפשרויות שונות לכל מי שצריך יותר מקום.
ביצועים וטכנולוגיה
אחת התכונות הבולטות של פורד אקספדישן היא מערכת ההנעה. מדובר במנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר, המפיק 400 כוחות סוס בגרסת הבסיס. בגרסאות בכירות, המנוע מספק 440 כוחות סוס. הרכב מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים, ומאפשר הנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח. לרכב החדש יש גרסה בשם "טרמור", שמביאה שדרוגים משמעותיים ליכולות השטח. מרווח הגחון עומד על 26.9 ס"מ, והוא מצויד בצמיגים גדולים יותר ובנעילת דיפרנציאל אחורית. יש גם מצב סלעים בבורר הנהיגה, שמאפשר לרכב להתמודד עם תנאי שטח קשים.
מושבים ונוחות
בתוך הרכב, השורה השלישית מציעה מקום לשלושה נוסעים. בשורה השנייה יש אפשרות לבחור בין ספסל לשלושה או צמד מושבי קפטן, מה שמביא את סך המושבים לרכב 8 מקומות. בנוסף, ישנה אפשרות להתקין מסכים בגב המושבים הקדמיים, כך שכל נוסע יוכל ליהנות מתוכן אישי במהלך הנסיעה. פורד משלבת באקספדישן את מערכת "בלו קרוז", המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5. מערכת זו מאפשרת לנהג להניח את ידיו מההגה בזמן נהיגה בכבישים מהירים, ומסייעת במעבר נתיבים ובשמירה על מרחק בטוח מרכבים אחרים.
למדו את הלקוחות
הקולקציה החדשה של פורד אקספדישן לשנת 2025 מציגה SUV מלאי גודל, שנועד לסייע למשפחות פעילות להעביר עד שמונה אנשים בנוחות. הרכב עוצב מחדש לחלוטין כדי לאפשר להם לנצל כל רגע יחד עם גמישות רבה יותר, טכנולוגיה מתקדמת ויכולות משופרות. "עבור לקוחות פורד אקספדישן, המשפחה היא מרכז הכל," אומר טרבור סקוט, מנהל כללי של פורד יוטיליטיז. "בזמן שיחה עם לקוחות, השקענו יותר מ-1,100 שעות בלמידה על חייהם היומיומיים. עם התובנות הללו, חשבנו מחדש ועצבנו את האקספדישן כדי לעזור ללקוחות לנצל את זמנם היקר עם המשפחה ולהקל על חייהם – לפני, במהלך ואחרי כל נסיעה." פורד אקספדישן מגיע בשתי גרסאות: גרסת בסיס סטנדרטית וגרסה מוארכת בשם Expedition MAX. הדור החמישי של פורד אקספדישן מציע את מה שהלקוחות מצפים ממנו, כמו נוחות, מרחב ויכולת חיבור, אך שופר בעיצוב מודרני, אחסון מטען טוב יותר וחוויית קבינה חדשה שמספקת גישה לטכנולוגיה ולשקעי חשמל לכולם. מהתצוגה הפנורמית הגדולה ביותר בקטגוריה, בגודל 24 אינצ', ועד תכונות זמינות כמו הקונסולה החשמלית החדשה וכסאות אחוריים מתקפלים בגודל 40/20/40, צוות האקספדישן מצא דרכים חדשות להפוך את הנסיעות והמפגשים לחוויה ייחודית של אקספדישן.
שימושיות
עם דגש על ניהול מטען, הפורד Split Gate החדש הופך את פורד אקספדישן לרכב היחיד בקטגוריה שלו, המשלב בין היתרונות של דלת תא מטען SUV מסורתית לבין ניהול המטען של דלת תא מטען רכב פיקאפ. שלושה רבעים מהדלת נפתחים כמו דלת תא מטען רגילה, בעוד הרבע התחתון מתהפך כמו דלת פיקאפ. "עיצבנו אותו לא רק כדי להביא את הלקוחות ליעד, אלא כדי להיות מרכז החוויה לאחר ההגעה," אומרת ג'יל דאוהרטי, מעצבת החיצונית של פורד אקספדישן. "המטרה שלנו הייתה לאפשר ללקוחות להישאר במקום זמן רב יותר, בין אם הם באצטדיון או באתר קמפינג." דלת תא המטען יכולה לשאת עד 500 פאונד וכוללת מושב נשלף שניתן לקבל כאופציה עם Cargo Tailgate Manager. המושב גם מתהפך, כך שניתן להשתמש בדלת התא כשלחן הגשה, ושקעי חשמל באזור המטען נגישים בקלות.
הגישה לאזור המטען מעולם לא הייתה קלה יותר. אם הידיים שלך מלאות, פשוט עמוד מאחורי הרכב מספר שניות עם מפתח הרכב בכיס, ודלת ה-Split Gate תיפתח אוטומטית הודות לפונקציית Open-on-Approach. הגישה לאחסון ולניהול מטען קלה יותר גם עבור הנוסעים בשורות הראשונה והשנייה. בלחיצת כפתור, נהג יכול להזיז את הקונסולה החשמלית החדשה כמעט שמונה אינצ'ים לאחור, מה שמאפשר מקום בטוח קדימה לאחסון תיק, ארנק או פריטים יקרים, ומקנה לנוסעים בשורה השנייה גישה נוחה לקונסולה עם פיקוד על אודיו ואקלים וכוסות. היכולת להוביל פריטים ארוכים כמו סוסים, חכות או קורות עץ אינה צריכה להתפשר על מושבים לשישה, הודות למערכת מושבים גמישה בשורה השלישית. האמצע של הספסל האחורי מתהפך באופן עצמאי, פותח מעבר ארוך שמתחיל מה-Split Gate ומגיע לקונסולה המרכזית הקדמית, כדי לעזור ללקוחות לנהל את צורכי המטען והנוסעים. והכיף לא חייב להיפסק כששמש שוקעת, הודות לתאורת אזור חיצונית זמינה. ארבעה אזורי תאורה מקיפים את החיצוניות של הרכב ומספקים תאורה מספקת לדלת תא המטען, לאתר הקמפינג ולכל מה שבין לבין. מערכת תאורת האזור ניתנת לשליטה באמצעות מערכת המידע המושקעת של הרכב, כולל האפשרות לבחור אזורים ספציפיים סביב הרכב.
סיכום
פורד אקספדישן החדש הוא רכב 8 מקומות שמביא איתו שדרוגים רבים בעיצוב, טכנולוגיה וביצועים. הוא מהווה מתחרה חזק בשוק רכבי הפנאי, במיוחד מול המתחרים כמו שברולט טאהו וסאברבן. עם זאת, השמרנות של הקהל הצפון אמריקאי עלולה להשפיע על הצלחתו. פורד מקווה שהאקספדישן החדש יסייע לה לשפר את מעמדה בקטגוריה הזו.
מתי פורד אקספדישן יגיע לישראל?
נכון לעכשיו, אין תאריך רשמי או מידע קונקרטי לגבי מועד הגעת פורד אקספדישן לישראל. לרוב, רכבי פנאי חדשים משוחררים לשוק האמריקאי לפני שהם מגיעים לשווקים בינלאומיים. כדי לקבל את המידע המדויק ביותר, מומלץ לעקוב אחרי ההודעות הרשמיות של פורד ישראל או לפנות ישירות לצוות המומחים של קפיטל מוטורס בטלפון 3580*.