כל הזוכים בפרס מנוע השנה – האם לרכב שלך יש מנוע חזק?

טויוטה קורולה קרוס החדשה

לכל רכב יש את המנוע שלו, וכמו שיש כמות עצומה של רכבים, שנראית כאינסופית, יש כמות כזו של מנועים בהתאם.

מנוע הוא לא סתם עוד חלק מהרכב, אלא החלק שנחשב בעיני רבים לחשוב ביותר בו. לא סתם עיתונאי הרכב המובילים בעולם בוחרים מדי שנה את מנועי השנה שלהם.

אז מה הם מנועי השנה? ריכזנו את המידע שיאפשר לך לדעת אם לרכב שלך יש מנוע חזק.

 

מה הופך מנוע למנוע השנה?

אם תצטרך למנות חלקים שונים ברכב, בסבירות גבוהה שאחד החלקים הראשונים שתמנה יהיה מנוע הרכב, ולא סתם.

המנוע מכונה "הלב" של הרכב. בתוכו מתבצע תהליך בעירה פנימית, המעניק אנרגיה לרכב לבצע את הפעולה העיקרית שלו – נסיעה.

כאשר יוצרים רכב, מנסים להתמיד בכל הפרמטרים והחלקים השונים, כדי ליצור חבילה שלמה בשביל הנהג, אך גם אם הרכב יראה פחות טוב מבפנים ומבחוץ, דבר מזה לא ישפיע על היכולות המוטוריות שלו, שמושפעות כמעט ורק מהמנוע.

כל אלו הופכים את המנוע לעיסוק בפני עצמו. את חובבי הרכב ואת עיתונאי הרכב לא מעניינות מראות של רכב שקרוב להשקה או הדלתות שלו באותה המידה שהמנוע מעניין.

במקרים רבים, המנוע יהיה "דיל ברייקר", כאשר אם המנוע של הרכב לא טוב מספיק בעיני אדם מסוים, הוא עשוי לזנוח את העניין ברכב במהרה.

מה שהופך מנוע לכזה שנבחר על ידי עיתונאי הרכב למנוע השנה, הוא היכולות של המנוע בפני עצמו, השדרוגים הטכנולוגיים שלו, ההתאמה שלו לסוג הרכב והעמידה שלו בקטגוריות השונות בתחרות.

סקודה אניאק החדשה

 

מנועי השנה לפי קטגוריות

פרס מנוע השנה הוא פרס קצת מורכב. שלא כמו בתחרויות ספורטיביות למשל, בהן יש קבוצה אחת המנצחת בטורניר או בתחרות מסוימת, פרס מנוע השנה מחולק לפי קטגוריות, כאשר הקטגוריה הראשית היא המנוע הבין לאומי של השנה. בקטגוריה הזאת שולט כבר כמה שנים ה-F154 של פרארי.

המנוע, בנפח 3.9 ליטרים, עם מדגש טורבו ושמונה צילינדרים, הוא אחד המנועים החזקים ביותר בעולם, והוא נמצא בדגמי ה-488 של יצרנית הרכב האיטלקית.

פרט לקטגוריה המרכזית, ישנם עוד קטגוריות בפרסי מנוע השנה. בפרס המנוע החדש, המוענק למנועים שיוצרו באותה השנה שמתקיימת התחרות, הזוכה האחרון הוא המנוע החשמלי של יגואר לנד רובר.

בפרס המנוע ההיברידי הטוב ביותר, הזוכה האחרון הוא מנוע מחברת BMW. יצרנית הרכב הציגה מנוע בנפח 1.5 ליטרים, בעל שלושה צילינדרים, שעובד כאמור בצורה היברידית.

בין שאר הזוכים ניתן למנות גם את מנוע ה-1 ליטר בעל שלושת הצילינדרים של פולקסווגן, שזכה בקטגוריה למנועים של עד נפח של ליטר, וכן את מנוע ה-1.2 ליטרים של פיג'ו, שזכה בקטגוריה למנועים בנפח של בין 1.0 ל-1.4 ליטרים.

רנו ארקנה החדשה 

 

האם לרכב שלך יש מנוע חזק?

התשובה לשאלה הזאת היא לא חד משמעית. סביר להניח שאם תבדוק את הזוכים האחרונים בתחרות מנוע השנה ותשווה אותם למנוע של הרכב שלך, אתה עשוי להתאכזב.

בכל זאת, לרוב האנשים במדינה ובעולם אין רכבי פרארי שחונים בחניה. למרות זאת, כאשר מסתכלים על קטגוריות סבירות יותר, כמו הקטגוריה ההיברידית או קטגוריות מסוימות לפי נפחי המנוע, ניתן לראות מנועים ברמה מסוימת, שבהחלט דומים במבנה וביכולות למנועים אחרים רבים, שאולי אחד מהם נמצא בתוך הרכב שלך.

מחפש עם מנוע חזק? זקוק למימון רכב כזה? בקטלוג של קפיטל מוטורס באפשרותך למצוא רכבים רבים בעלי מנועים חזקים, של חברות שונות ובנפחים שונים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך