חוקי הנהיגה המוזרים ביותר בעולם

שוטר עוצר רכב בצידי בכביש

כמה פעמים יצא לכם לנהוג בכביש, ועקב סיטואציה מסוימת להתלונן על חוקי הנהיגה? אם חשבתם שחוקי הנהיגה בארץ לא טובים מספיק או שהם זקוקים לשינוי, כנראה שלא יצא לכם לנהוג במדינות שונות ומגוונות.

הנה כמה חוקי נהיגה שכנראה לא דמיינתם שקיימים באף מקום – חוקי הנהיגה המוזרים ביותר בעולם.

 

חוק הכיכרות שבאוהיו

ארצות הברית היא אחת המדינות המרתקות ביותר בכל הקשור לחקיקה. ארצות הברית מורכת מ-50 מדינות, כאשר ישנם חוקים פדרליים, החלים על כל אחת מ-50 המדינות, כאשר במקביל לכל מדינה יש את מערכת החוקים הייחודית משלה. מכיוון שכל מדינה כוללת אינטרסים פוליטיים שונים, תרבות פוליטית שונה והיסטוריה פוליטית ענפה, ניתן למצוא חוקים משונים מאוד בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. 

באוהיו למשל, קיים חוק משונה הקשור לכיכרות. אם נכנסתם לכיכר ולא הצלחתם לצאת ביציאה שרציתם על מנת להמשיך בדרככם אל היעד, תוכלו להמשיך להסתובב בתוך הכיכר, אבל לא יותר מ-100 פעמים.

לפי החוק באוהיו, ביצוע של 100 סיבובים בתוך כיכר ברחבי גבולות המדינה הוא עבירה על החוק.

אישה מקבלת דוח תופסת את הראש

 

נסיעה זהירה בחורף ביפן

נסיעה בחורף מביאה עימה אתגרים שונים לנהגים. אחד האתגרים הללו קשורים להשלכות של הגשם על הכביש.

הגשם יוצר שלוליות מים ובוץ במקומות מסוימים בכביש. הדבר בעייתי בעיקר להולכי רגל, שצריכים להיזהר מפני התזה של מים או בוץ לעברם, על ידי גלגלי הרכבים החולפים.

ביפן החליטו המחוקקים של הפרלמנט למצוא פתרון לבעיה הזאת, בדמות חקיקה.

אם תנהגו ביפן ותתיזו במהלך הנסיעה שלכם מים או בוץ משלולית שעל הכביש על הולך רגל, אתם תעברו על החוק היפני. 

 

מקפידים על הזהירות בדנמרק 

צמד המילים "ליתר ביטחון" קיבלו ביטוי בחוקי הנהיגה של המדינה הסקנדינבית. בדנמרק, לפני הנהיגה, הנהג חייב לבצע פעולות מסוימות.

פרט לחגירה של חגורת הבטיחות, החוק בדנמרק קובע שלפני כל עליה על ההגה, הנהג מחויב להתכופף בסמוך לרכב ולהביט שאין אף אדם או בעל חיים שלכוד מתחת לרכב.

רק לאחר ביצוע הסריקה הזאת הנהג יכול לעלות על מושב הנהג, להתניע את הרכב ולהתחיל בנסיעה.

תמרורים שונים לחוקי תנועה

 

נעליים סגורות בספרד

נסעתם לחופשה קיצית בספרד? נשלחתן מטעם העבודה לכנס במדריד? כמו הרבה אנשים בחו"ל, ייתכן וגם אתם החלטתם לשכור רכב מחברה המשכירה רכבים לתיירים.

במקרה כזה, חשוב לשים לב עם איזה לבוש אתם עולים על כיסא הנהג. בעוד שאין התייחסות בחוק הספרדי לגבי החולצה או המכנס שלובשים בזמן הנהיגה, החוק הספרדי אוסר על נהיגה בכפכפים או נעלי עקב.

אם מדובר על יום חם, או אם יש לכן כנס או אירוע, תצטרכו לקחת בחשבן שלא בהכרח תוכלו ללבוש את הנעליים המתאימות. כמובן שהחוק לא נאכף בצורה משמעותית בספרד, אבל מי יודע מה עשוי לקרות.

 

חשוב להתאפק באנגליה 

חוק הנהיגה המוזר הבא קיים באנגליה. במדינה שנמצאת בממלכה הבריטית, קיים חוק לפיו אסור לעצור את הרכב בצד כדי להטיל שתן.

אם נסעתם בישראל פעם עם ילדים קטנים, וודאי יצא לכם לעצור את הרכב בשולי הכביש, להתרחק ולתת לילדים שלכם לעשות את צרכם, אך באנגליה הדבר אסור.

מזלם של הבריטים שהם לא צריכים לנסוע על כבישים בדרך לאילת, מבלי שיש כמעט איפה לעצור.

 

למזלנו, בישראל אין יותר מדי חוקי נהיגה מוזרים. בסופו של דבר, המחוקק העדיף להתעסק במה שקשור לבטיחות ולנהיגה, ופחות בדברים שוליים. ועכשיו, אחרי שהכרתם את חוקי הנהיגה הכי מוזרים, הגיע הזמן להכיר את היתרונות הכי אטרקטיביים של מימון לרכב באמצעות קפיטל מוטורס. היכנסו לאתר של קפיטל מוטורס וצרו קשר עם הנציגים שלנו.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך