דאצ'יה דאסטר 2026: היברידית חזקה, ועדיין לא מפונקת

שתפו את המאמר

רוצים לדבר איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

חדש במגזין

דאצ'יה עשתה פה מהלך מעניין: לקחת את הדאסטר, אחד הקרוסאוברים הכי “לא מתנצל” בשוק, ולהכניס לו יחידת הנעה היברידית חדשה עם מנוע 1.8 ליטר ו-155 כ"ס. על הנייר זה נשמע כמו שדרוג מתבקש, במיוחד כשמבקשים 149,990 שקל לגרסת הכניסה. בפועל, אנחנו מקבלים יותר כוח ונתון צריכת דלק מרשים של 21.3 ק"מ לליטר, אבל בלי קסמים: זה עדיין רכב שמכוון לפרקטיקה, לא לפינוק.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

מה בעצם חדש בהייבריד?

החידוש המרכזי הוא מעבר ליחידת 1.8 היברידית עם 155 כ"ס ויעילות טובה יותר.

לפי המידע שפורסם, דאצ'יה דאסטר 2026 מקבלת יחידת הנעה היברידית מעודכנת עם מנוע בנזין 1.8 ליטר בהספק משולב של 155 כ"ס, ונתון צריכת דלק של 21.3 ק"מ לליטר. זה מספר שמושך עין, בעיקר בקצב עליות המחירים בתחנות הדלק, כשכל עצירה לתדלוק מרגישה כמו עוד “קנס חניה” בחשבון החודשי.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

המסר ברור: פחות מאמץ לנהג ביום-יום, יותר שקט תעשייתי בכיס. היברידית טובה בעיר אמורה להרגיש כמו לעבוד עם אוזניות ביטול רעשים במשרד פתוח: הרעש בחוץ עדיין קיים, אבל אתה פחות מתעצבן ממנו. מצד שני, אם אתם בונים על “דחיפה” מיידית בכל לחיצה, כדאי להישאר עם ציפיות בגובה המציאות, לא בגובה הפרוספקט.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

האם הביצועים סוף סוף מספקים?

כן, 155 כ"ס הם שדרוג מורגש, אבל זה לא הופך את הדאסטר לספורטיבית.

155 כ"ס בקרוסאובר קומפקטי זו כבר נקודת פתיחה סבירה מאוד, במיוחד כשחלק מהמתחרות עדיין משחקות באזורי “מספיק-בקושי” בגרסאות הבסיס. אנחנו מצפים שבכביש בין-עירוני זה יתבטא בפחות רעש מנוע במאמץ וביותר קלילות בעקיפות, בעיקר כשיש רכב מלא נוסעים ומזגן שעובד כאילו הוא בקרב מול יולי-אוגוסט.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

אבל צריך לומר את זה ביושר: דאסטר תמיד הייתה יותר “רכב שעושה עבודה” מאשר “רכב שמחפש ריגושים”. גם עם היברידית, הסבירות היא שהתחושה תהיה יעילה ומחושבת, לא דרמטית. זה כמו לשדרג ממחשב ישן למחשב חדש במשרד: הכול פתאום זז מהר יותר, אבל אף אחד לא מתחיל למחוא כפיים.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

כמה היא באמת חסכונית ביומיום?

על הנייר 21.3 ק"מ לליטר מצוין, אבל בפועל זה תלוי מאוד במסלול ובנהיגה.

נתון רשמי של 21.3 ק"מ לליטר נשמע מעולה, ובתנאים מסוימים הוא בהחלט יכול להתקרב למציאות, במיוחד בנהיגה עירונית-פרברית שמאפשרת למערכת ההיברידית לעבוד כמו שצריך. מי שמבלה שעות בפקקים ירגיש את היתרון, כי שם היברידית טובה “אוכלת” פחות דלק מאשר בנזין רגיל.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

מצד שני, מי שנוסע הרבה במהירויות גבוהות וקבועות, או מי שנוהג עם רגל כבדה, יכול לגלות שהמספרים מתרככים. היברידית לא מבטלת פיזיקה. היא רק עוזרת לה. למי שרוצה להבין למה חסכון בדלק עדיין חשוב בישראל, שווה להציץ בנתוני מחירי הדלק והעדכונים התקופתיים כאן.

דאצ'יה-דאסטר-2026-JPG

למי היא מתאימה באמת?

למי שמעדיף פרקטיקה וחסכון על פני פינוקים, ומוכן לחיות עם קצת “חספוס”.

לטעמנו, דאצ'יה דאסטר 2026 היא בחירה הגיונית למי שמחפש קרוסאובר משפחתי עם עלויות דלק נמוכות ותג מחיר שלא מרגיש כמו משכנתא שנייה. היתרון האמיתי כאן הוא שילוב של היברידיות חסכונית עם מותג שלא מתבייש להיות בסיסי. החיסרון האמיתי: מי שמחפש בידוד רעשים, תחושת יוקרה או “רכות” של רכב יקר יותר, כנראה ימצא את עצמו מסתכל ימינה ושמאלה.

בשורה התחתונה, זו לא מכונית שמנסה להרשים. היא מנסה לעבוד. מי שמתעניין מוזמן לבדוק אצלנו, ועדיף להגיע עם ציפיות מציאותיות ולקחת נסיעת מבחן לפני החלטה.