מבחן השוואתי: סיטרואן ברלינגו יד 2 מול החדשה – מה השתנה?

הסיטרואן ברלינגו היא אחת המסחריות הקטנות המצליחות ביותר בכל הזמנים. היא נמכרת גם כרכב

המיועד למטען (ללא חלונות או מושבים מאחור) וגם כמיניוואן עם שתיים או שלוש שורות של מושבים.

בשנת 1996 הושק הדגם הראשון של הברלינגו (שנמכר גם כ"פרטנר" של פיג'ו). כבר לדור הראשון היו גרסאות

עם מנוע דיזל ומנועי בנזין בכמה נפחים ואפילו גרסה חשמלית (שיוצרה רק בין 1998 ל-2005 ואז הופסקה).

ברלינגו מהדור הראשון מיוצרות בארגנטינה עד היום.

לאחר כמה מתיחות פנים ושינויים קטנים, הושק בשנת 2008 הדור השני של הברלינגו, אשר יוצר עד שנת

2018 ואז החליף אותו הדור השלישי.

לאור הצלחתה של הברלינגו מעניין לבחון מה השתנה בה בין הדורות ומה מרוויח מי שמתחדש בברלינגו מהדור

השלישי לעומת מי שרוכש סיטרואן ברלינגו יד 2 מהדורות הקודמים.

 

סיטרואן ברלינגו דור 1

הדור הראשון של הברלינגו הושק, בתערוכת הרכב "מונדיאל דה לה אוטומוביל" בפריז, בשנת 1996. הברלינגו מהדור הראשון

הוצעה במגוון רחב של גרסאות, ביניהן ה"מולטיספייס" הפופולארית, שהייתה כזכור גרסת מיניוואן עם מושבים שניתן

לא רק לקפל אלא לנתק ולשלוף החוצה כך שתהפוך, בעת הצורך, לרכב מסחרי לכל דבר.

ברלינגו דור ראשון
ברלינגו דור ראשון

ברבות השנים הדור הראשון עבר מספר מתיחות פנים, שיפור לוח המחוונים, עיצוב מחדש של תא הנוסעים ועוד. מעניין לציין

כי לאור הצלחתה הרבה של הברלינגו, ייצור כמה גרסאות של הדור הראשון המשיך, למשך מספר שנים, גם לאחר השקת הדור השני,

בשנת 2008, והן נמכרו, לצד גרסאות הדור השני, כ – "Citroen Berlingo First" ו-"Peugeot Partner Original".

לברלינגו מהדור הראשון יש מספר גדול יחסית של גרסאות עם מנועי בנזין בנפח 1.4 ליטר, 1.6 ליטר, 1.8 ליטר ו-2 ליטר

ומנועי דיזל בנפח 1.9 ליטר.

סיטרואן ברלינגו דור 2

הדור השני של הסיטרואן ברלינגו (והפג'ו פרטנר) הושק בינואר 2008. כאמור, לצד גרסאות חדשות מהדור השני נמשך, למשך מספר

שנים, ייצור ומכירת רכבי ברלינגו חדשים מהדור הראשון. בשנים אלו היו רבים שהתלבטו אם לרכוש סיטרואן ברלינגו יד

2 מדור שני או ברלינגו חדשה מדור ראשון במחיר דומה.

ברלינגו דור שני 2016
(ברלינגו דור שני (2016

לברלינגו מהדור השני היו פחות גרסאות משל הדור הראשון ורק שני סוגי מנועים: בנזין 1.6 ליטר ודיזל 1.6 ליטר.

בשנת 2013 הופיעה גם גרסה חשמלית ובשנת 2017 גרסה חשמלית נוספת ("מולטיספייס" חשמלית).

 

סיטרואן ברלינגו החדשה

סיטרואן ברלינגו חדשה, מהדור השלישי, הנמכרת גם תחת השם "פיג'ו ריפטר", הופיעה בשנת 2019 והיא זו שנמכרת

בסוכנויות סיטרואן עד היום. שימוש בפלטפורמה שתוכננה למכוניות נוסעים (ה-EMP2) אפשרה קיצור החרטום והסטת

השמשה הקדמית לפנים וכך נוצרה חזית גדולה ומרשימה. המרחב הפנימי גדול מאוד, הישיבה גבוהה, ניתן לרכוש גרסאות

מסחריות עם סורגים החוצצים בין תא המטען לתא הנוסעים. ניתן לפתוח את דלתות תא המטען ל-180 מעלות. לגרסת

הדיזל צריכת דלק של כ-14 קילומטרים לליטר, גרסה חשמלית מציעה טווח נסיעה של כ-250 קילומטרים.

ברלינגו דור שלישי
ברלינגו דור שלישי (2022)

 

מי מהן טובה יותר?

סיטרואן ברלינגו היא מובילת הסגמנט שלה, מי שרוכש סיטרואן ברלינגו יד 2 חשוב שישקלו היטב אם להתעקש על דור 3

או להסתפק בדור 2 (הדגמים שנמכרו לפני שנת 2019). הדור השלישי מציע שדה ראיה משופר לנהג, מנועי בנזין ודיזל

חזקים וחסכוניים יותר (מאלה של דור 2), תפעול נוח יותר של פקדים, גרסה חשמלית והכי חשוב – מערכות בטיחות

מתקדמות ומולטימדיה. אם כן, כל מי ששואל את עצמו איזה רכב מסחרי כדאי לקנות, מומלץ שייקח בחשבון את הברלינגו החדשה.

 

בכל מקרה, תוכלו לדבר כבר עכשיו עם היועצים של קפיטל מוטורס ולקבל מידע נוסף על רכבים מסחריים

ועל תנאי הרכישה בטלפון 3580*

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך