מחיר זה עניין יחסי ולכן קשה לומר שטראקס החדשה זה רכב זול. במקום זה נאמר שזה רכב SUV בינוני במחיר אטרקטיבי וכנראה גם המשתלם ביותר בקטגוריה שלו. שברולט טראקס החדשה מתחרה בקטגוריה מול רכבים יקרים יותר כמו מיצובישי אקליפס קרוס, רנו ארקנה וסוזוקי S-Cross. לקחנו אותה למבחן דרכים לבדוק האם היא אכן הכי משתלמת בקטגוריה שלה.
עיצוב חיצוני
העיצוב החיצוני של שברולט טראקס מתאפיין במראה מודרני ודינמי עם קווים חדים ומראה ספורטיבי. החזית שלו אגרסיבית עם גריל ענק בעל מסגרת שחורה, הוא משלב בתוכו פנסי LED צרים המזכירים עיניים של אנדרואיד. פרופיל הצד של שברולט טראקס הינו ספורטיבי עם קווי מתאר חדים הנמתחים לאורך הדלתות ומסתיימים בצורה חדה באזור הזנב והגג שמשתפל כלפי החלק האחורי כלפי מטה למראה קופה ספורטיבי. החלק האחורי של הרכב שומר על מינימליזם עם יחידות תאורה בעיצוב אופקי ודימוי של מגן אחורי להקניית תחושה שמדובר ברכב שטח.
מתחת למכסה המנוע
לפני שנכנסו פנימה והתנענו את שברולט טראקס החדשה, הצצנו מתחת למכסה המנוע. גילינו שם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ללא מערכת עזר חשמלית אבל עם טורבו. ההספק המרבי שהמנוע הזה מייצר הוא 137 כוח סוס. הסוסים עוברים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות וממנה אל הגלגלים הקדמיים.
נכנסים פנימה
שברולט טראקס מציעה תא נוסעים פשוט ונוח לשימוש. יש מרחב מספק לנהג ולנוסע מלפנים. תנוחת הנהיגה נמוכה יותר, ומרגישה קרובה יותר למכונית פרטית, מה שנחשב בעינינו כיתרון. מסך המולטימדיה והכפתורים לשליטה על בקרת האקלים ממוקמים טוב כך שיהיה אינטואיטיבי להשתמש בהם. החומרים ממנו עשוי תא הנוסעים הם די סטנדרטיים לקטגוריה של רכבי SUV בטווח המחירים הזה. במעבר אל המושב האחורי מתגלה מרחב מחייה טוב עם מספיק מקום לרגליים. זה לא בה על חשבון תא המטען כאשר הנפח הכולל שלו הוא מהגדולים בקטגוריה עם קיבולת של 725 ליטרים. האבזור הפנימי של שברולט טראקס מתחלק ל-2 רמות גימור. בגרסה הבסיסית הנקראת 1RS תקבלו מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' עם קישור למכשירי אנדרואיד ואפל, מושבים קדמיים עם חימום פנימי ובלם יד חשמלי. אנחנו קיבלנו את גרסת 2RS עבור מבחן דרכים שברולט טראקס. היא כוללת מסך מרכזי גדול יותר, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים בריפוד עור ובקרת אקלים דיגיטלית.
נהיגה בדרך עירונית
בתחילת הנסיעה היה עלינו לצאת מאזור התעשייה הישן של ראשון לציון. כל הדרך עד לכביש 4 ניצלנו מצבת כוח מצוינת שסיפקה אותנו גם בתאוצה מהמקום כאשר רצינו לעקוף את כולם ביציאה מהרמזור. הדבר העיקרי שנהנינו ממנו זאת תיבת ההילוכים האוטומטית. לעומת מתחרות אחרות בקטגוריה כמו הונדה HR-V וסובארו קרוסטרק אשר מצוידות בתיבות הילוכים רציפות שמקשות על האצות כאלה ומכניסות הרבה רעש מנוע לתוך תא הנוסעים. בזכות מרכב נמוך, ראות מצוינת החוצה ותנוחת ישיבה נמוכה, שברולט טראקס החדשה מרגישה יותר כמו רכב פרטי ומאפשרת לתמרן בחניות ורחובות צרים כמו עם רכב קטן יותר כדוגמת פורד פוקוס ופולקסווגן גולף.
יוצאים לכביש המהיר
כאשר יצאנו מהעיר בדקנו את יחידת הכוח בתאוצה אמיתית מהרמזור עד למהירות של 100 קמ"ש. זה לקח לנו 8.6 בלבד וזה הרגיש אפילו קצר יותר. מרגישים את הטורבו נכנס לפעולה כבר ב-2,500 סל"ד אבל הכוח המרבי מתקבל ב-5,000 סל"ד. בעת הטיית ההגה שמאלה וימינה המתלים מצליחים לשמור על יציבות לא רעה. שברולט טראקס אינה מיועדת לנהיגת מסלול או לנהיגה דינמית בכבישים מפותלים ולכן לא ראינו טעם לבדוק אותה בתנאים כאלו. הרי בסך הכל מדובר ברכב משפחתי.
צריכת דלק, בטיחות ואמינות
שברולט טראקס החדשה מתגאה ברמת הבטיחות שלה. זה כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, המוסיפות לנהיגה בטוחה ונוחה. בנוסף, יש התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", ואורות גבוהים אוטומטיים שמספקים נראות משופרת בלילה. הרכב כולל גם התרעה על שכחת ילד במושב האחורי, מה שמוסיף שכבה חשובה של בטיחות למשפחות. עם זאת, מערכות כמו זיהוי דו-גלגלי, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, וזיהוי תמרורים אינן כלולות. למרות היעדר ציון במבחני ריסוק, אבזור הבטיחות העשיר מעניק תחושת ביטחון לנהג ולנוסעים.
חוות דעת
שברולט טראקס החדשה מצליחה להציע שילוב אטרקטיבי של עיצוב מודרני, ביצועים מספקים ואבזור נדיב במחיר תחרותי במיוחד. בעיצוב החיצוני שלה, היא משדרת דינמיות ותחכום עם קווים חדים ומראה ספורטיבי, בעוד תא הנוסעים מספק נוחות, פונקציונליות ותנוחת נהיגה נמוכה שמזכירה מכונית פרטית. יתרונותיה הבולטים כוללים תאוצה זריזה בעיר, תיבת הילוכים חלקה ונעימה, וצריכת דלק מתונה. בנוסף, נפח תא המטען הגדול ושפע מרחב הרגליים מאחור הופכים אותה לבחירה אידיאלית למשפחות.
מבחינת בטיחות, הטראקס מתגאה במערכות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, וזיהוי כלי רכב ב"שטח מת". עם זאת, חסרונה הבולט הוא היעדר מערכות מסוימות כמו זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, כמו גם היעדר ציון במבחני ריסוק רשמיים. בנוסף, מנוע הטורבו הקטן אמנם מספק ביצועים טובים אך עשוי להיות פחות אידיאלי לנסיעות ארוכות בכבישים מהירים.
בסיכום, שברולט טראקס החדשה מציעה חבילה משתלמת מאוד לקטגוריית ה-SUV הקטנים. היא מתאימה למי שמחפש רכב משפחתי, פרקטי ואטרקטיבי במחיר נגיש, תוך שמירה על רמת נוחות ואבזור גבוהה, אך נדרשת פשרה מסוימת מבחינת יכולות דינמיות ומערכות בטיחות מתקדמות נוספות.
האם היא המשתלמת ביותר בקטגוריה?
התשובה תלויה באיזון שבין המחיר, התכונות שהיא מציעה, והמתחרות הישירות. לאחר בחינה מעמיקה, ניתן לומר שהטראקס היא בהחלט אחת הבחירות המשתלמות ביותר, אם לא המשתלמת ביותר, בקטגוריית רכבי ה-SUV הקטנים והמשפחתיים.