אאודי Q3 בגרסת ספורטבק משווקת בישראל

אודי Q3

גרסת ספורטבק לאאודי Q3 מגיעה לישראל. מה זה אומר? צורת 'קופה' עם מנוע טורבו 150 כ"ס ושתי חבילות אבזור. בגרסה המתקדמת יותר תקבלו מנוע בנזין בהספק של 245 כ"ס והנעה כפולה.

על מנת ליהנות מדגם הספורטסק החדש של ה- Q3 של אאודי תאלצו להיפרד לפחות מ- 260 אלף שקלים (בגרסה הפותחת).

ה- Q3 התחיל כבר את שיווקו בישראל עוד בשנה החולפת על ידי יבואנית הרכב, צ'מפיון מוטורס אולם להבדיל מגרסאות העולם כאן הוא יגיע בגרסה מנוע אחת ועם שתי חבילות אבזור.

גרסת הספורטבק מגיעה במראה ספורטיבי יותר.

מה שמקנה לה את הלוק הזה הוא עיצוב ה'קופה' המרשים שנוסף וכעת אמור להתחרות אל מול דגמי המתחרים כשבראשם עומד ה- X2 של ב.מ.וו וה- GLA של מרצדס.

אולם צורת ה'קופה' לא באה רק לשדר ספורטיביות, היא חלק ממערך שלם ששונה ומבוסס על דגם ה- Q3 שמביא את הספורטבק להיות גם מכונית בעלת אופי וגם מכונית בעלת יכולת נהיגה ספורטיבית יותר.

יחד עם זאת הנוסעים ברכב דווקא לא יאלצו להתפשר על שימושיות ומרווח פנים רק בשל הגדרת הרכב כספורטבק.

נפח תא המטען נותר זהה (530 ליטר או 1400 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים) ואפילו אורך הרכב גדל ב- 15 מ"מ נוספים וכעת עומד על 4.50 מטר.

הרוחב 1.84 (התקטן ב- 16 מ"מ), גובה 1.56 (נמוך ב- 25 מ"מ) ועם בסיס גלגלים באורך 2.68 מטר.

למרות הגרסה הספורטיבית שלו הוא אינו שינה את שמו, בשונה מגרסת ה'קופה' Q8 של אאודי שמבוססת על דגם ה- Q7.

במקרה זה החליטה יצרנית הרכב להגדיר את הדגם כגרסת ספורטבק ל-Q3, זה אומר שככל הנראה יש רצון לשמר אותו כגרסה ספורטיבית שמיוחסת אך ורק ל- Q3 ושלא תעמוד כדגם נפרד בפני עצמו.

ואם דיברנו על שימושיות ניתן לראות זאת כאן בבירור. דגם זה מציע יותר מרחב פנים בהשוואה לדגמי ה'קופה' המתחרים לו מבית ב.מ.וו, ה- X2 או ה- X4, שהקריבו את מרווח הראש מאחור לטובת מראה ה'קופה'.

במקרה זה, אאודי בחרו שלא לעשות זאת ובכל הקשור לשימושיות ויעילות הוא בהחלט המוביל בקטגוריה.

אמנם הגג נמוך יותר (אין מה לעשות עדיין מדובר ב'קופה') אך הוא אינו משתפל בחדות יתר בדומה לדגם ה'קופה' של ב.מ.וו, ה- X2.

אודי q3 ספורטבק החדשה

 

אאודי Q3 ספורטבק: עיצוב חוץ ופנים

קיים הבדל חיצוני בין הדגם הרגיל ובין גרסת הספורטבק כאשר זו האחרונה מגיעה בראש ובראשונה עם אותו גג 'קופה' משתפל שמגדיר את המראה הספורטיבי והאגרסיבי עם  קורת C מתקמרת לאחור.

גם החלק הקדמי של הרכב עם פגוש קדמי בולט וכונסי אוויר קדמיים, כולם באו על מנת להראות לעולם כי מדובר בגרסת ספורטבק ולא בדגם הרגיל.

אלמנטים נוספים שעושים זאת הם ספוילר אחורי קצר מעל דלת תא המטען ודיפיוזר בצד התחתון, חישוקי גלגלים ייחודיים ועוד.

בגרסה זו לא מצויים פסי גגון בדומה לגרסת ה- Q3 הסטנדרטית.

 

אאודי Q3 ספורטבק: גרסת מנוע

עד להודעה חדשה, דגם ה- Q3 ספורטבק שמשווק בישראל יוצג עם יחידת הנעה אחת  TFSIלמנוע 1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ובין 5000 ל- 6000 סל"ד.

מדובר במנוע שמשודך לתיבת שבע הילוכים S-tronic שמעבירה את הכוח את הגלגלים הקדמיים.

מבחינת הספקי תאוצה, גרסה זו מספקת 9.5 שניות ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש ומציגה מהירות מרבית של 201 קמ"ש.

 

אאודי Q3 ספורטבק: חבילות אבזור

גרסת כניסה: כבר בגרסת הכניסה שלה, ניתן ליהנות  ממפרט אבזור עשיר.

מערכת המולטימדיה בגודל 8.8 אינצ' תומכת בממשקי אנדרואיד ו'אפל' וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינצ', 30 גווני תאורת אווירה, מיזוג למושבים אחוריים, גג זכוכית פנוראמי, פנסי LED וחישוקי 18 אינצ'.

אודי q3 ספורטבק החדשה

 

חבילת 'קומפורט': בתוספת תשלום נוספת לחבילה זו ניתן יהיה לקבל גם קיפול חשמלי למראות הצד, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, חיישני חניה היקפיים, ומפתח חכם לפתיחה והתנעת הרכב.

חבילת S-LINE: חבילה זו נחשבת לחבילת הקצה הספורטיבית ברמת גימור 'קומפורט' ונותנת לרכב מראה ספורטיבי יותר.

חבילת 'טק פאק': נוספים כאן אבזורים נוספים כגון: בקרת שיוט אדפטיבית, כוונון חשמלי למושב הנוסע או מערכת לניטור רכבים ב"שטח מת".

באאודי Q3 ספורטבק מצויה טכנולוגית 'קאר טו X' שמסוגלת לקבל מידע שמתקבל ממערכת הרמזורים, אם היא תומכת בטכנולוגיה זו.

מה שנוצר הוא פירוט על גבי לוח המחוונים עצמו לגבי משך הזמן שנותר לנהג להמתין עד לשינוי הרמזור לירוק.

מערכת זו גם מאפשרת לתת המלצות לגבי זמן ומהירות הנסיעה המומלצת לנהג לנסוע על מנת שיוכל ליהנות מ"גל ירוק" רצוף של רמזורים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו