בשנת 1955 ייסד נהג המרוצים הצרפתי ראן דז'ולה את מותג הרכבים אלפין, והתכוון לייצר דגם של מכונית ספורט ייחודית
שתתאים לסגנון הנהיגה שלו (המקום המועדף עליו, אגב: הרי האלפים). בשנת 1962 השיקה חברת אלפין את אלפין 110A – שזכתה להצלחה מסחררת.
בשנים אלה, אלפין הייתה מפעל רכב פרטי שתכנן וייצר מכוניות בנפרד מחברת האם היום, רנו, אולם בשנת 1973 רכשה רנו את המותג ואלפין הפכה קבוצה מבית רנו.
בשנת 1971, ושוב בשנת 1973, זכתה אלפין 110A במרוץ המכוניות העולמי במונטה קרלו.
בשנת 1995 הופסק ייצור האלפין 110A, עד שנת 2017, אז חזר המותג אל הכביש, בעיצוב דומה לזה המקורי ותוך נאמנות לעקרונות היסוד של הדגם:
רכב זריז וקל משקל, עם מערכת הנעה חזקה במיוחד ויכולות היגוי וניווט פנומנאליות.
רנו לא הסתירה שמטרתה היא להתחרות בפורשה קאמיין המגיעה עם תג מחיר כמעט כפול מזו של האלפין 110A.
ביוני השנה (2023) הגיעה אלפין 110A לישראל – המדינה השלישית באירופה בה ישווק הדגם, אחרי סינגפור ויפן.
חובבי האדרנלין, הנהיגה הספורטיבית, העיצוב הנמוך והאווירודינמי – אלפין 110A, בדרך אליכם.
רנו אלפין 110A – נתונים כלליים (ומפתיעים)
כאמור, רנו אלפין 110A היא לא הרכב האופטימאלי לאיסוף ילדים מהגן.
מדובר ברכב ספורטיבי, במשקל נמוך של 1,177 ק"ג בלבד (תודות לשימוש נרחב באלומיניום בתכנון שלדת הרכב),
עם מנוע 4 צילינדרים 1.8 ל' טורבו בנזין עם 252 כ"ס בגרסת הבסיס ו – 310 כ"ס בארבע הגרסאות הנוספות.
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים של שבעה הילוכים מאפשרת תגובות מהירות וזריזות.
אלפין 110A מגיעה מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות – גם בגרסת הבסיס, מדובר בהישג טוב ב – 0.2 שניות ביחס לזה של פורשה קאיימן.
מערכת המתלים של האלפין 110A, המוטות המייצבים הקשיחים והמרכב הנמוך נועדו לאפשר נסיעה חלקה במהירויות גבוהות, כאשר ה – 110A
מגיעה עם 20 מצבי שיכוך לבולמי הזעזועים, הניתנים לכוונון ידני לפי אופי הנסיעה.
מערכת פליטה אקטיבית תאפשר לרכב הקטן והזריז להפיק צליל עמוק ומהנה, שמתאים לרכב מרוצים, עם מערכת בלימה שמגיעה עם ארבעה דיסקים של 320 מ"מ.
מעניין לציין כי האלפין מגיעה בכל הגרסאות עם שלושה מצבי נסיעה: ECO לנסיעה חסכונית, Normal לנסיעה יום יומית, ו – Track, לנסיעה מהירה שמתאימה למסלולי המירוצים.
נוחות נסיעה ואבזור הם לא הצד החזק של אלפין 110A
כנראה שמי שמתעניינים דווקא ברכב הספורט האגדי מבית אלפין, פחות שמים דגש על אבזור ועזרי בטיחות.
בהתאם, מבחינה זו האלפין מתוכננת בצניעות: היא מגיעה עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל 7 אינץ'
(קטן יחסית למקובל בשוק הרכבים כיום), וללא עזרי בטיחות – ניתן להתקין כאלה לאחר הרכישה.
אלפין 110A – מחירים
רנו אלפין 110A מיובאת לישראל מאז יוני השנה על ידי פריסבי (קרסו לשעבר), בארבע גרסאות: HP252 במחיר של 480,000 ₪, GT HP301 תמורת 550,000 ₪, S HP301 תמורת 580,000 ₪, ו – A110 S Aero עם קיט אווירודינאמי במחיר של 620,000 ₪.