מנכ"ל אלפא רומיאו מאשר השקות של מכונית ספורט בשנת 2023

אלפא רומיאו ג'וליה החדשה

בעבר הרחוק, אלפא רומיאו התגאתה ברכביה היקרים, שאפשרו לנהגים נהיגה ספורטיבית גם בכבישים רגילים כביכול. נראה שהאמירה הישנה של יצרנית הרכב האיטלקית רלוונטית גם כיום, כשמנכ"ל החברה, ג'ין פיליפה אימפרטו הצהיר לא מזמן שהחברה מתכננת להשיק מכונית ספורט בחצי הראשון של שנת 2023. 

 

הצהרה שלא מותירה מקום לספק

כבר הרבה זמן שיש שמועות על מוכנית ספורט חדשה שיצרנית הרכב האיטלקית, אלפא רומיאו, מתכננת להשיק בעתיד הקרוב.

היכולות הספורטיביות של אלפא רומיאו אינן מוטלות בספק, כפי שניתן לראות למשל בדגם הג'ולייטה של אלפא רומיאו, שאומנם מוגדר כרכב משפחתי, אך משווק גם בגרסה ספורטיבית, הכוללת מנועים משופרים ומגדש טורבו, שמאפשרים לרכב להגיע עד ל-240 כוחות סוס.

השמועות לגבי רכב הספורט החדש של אלפא רומיאו קיבלו בסופו של דבר אישור על ידי לא אחר ממנכ"ל החברה, שנמצאת כחלק מתאגיד הרכבים סטלנטיס, הכולל את רכבי פיאט, ג'יפ, אופל, DS ופיג'ו, בין היתר.

ג'ין פיליפה אימפרטו, האיש שעומד בראש אלפא רומיאו, אישר שהחברה אכן עובדת על רכב ספורטיבי חדש.

הוא לא מסר יותר מדי פרטים, אך אישר כי הרכב מתוכנן לצאת למכירה בחצי הראשון של שנת 2023.

למרות זאת, לא ברור האם לוחות הזמנים שנקב בהם פיליפה אימפרטו אכן יהיו מדויקים.

אלפא רומיאו ג'וליה החדשה

אלפא רומיאו ג'וליה החדשה

 

חשמלי או בעירה פנימית?

אחד "הקרבות" הגדולים ביותר בעולם הרכב כיום נוגע למנוע של הרכב. המנועים החשמליים מתחילים לצבור תאוצה אצל יצרניות רכב רבות, כאשר חלק ניכר מיצרניות הרכב המובילות ביותר בעולם, כמו ב.מ.וו, פולקסווגן, טויוטה, סקודה, פורשה ואפילו תאגיד סטלנטיס בעצמו, בו חברה בין היתר אלפא רומיאו כאמור, הצהירו שהן מתכננות לעבור לייצור מלא של רכבים בעלי הנעה חשמלית בלבד. הקרב הזה לא פוסח גם על רכב הספורט החדש של אלפא רומיאו, עליו עוד אין כמעט מידע.

בסוף ההצהרה של ג'ין פיליפה אימפרטו, הוא דאג להתסיס את הרוחות, כאשר אישר שהרכב הספורטיבי החדש יהיה או כזה המונע על ידי מנוע חשמלי, או כזה העובד באמצעות מנוע בעירה פנימית. בהצהרה הזאת אין יותר מדי חדש, שכן במילותיו למעשה פיליפה אימפרטו לא מפזר את הערפל העופף את הרכב המיועד של אלפא רומיאו, אך ייתכן והמנוע עליו תצהיר בעתיד אלפא רומיאו לרכב הספורט החדש שלה יראה לנו מה הכיוון של רכבי הספורט של תאגיד סטלנטיס לשנים הקרובות.

אלפא רומיאו סטלביו החדשה

אלפא רומיאו סטלביו החדשה

 

שלבי פיתוח

אם קוראים בין השורות, ניתן להבין שהרכב נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים מאוד.

אם אכן לא נבחר עדיין סוג המנוע של רכב הספורט החדש של אלפא רומיאו, שעדיין לא זכה לשם מהחברה באופן רשמי, הרי שתהליך הפיתוח נמצא עוד בחיתוליו.

בחירת מנוע לרכב ספורט היא אחד החלקים המרכזיים והראשוניים בפיתוח רכבי ספורט, אך ייתכן ומדובר גם בתרגיל תקשורתי, שנועד ליצור דווקא סקרנות סביב מותג הרכב האיטלקי.

אלפא רומיאו ג'וליה החדשה

אלפא רומיאו ג'וליה החדשה תא הנוסעים

 

מה אנו צפויים לראות?

פיליפה אימפרטו לא הכריז יותר מדי בהצהרה שלו. "אנחנו משתמשים במילה אחת כדי לתאר את המותג, והיא ספורטיביות.

הפרויקט מאוד מרגש, מאוד בררני ומאוד יקר", אמר המנכל של אלפא רומיאו.

אלפא רומיאו, אחת מ-14 חברות הרכב שנמצאות תחת תאגיד הרכב סטלנטיס, מוכיחה כבר עשרות שנים את היותה יצרנית רכב איכותית, יוקרתית, שיודעת להעניק לרכבים שלה טוויסט ספורטיבי.

אם אתם מחפשים מימון מלא לרכבי אלפא רומיאו, בקרו באתר קפיטל מוטורס ובדקו את הזכאות שלכם למימון מלא לאחד מדגמי החברה האיטלקית.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו