את ההמלצה על הרכבים הבאים עשינו כדי שתוכלו אחר כך להתייעץ, עם מעט יותר ידע, בנוגע לרכישת רכב היברידי משומש (יד שניה). חשוב לקחת בחשבון שישנם דגמים נוספים מאוד מומלצים שלא הכנסו לרשימה. בחרנו להמליץ על הדגמים הבאים ברשימה לפי הסחירות שלהם בשוק המשומשות, לפי האמינות שלהם על פי סקרים, כדי שיתאימו למשפחה, לפי התמורה למחיר וכמובן לפי צריכת הדלק שלהם. הרשימה מסודרת מהדגמים החדשים והיקרים ביותר ועד לדגמים הזולים והישנים ביותר שתוכלו לקנות אם אתם מחפשים רכב היברידי יד שניה.
לקסוס CT200
לקסוס CT200h היא מכונית האצ'בק מנהלים בגודל בינוני הבנויה על הפלטפורמה של טויוטה אוונסיס. היא איתנו עוד משנת 2011 אבל אנחנו ממליצים לבחור בדגם חדש יותר לאחר מתיחת הפנים (2018-2020) מכיוון שגרסה זו מאובזרת יותר ובטיחותית יותר. לקסוס CT200 זאת מכונית האצ'בק 5 דלתות היחידה בקטגוריית רכבי המנהלים. כחלק מהאבזור שלה היא כוללת ריפודי עור, מושב נהג בכוונון חשמלי (אופציונאלי), בקרת אקלים מפוצלת, פנסי LED ובורר מצבי נהיגה. ה-CT מאופיינת במרחב נדיב מאוד בתא הנוסעים עם בידוד רעשים ובאמינות הבלתי מתפשרת של טויוטה. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 23 ק"מ לליטר בזכות מנוע היברידי (בנזין) בנפח 1.8 ליטר המשודך לתיבת הילוכים רציפה ובהספק מרבי של 136 כוח סוס.

טויוטה קורולה סטיישן
בגלל שגרסת הסטיישן של טויוטה קורולה אינה פופולארית במיוחד בשוק היד שניה, המחיר של דגם חדש בן 3-5 שנים נמוך משמעותית ממחיר טויוטה קורולה היברידית בגרסת סדאן 4 דלתות או האצ'בק 5 דלתות. מעבר לכך, היא מציעה תא מטען נדיב מאוד של 596 ליטרים ושפע של אבזור נוחות הכולל בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, חיישני תאורה, מראות בקיפול חשמלי ועוד. אם אתם מעוניינים ברכב היברידי יד שניה שמספק את כל החבילה, דעו שטויוטה קורולה סטיישן נמכרת בישראל משנת 2019 אך שימו לב לבעלות הקודמת ולקילומטראז' שהיא עברה. הרבה מהן מגיעות מליסינג והשכרה וכן גם הקילומטראז' יכול להיות גבוה במיוחד. היא מצוידת במנוע 1.8 ליטר (היבריד-בנזין) מוחלש בהספק של 122 כוח סוס לטובת צריכת דלק מרשימה במיוחד של 28 ק"מ לליטר.

יונדאי סונטה היברידית
יונדאי סונטה היברידית הגיע לישראל בשנת 2015. בגלל שזה רכב מנהלים, כמעט ואין חשש שהדגם שתמצאו היה בבעלות חברת ליסינג ורוב הסיכויים שהיא תהיה שמורה מאוד. לעומת טויוטה, הסונטה מציעה ביצועים מרשימים מאוד ממנוע 2.0 ליטר היבריד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים וההספק המרבי עומד על 193 כוח סוס. אבל זה בה על חשבון החיסכון בדלק. הצריכה הממוצעת הינה 17.5 ק"מ לליטר. יונדאי סונטה היברידית עשירה במערכות הבטיחות המתקדמות שלה שכוללות בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים. בהתאם לרמת הגימור שתבחרו, יונדאי סונטה מציעה גם שפע של אבזור יוקרתי הכולל דיפוני עץ בדלתות ובדשבורד, חלון שמש בגג, מושבים בריפוד עור, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום ואוורור מושבים קדמיים ועוד.

יונדאי איוניק
יונדאי איוניק היברידית הגיעה לישראל בשנת 2016 וכבשה מיד את ראש טבלת המכירות של רכבים היברידיים בישראל. יונדאי איוניק דומה בצורתה לטויוטה פריוס ויש לה תכונות דומות. ליונדאי איוניק יש מנוע בנזין היבריד בנפח 1.6 ליטר והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 143 כוח סוס וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 25 ק"מ לליטר. בתור משפחה שמחפשת רכב היברידי יד שניה בטח תשמחו לדעת שהיא גם מאובזרת מאוד מבחינה בטיחותית וזה כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק מהרכב מלפנים, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב והתרעה על רכב בשטח מת. כמו כן, תלוי ברמת הגימור, אך אם תבחרו ברמת גימור בכירה תקבלו שפע של אבזור נוחות בתא הנוסעים כמו מושב נהג חשמלי, מושבים בריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. חשוב לדעת שיש קושי למצוא גרסה מאובזרת ושמורה עם קילומטראז' נמוך מכיוון שהמון יונדאי איוניק היברידיות הגיעו דרך סוכנויות השכרה ושימשו גם כרכב חברה. יחד עם יונדאי איוניק אפשר להכניס תחת אותה כותרת גם את קיה נירו היברידית. היא בנויה על אותה פלטפורמה ומשתמשת באותם מכלולים וזה כולל את המנוע ההיברידי ואת תיבת ההילוכים. כמו האיוניק, קיה נירו היברידית גם הייתה מאוד פופולארית כרכב חברה וליסינג ולכן ניתן למצוא אותן במחירים נמוכים יחסית אבל יש לקחת בחשבון את ירידת הערך של רכב חברה ולשים לב לקילומטראז'. ההבדל העיקרי בין שני הדגמים הוא תצורת המרכב כאשר קיה נירו היברידית זה רכב קרוסאובר גבוה.

הונדה סיוויק היברידית
הגענו למכונית הזולה ביותר ברשימה שלנו. היא זולה בגלל שניתן למצוא אותה עוד משנתון 2013 והיא הייתה אחד הרכבים ההיברידיים הראשונים שנמכרו בישראל לצד טויוטה פריוס. לא נשקר, ונזהיר מראש שהולך להיות לכם קשה למצוא הונדה סיוויק היברידית בשוק הממושמשות אך אם תצליחו, תזכו ברכב משפחתי, זול וחסכוני. הונדה סיוויק היברידית נמכרה עם מנוע 1.4 ליטר בנזין-היבריד בהספק של 115 כוח סוס. צריכת הדלק הממוצעת של המנוע עומדת על 21 ק"מ לליטר. היא נמכרה רק בגרסת סדאן אך לטעמנו הצורה שלה נשמרה מאוד יפה ועדיין נחשבת למודרנית למרות שהדגם שעליו היא מבוססת הושק בעולם עוד אי שם בשנת 2006. בגלל שמדובר ברכב ישן יחסית, אין מה לצפות לאבזור טכנולוגי ובטיחותי מודרני אך כן היו לה כמה פיצ'רים מעניינים כמו לוח מחוונים דיגיטלי, התנעה בכפתור, מערכת בקרת אקלים ובקרת שיוט. אם אתם מחפשים רכב היברידי יד שניה זול, אנחנו ממליצים על הסיוויק הזו במיוחד.
