גם הלוגו חדש – 2025 skoda octavia

בתחילת פברואר השנה (2024) שחררה סקודה תמונות ראשונות מהעיצוב המחודש עבור skoda Octavia, במראה מעודכן ודינמי עבור גרסת 2025. החשיפה נקבעה ל – 14 לפברואר, יום האהבה, ולא בכדי. אחרי הכל, מדובר בגרסה במראה מחודש, חושני ודינמי.

הדור הרביעי שלה הושק בשנת 2020, וכעת לקראת שנת 2025, מושק הדור החמישי שזכה לשינויים משמעותיים

סקודה אוקטביה מביאה איתה ללא ספק בשורות מסקרנות, הדגם זכה למתיחת פנים כוללת בהיבטי העיצוב החיצוני, לעדכון משמעותי במרחב הפנימי וביחידות ההנעה, ולגרסת RS חדשה וספורטיבית במיוחד. נזכיר שגרסה מחודשת של Skoda VRS הספורטיבית הושקה בשנה שעברה (2023). נכון לעת הזו לא ידוע על גרסה נוספת של סקודה היברידית או חשמלית עבור הדגם.

 

Skoda Octavia – מהמשפחתיות הפופולאריות בישראל מאז שנת 1999

סקודה אוקטביה היא מהדגמים הנמכרים של יצרנית הרכב הצ'כית, שהיא חלק מקבוצת פולקסווגן מאז תחילת שנות התשעים. הדור הרביעי שלה הושק בשנת 2020, וכעת לקראת שנת 2025, מושק הדור החמישי שזכה לשינויים משמעותיים. סקודה אוקטביה חולקת פלטפורמה וטכנולוגיה עם דגמי רכבים כמו פולקסווגן גולף, אאודי 3A, וסיאט לאון, ומעל 7 מיליון יחידות מהדגם נמכרו בעולם מאז השקתו. אנחנו צופים שהשדרוג המשמעותי לגרסת 2025 של המשפחתית הפופולארית יביא לכך שהדגם ימשיך להופיע גם במהלך העשור הנוכחי במיקומים גבוהים בטבלאות הרכבים הנרכשים ביותר באירופה.

הבסיסית היא קומבי, גרסת הביניים היא לימו

ארבע גרסאות לסקודה אוקטביה החדשה

Skoda Octavia החדשה תגיע בארבע רמות גימור שונות: הבסיסית היא קומבי, גרסת הביניים היא לימו, גרסת הספורטליין מציעה מראה יותר דינמי אולם ללא שינוי במערכות ההנעה, ואילו גרסת ה – RS היא הגרסה הספורטיבית המגיעה מעודכנת ודינמית יותר.

 

מראה חיצוני מושחז יותר

Skoda Octavia הצפויה להגיע אלינו לקראת שנת 2025 מגיעה בעיצוב חיצוני דינמי, ספורטיבי ומעודכן. האוקטביה החדשה מקבלת עדכונים עיצוביים משמעותיים מלפנים ומאחור: יחידות התאורה מקבלות עיצוב חדש, עם תאורת מטריקס לד בשילוב גוונים תכולים. בחזית, השבכה הקדמית היא רחבה ונמוכה יותר. גופי התאורה האחורית מעוצבים במראה שמזכיר מעט את האאודי 4A, עם פסים חוצים. גם חישוקי הגלגלים קיבלו עיצובים מחודשים ודינאמיים.
גרסת RS, הספורטיבית הנמכרת בישראל, תגיע בעיצוב מרהיב לאחר מתיחת פנים משמעותית. בחזית, הפגוש הקדמי מעוצב בצורה בולטת יותר, חישוקי הגלגלים מקבלים עיצוב מחודש עם לוגו RS, וגם המרחב הפנימי מקבל עיצוב עתיר אדרנלין עם מרכב מונמך ב – 15 מ"מ וישיבה ספורטיבית ונמוכה, גלגל הגה מעוצב מחדש בעל שלושה חישורים ומושבים ספורטיביים בצבעי אדום שחור. גרסת הספורטליין של אוקטביה מציעה, כאמור, את המראה הספורטיבי – אבל ללא העוצמה הנוספת ביחידות ההנעה של גרסת RS.

יחידות התאורה מקבלות עיצוב חדש, עם תאורת מטריקס לד בשילוב גוונים תכולים

עדכונים וחידושים למרחב הפנימי של Skoda Octavia

העיצוב הפנימי של אוקטביה החדשה נראה עקבי ביחס לשינויים החיצוניים בעיצוב, וגם כאן אנחנו מרגישים דגש רב יותר על דינמיות, עיצוב מעודכן, וגימורים מהודקים – כל זאת, תוך שהאוקטביה שומרת על אותו מקום של כבוד בדירוג הנוחות במרחב הפנימי שלה, עם עיצוב חלל חכם ומרווחים יעילים. העיצוב הפנימי של אוקטביה החדשה מגיע ברמת גימור איכותית ועל פי פרסומי החברה, גם תוך שימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה.
נציין כי כל יחידות המולטימדיה של האוקטביה התעדכנו, עם מערכת מסכי מולטימדיה בגודל 10 אינץ' בגרסת הבסיס או 13 אינץ' בגרסאות בכירות יותר, המגיעות עם מערכת ההפעלה של סקודה. למסכים אלה מצטרף מאחורי ההגה מסך לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם תצוגה ידידותית ובהירה. המערכת מאפשרת גם סיוע קולי באמצעות ChatGPT.

 

יחידות הנעה

Skoda Octavia החדשה מגיעה בגרסאות השונות עם מנוע 1.5 ל' או 2.0 ל' טורבו בהספקים בהתאמה של 115, 150 או 204 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ, בגרסת 2025 היא מגיעה עם הנעה כפולה. מעניין לציין שבגרסאות המגיעות עם מנוע 2 ל', ההספק גדל מ – 190 כ"ס. גם יעילות מערכות ההנעה צפויה להיות משופרת, בעיקר עקב ההטמעה של מערכת "התחל עצור" מבית פולקסווגן, המנהלת כיבוי והדלקה של יחידות ההנעה במהלך הנסיעה.


ליחידות ההנעה משודכת תיבת הילוכים ידנית של 6 הילוכים או תיבה רובוטית של 7 הילוכים DSG. לצד היצע מנועי הבנזין אוקטביה מוצעת גם בגרסת דיזל עם מנוע טורבו דיזל בנפח של 2.0 ל'בשני הספקים שונים: 115 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית של 6 הילוכים, או 150 כ"ס עם תיבת הילוכים DSG של 7 הילוכים. אוקטביה RS, הגרסה הספורטיבית של הדגם, תגיע עם הספק מרבי של 265 כ"ס – 20 כ"ס יותר מההספק של אוקטביה RS מהדגם הקודם. כאמור, לא צפויה השנה גרסה של סקודה היברידית לדגם.

מערכת חניה חכמה במיוחד המאפשרת גם חניה מרחוק של הרכב דרך האפליקציה

אבזור ותוספות

Skoda Octavia מגיעה מאובזרת היטב. בתחום מערכות העזר לנהיגה נזכיר שהיא מגיעה גם בגרסת הבסיס עם מערכות בטיחות מובנות ביניהן מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים, מערכת בקרה לעייפות הנהג, מערכת חניה חכמה במיוחד המאפשרת גם חניה מרחוק של הרכב דרך האפליקציה (במהירות המוגבלת ל – 9.5 קמ"ש), ועוד.
בהיבטי האבזור נזכיר כי אוקטביה החדשה מגיעה עם מערכת חכמה לפתיחה ונעילה של הרכב ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת גם בגרסאות הבסיס, משטחי טעינה חכמים ומאווררים ושקעי טייפ C בהספק טעינה של W45.
הגרסה הספורטיבית של הדגם, גרסת RS, תגיע גם עם דיפרנציאל מגביל החלקה אלקטרוני, מערכת היגוי פרוגרסיבי בעלת יחסי העברה משתנים, ומערת פליטה בעיצוב חדש וספורטיבי במיוחד.

הגרסה הספורטיבית של הדגם, גרסת RS, תגיע גם עם דיפרנציאל מגביל החלקה אלקטרוני

קפיטל מוטורס – כאן ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם

סקודה אוקטביה, Skoda VRS או סקודה פאביה? בין אם אתם מחפשים את הסקודה הבאה שלכם או בין אם מאפייני הרכב האופטימאלי עבורכם הם אחרים לגמרי, הצוות של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, ישמח ללוות אתכם בתהליך הבחירה והרכישה של הרכב הבא שלכם, כולל הצעות מימון מהגופים הגדולים בארץ וטרייד אין משתלם על הרכב הישן. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך