הגרסה הנוכחית של מאזדה 2 הגיעה לישראל כבר בשנת 2015, ב-2022 כבשה הסופר המיני המוצלחת הזו של מאזדה את צמרת המכירות (בישראל)
בקטגוריה, הביקוש לדגמי 2024 אף הוא צפוי להיות ער, בין היתר בזכות מתיחת פנים שהעניקה לגרסה החדשה מראה חלק
ואטום יותר. וזאת בשונה ממאזדה 2 היברידית שחולקת את אותה הפלטפורמה והעיצוב עם טויוטה יאריס.
סקירה כללית
כבר במבט חטוף רואים שמדובר בדגם של מאזדה – בממדים קומפקטיים. מדובר ברכב שנראה טוב ולצד זאת מספק חוויית
נסיעה נעימה, ביצועים טובים לקטגוריה, אמינות גבוהה ועלויות אחזקה נמוכות.
עיצוב חיצוני חדש
הדור השלישי של מאזדה 2 הושק לפני כמעט 10 שנים, אולם מתיחות הפנים שבוצעו בו שמרו על עיצוב מודרני המשדר
דינמיות ספורטיבית- הרבה בזכות שטח השמשות הקטן יחסית, הזנב המוגבה ויציאת המפלט המעוצבת.
דגם 2023 עבר עיצוב מחדש של החזית עם פגוש חדש וגריל קדמי אטום, בסגנון המזכיר רכבים חשמליים.
גם הפגוש האחורי עוצב מחדש וכך גם חישוקי הגלגלים. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה (280 ליטר).
אבזור ועיצוב פנימי
העיצוב הפנימי מעניק תחושת מרווח אך למעשה לשני מבוגרים כבר קצת צפוף מאחור (במיוחד באזור הראש והברכיים).
בלם היד המכאני הוא ארכאי מעט, צג המולטימדיה הניצב הוא בגודל 7 אינץ', מערכת המולטימדיה תומכת באנדרואיד אוטו
ואפל קארפליי,יש חיבורי USB, AUX, וקישוריות בלוטות'. מאזדה 2 2024 מצוידת ב-6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום
אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב. היא קיבלה 4 כוכבים (מתוך 5) במבחני ריסוק EuroNCAP.
מנועים
כל רמות הגימור של דגם 2023 הנמכרות בארץ הן בעלות מנוע בנזין זהה בעל ארבע בוכנות בנפח כולל של 1.5 ליטר
(1,496 סמ"ק ליתר דיוק), המפיק 116 כוחות סוס המועברים אל הגלגלים הקדמיים דרך תמסורת אוטומטית טיפטרוניק
בעלת 6 הילוכים. התנהגות הכביש טובה (זריזה בעיר, נוחה גם בנסיעות בינעירוניות), רעש המנוע מבודד היטב.
האצה מאפס למאה אורכת 10.3 שניות, מהירות מרבית 188 קמ"ש, צריכת הדלק המשולבת היא כ-15 קילומטרים לליטר.
מאזדה 2 2023 נמכרת בישראל בשתי רמות גימור, דינאמיק ואלגנט. מחיר היבואן לרמת גימור דינאמיק עומד על
111,000 שח והמחיר של רמת הגימור הגבוהה, אלגנט, הוא 114,500 שקלים. עוד לא ידוע לנו מה היה המחיר של מאזדה 2 2024 כיוון שטרם החל השיווק שלה בישראל.