היתרונות והחסרונות של עסקת מימון מלא לרכב ללא מקדמה

מימון לרכב היא עסקה לרכישת רכב חדש שמהווה כיום כשליש מכל עסקאות הרכב בישראל. מימון מלא לרכב ללא מקדמה זאת האפשרות לקנות רכב חדש בלי להשתמש בהון העצמי שלכם. אבל מה זה בעצם מימון לרכב, למה זה יותר נפוץ מהלוואה מהבנק והאם זה בכלל מתאים לכם?

@capital.motors.il מה זה מימון מלא? #רכבים #מימון #קפיטלמוטורס #רכב #מימון_לרכב #רכבחשמלי #רכבחדש ♬ Stayin' Alive (From "Bullet Train") – Geek Music

מה זה מימון מלא לרכב ללא מקדמה?

רכישת רכב חדש מצריכה סכום גבוה של כסף. מחיר רכב משפחתי ממוצא עומד היום (2024) על כ-150,000 אלף שקלים. אם אתם רוצים לקנות רכב חדש רוב הסיכויים שאין לכם את הכסף לכך בזמינות מיידית (בחשבון העו"ש). אם יש לכם את הסכום לקניית רכב, לא ממש כדאי לכם הוציא אותו למטרה הזאת. סכום כזה של כסף יכול להיות מועבר לתיק השקעות, לצורכי עסק (אם יש בבעלותכם) ולמגוון דברים אחרים שאתם זקוקים להם כמו טיפולים רפואיים או אפילו חופשה בחו"ל. לכן יש פתרון עתיק למימוש הרכישה כדי שלא תצטרכו להשתמש בכסף שלכם – הלוואה. הלוואה לרכישת רכב תלויה במצב חשבון הבנק שלכם, מסגרת האובליגו, מסגרת האשראי ורמת ההכנסה שלכם. הבנק קובע עבורכם איזו ריבית תשלמו ומה גובה ההלוואה שהוא מוכן לתת לכם. כדי לא להתכתב עם התנאים של הבנק אפשר לקחת הלוואה חוץ בנקאית לרכישת רכב, או במילים אחרות, מימון לרכב. אתם תשלמו לחברת המימון סכום חודשי לאורך כל תקופת המימון שקבעתם (2-5 שנים). מבחינת השפעה על התזרים שלכם זה דומה לתשלומי שכירות עבור בית/עסק.

מימון מלא לרכב ללא מקדמה
מחיר רכב משפחתי ממוצא עומד היום (2024) על כ-150,000 אלף שקלים

חסרונות מימון מלא לרכב ללא מקדמה

רכישת רכב בתוכנית מימון מלא לרכב ללא מקדמה זאת אפשרות נפוצה עבור ישראלים רבים מכיוון שבתוכנית מימון מלא אין צורך לגעת בהון העצמי שלכם. את כל עלות הרכב ניתן לכסות על ידי תשלומים חודשיים. אבל, לתוכנית כזאת יש גם מספר חסרונות שאתם חייבים להכיר לפני שאתם בוחרים בה:

 

תשלום בסוף התקופה

אם למשל תבחרו באחת מתוכניות המימון הנפוצות שמאפשרת לקבל את הרכב ללא תשלום מקדמה ולשלם עבורו כל חודש בחודשו למשך 36 חודשים, עדיין יהיה עליכם להחזיר עוד סכום של עד 50% מערכו של הרכב בסוף תקופת המימון (אחרי 3 שנים). שיטת התשלום הזאת נקראת הלוואת בלון. כדי שלא תצטרכו לשלם את השארית בסיום תקופת המימון ניתן להחליף את הרכב שוב לדגם חדש יותר ולקבל תוכנית מימון חדשה ל-3 שנים נוספות. הבעייתיות עם העניין הזה הוא ההתחייבות של עצמכם להתחדש ברכב כל 3 שנים.

 

התחייבות ארוכת טווח

מעבר להתחייבות שלכם להתקדם לרכב חדש כל 3 שנים, במהלך תקופת התשלומים אתם מחויבים לשלם כל חודש את ההחזר עבור המימון. 3 שנים זה לא מעט זמן להתחייבות כזאת וכן ניתן גם לפרוס את התקופה עד ל-100 חודשים. זה כמובן מאריך את תקופת ההתחייבות. לכן במקרה כזה לא נמליץ לצעירים מאוד או לאנשים שההכנסה החודשית שלהם גבולית לקחת על עצמם התחייבות ארוכת טווח כזאת.

 

החזר חודשי גבוה

יכול להיות שעכשיו אתם חושבים שאולי כדאי לכם לקחת מסלול מימון לתקופה קצרה יותר. אם תבחרו לעשות את זה, זה יגדיל משמעותית את גובה ההחזר החודשי. כדי להמחיש זאת ניקח לדוגמה את המשפחתית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל MG 4. המחיר שלה מתחיל ב-152,888 שקלים. בעסקת מימון סטנדרטית של קפיטל מוטורס למשך 36 חודשים תשלמו עבורה 1,987 ₪. אם תבחרו לקצר את תקופת המימון ל-24 תשלומים, התשלום החודשי יגדל כבר ל-2,980 ₪.

יתרונות מימון מלא לרכב ללא מקדמה

לצד החסרונות שציינו, יש גם מספר לא מבוטל של יתרונות לרכישת רכב במימון מלא וללא מקדמה. קודם כל זאת האפשרות לקבל את הרכב בלי לשלם מקדמה. לא צריך הון עצמי לשם כך וכן אפשר לצאת מהסוכנות עם הרכב שאתם רוצים ולהתחיל לשלם רק מהחודש הראשון (או לפי מה שתקבעו יחד עם נציג בחוזה). יתרון נוסף הוא האפשרות להשוות מבין מספר גופי מימון כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר. הבנק שלכם יכול להציע משהו אחד, אבל בפניה לסוכנויות מימון אתם יכולים לקבל מגוון הצעות ומגוון מסלולים כדי לבחור את המשתלם ביותר ואת זה שהכי מתאים לכם. כמו כן, חשוב להדגיש שרכישת רכב במימון אינה משפיעה על חשבון הבנק שלכם ולא על מסגרת האשראי. כל עוד ההכנסה שלכם יכולה לשלם את ההחזר החודשי אתם לא אמורים להרגיש אי נוחות או מגבלה פיננסית כלשהי בגלל התשלומים החודשיים. דבר נוסף שחשוב לציין הוא שברכישת רכב במימון מלא אין אף מגבלה על הרכב. הוא שלכם ורשום בבעלותכם ברישיון. זה אומר שבכל שלב אתם יכולים לעשות עם הרכב כל דבר שתרצו ואפילו למכור אותו לגורם שלישי. בעת מכירת הרכב נהוג לסגור את המימון עם הכסף מהמכירה ובכך להשתחרר מההתחייבות.

למידע נוסף על מכירת רכב משועבד

וויה פרי
וויה פרי 2024

מסלולי מימון נוספים שכדאי להכיר

אתם ממש לא חייבים לבחור בתוכנית מימון מלא לרכב ללא מקדמה. אפשר לרכוש את הרכב עם תשלום מקדמה ובכך להפחית את גובה ההחזר החודשי ואת הסכום לתשלום בתום התקופה. דרך נוספת משתלמת מאוד לרכישת רכב היא באמצעות עסקת טרייד-אין. ככה למעשה הרכב הישן שלכם ישמש כ"מקדמה" לעסקה ושוב, זה יפחית לכם את סכום ההחזר החודשי. בסוכנות הרכב קפיטל מוטורס אנחנו מציעים מגוון פתרונות ותכוניות מימון לצד מבחר עצום של רכבים חדשים לרכישה. בפנייה אלינו אתם יכולים לבצע עסקת טרייד-אין על הרכב הישן שלכם, לקבל הצעה למימון הרכב החדש ולהתייעץ עם הסוכנים שלנו בכל נושא מבחירת חברת הביטוח ועד לרמת הגימור של הדגם שאתם מעוניינים בו. לפרטים נוספים על רכישת רכב וייעוץ ללא התחייבות חייגו עכשיו 3580*

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך