האם כדאי לקנות רכב חדש לפני סוף השנה ?

צ'רי טיגו 7 פרו החדשה

התקופה הנוכחית הינה מבלבלת בכל מה שנוגע לרכישת רכב חדש. ישנו משבר עולמי שמשפיע על אופן ייצור הרכבים, זמני האספקה ועל המחירים שלהם. לפני תחליטו אם לקנות רכב חדש בסוף שנה או לחכות לשנה הבאה, כדאי שתקראו את השורות הבאות כדי לסייע לכם בהחלטה.

 

הבעיה בשוק הרכב בישראל

שנת 2022 היא שנה מיוחדת בכל הנוגע לשוק ברכב הישראלי בגלל 3 סיבות:

הביקוש עולה על ההיצע – כעת אנחנו בעידן הפוסט קורונה שבו אנשים מוכנים לקחת יותר הלוואות, לפתוח חסכונות ולרכוש רכב חדש מהניילונים ולא להתפשר על רכב יד שנייה. מהסיבה הזו יש ביקוש גבוה מאוד לרכבים חדשים והיבואנים מנצלים את זה עם העלאת מחירים בכל כמה חודשים, ביטול מבצעים וצמצום הנחות. בנוסף לכך, בעקבות משבר הקורונה, היקף ייצור הרכבים בעולם ירד משמעותית ויש מחסור בקנה מידה עולמי בדגמים חדשים. במצב הנוכחי, זמן ההמתנה הממוצע לקבלת רכב חדש מהסוכנות לוקח כ-8 חודשים.

עדכונים במס רכישה – מדיניות הממשלות האחרונות בחרו שוב בשוק הרכב כ"פרה החולבת" המועדפת עליהם וחל שינוי דרמטי במיסוי רכבים היברידיים, פלאג-אין וחשמליים. בתחילת השנה הבאה המס אמור לעלות עוד.

מחסור בדגמים זולים – בגלל המחסור ברכבים, בתעשיית הרכב מעדיפים לייצר יותר רכבים יקרים וברוב המקרים לוותר לחלוטין על פיתוח וייצור של דגמים זולים חדשים. קטגוריית רכבי מיני שהייתה נפוצה מאוד עד לפני כמה שנים נעלמה כמעט לחלוטין והופסק הייצור של דגמים רבים כמו: סיטרואן C1, סקודה סיטי גו וסוזוקי אלטו. את מקומם תפסו הג'יפונים היקרים והרווחיים יותר הן עבור היצרנים והן עבור היבואנים.

בגלל שלושת הסיבות האלו מחירי רכבים חדשים ממשיכים לעלות ללא הרף ויבואנים רבים כבר הצהירו שהם מתכננים להעלות באלפי שקלים את מחיריהם של דגמים רבים החל מינואר 2023.

מקסוס-edliver-3 החדש

מתי כדאי לקנות רכב חדש ?

אם הייתם שואלים אותנו בכל שנה אחרת לפני 2019, היינו ממליצים בחום לרכוש רכב חדש כמה שיותר קרוב לסוף שנה בגלל שזו הייתה תקופה שבה יבואנים הציעו הנחות ומבצעים משתלמים מאוד וזאת יחד עם האפשרות לקבל רכב בשנתון של השנה החדשה. כעת, בגלל המצב הנוכחי בשוק, יש צורך להפריד בין יום הזמנת הרכב ליום בו תקבלו אותו מכיוון שיכולה לעבור שנה עד שזה יקרה. כמו כן, המחיר של הרכב שכבר הזמנתם יעלה עוד ותצטרכו לשלם את השארית. בנוסף לכך גם אין הנחה או מבצע סוף שנה לרכישת הרכב בסוף השנה כי היבואנים יודעים שמי שמחפש רכב חדש ומוכן לחכות להזמנה מספר חודשים, אותו לקוח יהיה מוכן לשלם את המחיר המלא עבורו.

האם כדאי לקנות רכב חדש לפני סוף השנה ?

בגלל שרכישת רכב חדש היום יכולה להיות מושפעת מאירועים כמו מיסוי ועליות מחירים שיקרו רק בעוד חצי שנה או יותר, ההמלצה הטובה ביותר היא לרכוש כמה שיותר מהר רכב חדש שנמצא כעת במלאי וניתן לקבל אותו תוך ימים או שבועות ספורים בלבד. לכן, גם אם אתם מתעניינים בדגם ספציפי שאין במלאי, כדאי שלא להתעקש עליו ולבדוק איזה רכבים דומים תוכלו לקבל עכשיו ולבחור באחד מהם. כך ייצא שתשלמו פחות, תקבלו את הרכב החדש שלכם בפרק זמן קצר ותיהנו מרכב חדש בחנייה.

צ'רי fx החדשה

מתי ירדו מחירי הרכב ?

קשה לחזות מראש ירידת מחירי רכבים כמו בכל תחום אחר. הערכת מומחים היא שכעת אנחנו נמצאים בשיאו של המשבר ומכאן זמן האספקה אמור להתקצר והיצע הדגמים יתרחב. בעקבות אלו גם מחירי הרכבים יהיו אמורים להתאזן אך אין הבטחה לכך שתהיה ירידה במחירים במיוחד בזמן שהכלכלה בכל העולם נמצאת באינפלציה.

מה כדאי לעשות

סוכנות הרכב קפיטל מוטורס מציעה מגוון דגמים חדשים 2022 למסירה מיידית כך שאין צורך להמתין מספר חודשים ולספוג עלייה במס ואת עליית מחירי היבואנים. את הרכב שתהיו מעוניינים בו, תוכלו לרכוש בעסקת מימון – קניית רכב חדש ללא שימוש בהון עצמי וללא צורך בתשלום מקדמה. התשלום עבור הרכב הינו חודשי, קבוע, ומגלם בתוכו בעיקר את ירידת הערך של הרכב. מסלולי המימון גמישים ומאפשרים לבחור את משך תקופת התשלומים, את גובה המקדמה והאם לשלם את השארית בסוף התקופה או להחליף שוב לרכב חדש. לצפייה בדגמים ולקבלת פרטים נוספים על תנאי הרכישה לחצו כאן.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך