לאחרונה אנחנו עדים לאין-ספור חידושים ועדכונים בעולם הרכב. כצרכנים אשר מעוניינים לרכוש את הרכב שהכי מתאים לכם ובזמן הנכון אנחנו יודעים כמה זה חשוב להיות מעודכנים. לפניכם סיכום של כל מה שרלוונטי לדעת כרגע בתחום הרכב.

יגואר I-PACE
יגואר הייתה מהראשונות שהציעו קרוסאובר חשמלי בישראל. יגואר I-PACE הגיעה לכאן בשנת 2019 ומאז מכרה מספר מאוד קטן של יחידות. יגואר I-PACE זה SUV מפואר בהנעה חשמלית. בהשקת הדגם הוא היה היחיד שהציע הנעת 4 על 4, תא נוסעים יוקרתי ויחידת הנעה חשמלית עוצמתית עם טווח נסיעה מרשים. בשנת 2023 היא עברה מתיחת פנים משמעותית שכללה גם עדכון למערכת ההטענה המהירה. כעת היא ירדה משעה ו40 דקות ל-44 דקות בלבד. אבל אחרי 6 שנים נראה שהרלוונטיות שלו נמחקה לחלוטין ובשנת 2024 נמכרו רק 2 יחידות. חברת יגואר כבר הודיעה שהרכב לא יימכר יותר אבל עוד לא ברור מתי והאם יגיע דגם חדש שיחליף את ה-I PACE המזדקנת. בעקבות קשיים שחברת יגואר עוברת בהם היא נדרשת להדביק פער טכנולוגי משמעותי לצד שמירה על מחיר תחרותי מול מרצדס ו-BMW היא הולכת לשתף פעולה חברת צ'רי. כידוע, לנד רובר ויגואר נרכשו לפני מספר שנים על ידי חברת טאטה ההודית. עכשיו אחרי מיזוג החברות הן רוקמות שיתוף פעולה נוסף כדי להעביר את ייצור ופיתוח הרכבי החשמליים בסין. אנחנו עדיין ממתינים לראות מה המהלך יוליד ואילו דגמים חדשים יהיו ליגואר.

נחשפה קיה אופטימה חדשה
קיה אופטימה הייתה אחת ממכוניות המנהלים הנמכרות ביותר בישראל בעיקר בזכות הפופולאריות של גרסת הדיזל בשוק המוניות. אחרי שקיה הפסיקו לייצא את גרסאות הדיזל הופסק הייבוא שלה לישראל. בשנת 2020 שונה שמה של קיה אופטימה לקיה K5. כך נותרנו רק עם המקבילה שלה יונדאי סונטה שכן הצליחה לשחזר את ההצלחה של קיה ונמכרת במספרים יפים עד היום. קיה אופטימה החדשה עברה רענון מקיף לשנת 2025 שכולל בעיקר שדרוג משמעותי ברמת האבזור. רמת האבזור הבסיסית מקבלת כעת את כל מה שניתן היה להשיג רק בגרסה היוקרתית (EX) וזה כולל מערכת שמע יוקרתית של BOSE, אפליקציה לטלפון לפתיחה והנעת הרכב, מושב נהג בכוונון חשמלי וחימום הגה. קיה אופטימה החדשה מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו שנמצא גם בקיה ספורטז'. המנוע מייצר הספק של 180 כוח סוס ומשודך תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. מהיבואנית לא נמסר מתי יגיע הדגם לישראל אך אנחנו מצפים בכיליון עיניים לשובה של קיה אופטימה החדשה ומאמינים שהיא תצליח לשחזר שוב את הצלחתה.

אקספנג G6 כבר בישראל
אקספנג, יצרנית רכב חשמלי סינית, עושה גלים בשוק הישראלי כבר מחצי שנה. למרות ששני הדגמים הראשונים שלה, P7 ו-G9, שייכים לקטגוריות פחות נפוצות, הצליחה החברה למכור כ-1,500 רכבים במחיר ממוצע של 280 אלף שקל. כעת, היא עומדת להשיק את הדגם השלישי שלה, ה-G6, שמכוון ישר אל לב הקטגוריה המשפחתית-גדולה – אחת התחרותיות ביותר בשוק הרכב החשמלי. שם יפגוש ה-G6 יריבים קשוחים כמו יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID.5 ואפילו טסלה מודל Y, המכונית הנמכרת ביותר בעולם ב-2023.

עיצוב:
ה-G6 שומר על הקו העיצובי הסולידי והמאופק של אחיו, ואינו ניחן במראה נועז במיוחד. עם זאת, הוא בהחלט נאה, עם צללית מודרנית, תאורה צרה מלפנים ומאחור וסבכה קדמית אטומה. עיצוב קופה עדכני יחסית ותאוצת אוויר נמוכה (0.25) תורמים לתדמית הספורטיבית.

תא הנוסעים:
תא הנוסעים זהה לזה של דגמי אקספנג אחרים, וכולל מסך מגע גדול ("15), לוח מחוונים דיגיטלי צר ("10.2) ומינימום של מתגים פיזיים. מערכת ההפעלה, המבוססת על ערכת שבבי Snapdragon 8155 חדשה של קוואלקום, זריזה ומתפקדת היטב, תוך שהיא מאפשרת הפעלה קולית נרחבת והרצת מגוון אפליקציות.

אכזבות:
למרות הבטחות קודמות, עדיין לא ניתן למצוא ב-G6 את מערכות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דבר שעלול לתסכל חלק מהרוכשים. בנוסף, עיצוב תא הנוסעים סובל מכמה פגמים ארגונומיים, כנראה בניסיון לחקות את טסלה דווקא בתחום בו היא פחות מוצלחת. כך, פתחי המיזוג נשלטים רק מהמסך, כמו גם כיוון מראות הצד וחלק מכיווני המושב. תא כפפות לא קיים, וכך גם כיסוי פנימי לגג השמש הענק, שעלול להפוך את תא הנוסעים ללוהט בימי הקיץ הישראליים.

לסיכום:
ה-G6 הוא רכב חשמלי מרשים המציע תמורה טובה למחיר, טווח נסיעה נאה ועיצוב מודרני. עם זאת, הוא נכנס לקטגוריה קשוחה במיוחד, וייתכן שיהיה עליו להתגבר על כמה חסרונות ארגונומיים וחוסר תאימות למערכות הפעלה מוכרות על מנת להתחרות בהצלחה.
זיקר עם מתחרה למודל Y

זיקר, מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית ג'ילי, חושפת את ה-7X, רכב פנאי חשמלי חדש שיתמודד עם טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID.4 כשיגיע לישראל ברבעון השני של 2025. ה-7X מבוסס על פלטפורמת SEA של ג'ילי, אותה פלטפורמה שעליה בנויה גם ה-007 סדאן. הוא יוצע עם שתי אפשרויות סוללה: 75 או 100 קוט"ש, ועם הנעה אחורית (416 כ"ס) או כפולה (637 כ"ס). טווח הנסיעה המשוער נע בין 600 ל-750 ק"מ לפי התקן הסיני (CLTC), שהוא אופטימי משמעותית מהתקן האירופי (WLTP). טעינה אולטרה מהירה תתאפשר בזכות שימוש במתח גבוה (800V), ותוכל להוסיף כ-500 ק"מ לטווח הנסיעה ב-15 דקות בלבד. בינתיים זיקר פרסמה תמונות של אב טיפוס בלבד, אך ניתן לזהות קווי דמיון ברורים ל-007, כולל יחידות תאורה צרות מלפנים ופס תאורה לאורך דלת תא המטען. בקדמת הגג מוצבים חיישנים עבור מערכת הנהיגה האוטונומית. סביבת הנהג צפויה להיות דומה מאוד לזו ב-007, עם מסך מגע ענק ("15) בטכנולוגיית OLED, לוח מחוונים דיגיטלי קעור ותצוגת נתונים עלית במציאות רבודה מעליו. ה-7X צפוי להיות גדול משמעותית מטסלה מודל Y, הן באורכו (ארוך ב-7.5 ס"מ) והן בבסיס הגלגלים שלו (ארוך ב-3.5 ס"מ). ה-7X הוא תוספת חשובה למערך הדגמים של זיקר, ותהווה מתחרה ראויה בקטגוריה הצומחת של רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים. יתרון משמעותי שלו הוא טווח הנסיעה הארוך, שצפוי למשוך לקוחות רבים. עם זאת, ייתכן שמחירו הגבוה ירתיע חלק מהם.
