רנו

מציג 9 דגמים

סקירה קצרה לרנו

רנו

שנה לאחר שמרסל ופרננד בנו את המכונית הראשונה שלהם נוסדה "חברת האחים רנו" בשנת 1899. רנו לא התעכבה ובמהירות הוסיפה לצד המכוניות שהם ייצרו גם אוטובוסים ורכב מסחרי. כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת הם הציעו גם לימוזינות יוקרתיות ובשנות השלושים הם החלו להשתמש בדיזל ולייצר גם מטוסים. לאחר סיומה של מלחמת העולם השנייה רנו החלה בייצור מכוניות קטנות כאשר בתחום זה הינה מתמחה עד לעצם היום הזה. בשנות השישים רנו נכנסה לעולם הספורט המודרני ובשנות השמונים הפגינה נוכחות עוצמתית עם 5 טורבו ופואגו אשר זכו באלפיות מכוניות התיור והראלי. בזכות מנוע הטורבו רנו זכתה ב-6 אליפויות ברציפות וכמו כן באליפויות נוספות גם בשנות האלפיים כמו בין היתר באליפות רד בול. בשנות השמונים רנו חוותה פגיעה משמעותית בגלל איכות יצורה נמוכה ולמעשה היא כמעט פשטה את הרגל. במהלך שנות התשעים רנו השתקמה כאשר הציגה דגמים מקוריים כמו הרנו טווינגו וסניק כאשר זו שמה דגש על בטיחות. למעשה, רנו השיקה רכב שזכה לדירוג בטיחות של5 כוכבים כבר בשנת 2001. היום רנו מחזיקה בקוו רחב ומגוון של דגמים החל ממיני, משפחתיות גדולות, דגם כל חשמלי, דגמי פנאי ועד למיניוואנים ומסחריות בכל הגדלים. רנו גם פעילה בספורט המוטורי החל מ-F1 דרך ליגות שונות ועוד. רנו מפגינה נוכחות בישראל כבר לאורך תקופת זמן ארוכה ויש לציין שאפילו שמעולם היא לא זכתה למקום הראשון בהיקף המכירות בישראל אך היא נחשבת לחברה הממוקמת היטב בעשירייה הפותחת. מאז שנת 1948 רנו מיובאת לישראל על ידי קראסו אשר בזמנו הייתה חברה משפחתית והיו הינה חברה ציבורית.  

רנו טווינגו

הרנו טווינגו הראשונה הוצגה בשנת 92. היום משווק כבר הדור השלישי למכונית אשר הוצג בשנת 2014 וכמו שהדור הראשון היה נחשב לפורץ דרך גם הדגם החדש מתקדם לעבר כיוון חדשני אך הפעם מהפן המכני. הטווינגו מוצעת עם מבנה של מנוע והנעה אחוריים אשר אלו מאפשרת מערכת היגוי יעילה בנהיגה עירונית. ניתן להשיג את הטווינגו עם שני מנועים בשלושה הספקים שונים. מנוע בעל נפח של 1.0 ליטר אטמוספרי עם הספק של 71 כ"ס ומנוע בנפח של 0.9 ליטר טורבו עם הספק של 90 כ"ס וכמו כן מנוע בעל הספק של 110 כ"ס.  

רנו פלואנס

הרנו פלואנס הושקה במקביל להשקתו של הדור השלישי למגאן סטיישן ובעת זו הוחלט ברנו להפריד את גרסת הסדאן של המכונית ולהפוך אותה לדגם נפרד בעל שם ואופי שונים. הפלואנס נחשבת לפשוטה יותר מהמגאן מבחינת האבזור, הטכנולוגיה וכמו כן גם מבחינת איכות החומרים. מרחב הפנים שהמכונית מציעה הינו גדול כאשר בתחילת דרכה נחשבה למשפחתית המרווחת ביותר בקטגוריה. בשנת 2013 הגיעה לישראל הגרסה המחודשת של הפלואנס כאשר זו מציעה חוויית נהיגה משופרת וחזית שהתעדכנה. גרסת הבנזין בנפח 1.6 ליטר של המכונית עברה למנוע מודרני של ניסאן בעל הספק של 115 כ"ס אשר משולב לתיבת שישה הילוכים רציפה כאשר יש אפשרות לתפעול ידני. שילוב זה מזכיר את הניסאן ג'וק והינו מצופה לשפר את הביצועים של הפלואנס כמו גם את נתוני צריכת הדלק.  

מאמרים על דגמי רנו