סיטרואן

מציג 6 דגמים

סקירה קצרה לסיטרואן

סיטרואן

סיטרואן שנוסדה של ידי אנדרה סיטרואן בשנת 1919 נחשבת לאחת מיצרניות הרכבים החשובות בהיסטוריה של המכוניות וכמו כן גם בין המקוריות שבהן. בשנות העשרים המאוחרות של המאה הקודמת היא הציגה את מכונית הנוסעים הראשונה שעושה שימוש במנוע דיזל וכבר בתחילת שנות השלושים היא הציגה רכב שטח עם זחל אחורי. באמצע שנות השלושים היא הציגה דגם ראשון עם הנעה קדמית בעל מתלים נפרדים ובשנת 1948 סיטרואן חשפה את דה שבו שנחשבה למכונית מבריקה. באמצע שנות החמישית סיטרואן הציגה את ה D19 אשרה הייתה הראשונה עם מתלים הידרו פנאומטית, פנסים עוקבי פנייה, בלמי דיסק ואיזון עצמי כאשר זו נחשבה לאחד מהדגמים הנחשבים בעולם. בהמשך הדרך של סיטרואן זו נרכשה על ידי פיג'ו על מנת ליצור את קונצרן PSA אשר נוסד בשנת 1976. מערכת מתלים הידרו פנואמטיים הפכו לסימן היכר של החברה כאשר הציגה דגמים נוספים עם מערכת זו במהלך השנים ועד לשנת 2015. בתחילת המאה הנוכחית כיכבה סיטרואן באליפויות הראלי העולמית אך דבר זה לא הצליח להרים אותה ממגמת השחיקה שחוותה במהלך סופה של המאה הקודמת. כחברה שבבעלות פיג'ו וכמותה, שיווקה סיטרואן רכבים לשוק הסיני דגמים ייחודיים לשוק זה והיום, מלבד לשוק הסיני סיטרואן לא מייצרת משפחתיות גדולות וסלון אך מציעה מגוון דגמים מקוריים וביניהם מכוניות מיני, מיניוואנים וכמו כן מגוון מסחריות. הדה שבו שהינו גם רכב המשרת בצה"ל, אחראי במידה רבה למיצובה של סיטרואן בישראל וכמו כן גם הברלינגו בשוק הפרטי. סיטרואן מיובאת לישראל על ידי לובינסקי.  

ברלינגו

הדור הראשון של הברלינגו הוצג לראשונה בשנת 1996 ובשנת 2018 כבר פורסמו פרטים חדשים לגבי הדור השלישי והחדש לברלינגו. בסיס הגלגלים של הדור השלישי גדל בכ-5 ס"מ לכדי 278 ס"מ עם אורך כללי של 440 ס"מ, גובה של 181 ס"מ ורוחב של 185 ס"מ כאשר נפח הטעינה של הרחב גדל עד לכדי 775 ליטר. כמו בדור היוצא, גם הדור החדש יאפשר בחירה בגרסה עם בסיס גלגלים ארוך יותר באורך של 297 ס"מ כאשר לזה נפח טעינה של 1050 ליטר או נפח טעינה קטן יותר אך עם שבעה מקומות ישיבה. המנועים אותם מציעה הברלינגו החדשה כוללים מנועים בנפח של 1.2 ליטר טורבו בנזין עם שלושה צילינדרים ובהספק של 110 כ"ס, מנוע עם הספק של 130 כ"ס, מנוע בנפח של 1.5 ליטר טורבו דיזל עם הספק של בין 75 ל-130 כ"ס כאשר חלק מהמנועים זמינים עם תיבה אוטומטית או ידנית לבחירה וחלקם עם תיבה ידנית בלבד.  

סיטרואן C3

הדור החדש והשלישי במספר לסופרמיני C3 הוצא בשנת 2016. הדור החדש נראה שונה מבחינה עיצובית חיצונית כאשר זה מזכיר במעט את הקקטוס גם מבחוץ וגם מבפנים כאשר זה בעל רצועות פגושי עבר בצדיו של הרכב או עם ידיות אחיזה בדלתות הנוסעים. ה-C3 החדשה הינה בעלת מידות גדולות יותר מאשר של הדור הרכבים החדשים היוצא ברוב האלמנטים כאשר היצע המנועים רחב ומוכר מרכבים אחרים של פיג'ו-סיטרואן. יחד עם זאת, בישראל ניתן להשיג כרגע רק גרסה אחת של מנוע בעל נפח של 1.2 טורבו בנזין 110 כ"ס.  

מאמרים על דגמי סיטרואן