אקספנג G6 מתחרה בקטגורית SUV (פנאי-שטח) בגודל בינוני מול טסלה מודל Y. זאת לא השערה שלנו, זה מה שאקספנג אומרים בעצמם ולא רק שאקספנג לא מכחישים זאת, הם נותנו לנו לנהוג ב-G6 רק אחרי שנהגנו בטסלה מודל Y העומדת בחניון לצידה. זה מהלך שנראה נכון לכאורה כאשר משווים את העיצוב ביניהן כשהן עומדות אחת ליד השנייה וניכר שהעיצוב של מודל Y כבר נראה מיושן מאוד בהשוואה לאקספנג המודרנית.
G6 פרפורמנס מול מודל Y פרפורמנס
אקספנג בחרו לשים את הכל על ה-G6: יש סוללה ענקית בקיבולת של 91 קילוואט, הנעה כפולה ומסך מרכזי בגודל 15 אינץ'. בקפיטל מוטורס אתם יכולים לקנות אותה ממש עכשיו בהחזר חודשי של 3,314 שקלים לדגם הבכיר עם כל האבזור. זה 400 שקלים פחות ממחיר מודל Y פרפורמנס. אבל, טסלה היא מותג בעל שם, עם פריסת עמדות טעינה אולטרה מהירות השייכות למותג, קהל לקוחות שסוגדים לסמל ה-T בחזית והיא למעשה ה-SUV שיצר את הקטגוריה של הרכבים החשמליים. אז, האם מחיר מעט נמוך יותר ועיצוב מרהיב מספיקים כדי שאקספנג תהיה היורשת שלה?
יצאנו לדרך
כבר עשינו מבחן דרכים בוידאו לטסלה מודל Y פרפורמנס ואתם יכולים לצפות בו כאן. נסכם ונאמר שמה שפחות אהבנו במודל Y זה ההכרח להתנהל כל הזמן דרך מסך המולטימדיה, ודבר חשוב יותר, המתלים הנוקשים של גרסת הביצועים לא ממש נעימים בנהיגה בעיר ובעיקר בכבישים משובשים. איך שנכנסו לתא הנוסעים של אקספנג G6 אהבנו מאוד את עיצוב תא הנוסעים והאינטואיטיביות. לא היה צריך שום הדרכה או הסברים כיצד להתפעל את המכונה החשמלית הזאת. לחיצה על הידית שמאחורי ההגה מכניסה להילוך DRIVE, מנתקת אוטומטית את בלם היד החשמלי ומצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה מציגות את כל הסביבה דרך מסך בגודל 15 אינץ' כך שאפשר לצאת מהחניה ומהחניון בלי שום בעיה. יצאנו לדרך עם 75% סוללה והמחשב שבלוח המחוונים הדיגיטלי הציג שנותרו לנו עוד 410 ק"מ עד לגמר הסוללה.
נתונים טכניים
אקספנג G6 תוכננה ופותחה במיוחד כדי להתחרות מול המודל Y. זה אומר שגם המידות שלה הן כמעט זהות עם בסיס גלגלים נדיב של 2.89 מטר (בדיוק כמו במודל Y), אורך כולל של 4.75 מטר (זהה ל-Y) ורוחב של 1.92 מטר (שוב, כמו במודל Y של טסלה). אבל, נפח תא המטען שלה קטן יותר כאשר הוא יכול להכיל "רק" 571 ליטרים ואין לה תא מטען קדמי. במושבים מאחור יש שפע של מרווח רגליים ואת משענת הגב ניתן להסיט קדימה ואחורה באמצעות ידית בהתאם לריקליינינג שאתם מעוניינים בו. כמו בטסלה, אקספנג מצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, להנעת ארבע על ארבע. ההספק המרבי שמתקבל הוא 476 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4 שניות.
חווית הנהיגה
הגענו לאזור עמק חפר לכבישים יחסית ריקים כדי להרגיש את חווית הנהיגה הספורטיבית של אקספנג G6. כאשר מסובבים את ההגה מרגישים לא מעט פידבק מהגלגלים הקדמיים אבל מה שמרגישים בעיקר זה את חוסר היכולת של המתלים להתמודד עם כל הכוח הזה ומשקל עצמי של 2.2 טון. זה כמו לשבת על מכונת כביסה משנות ה-90 בזמן שהיא עושה סחיטה. כל פניה במהירות גבוהה הרגישה קצת חסרת שליטה. אבל, אחרי שהשתוללנו קצת, חזרנו לנהיגה בעולם האמיתי, בכביש 4. בנהיגה רגועה באקספנג G6, הבנו למה הבעיה שציינו קודם, הבעיה עם השליטה ואחיזת הכביש, היא לא באמת בעיה. בגלל שהמתלים רכים מאוד וההגה קליל ולדעתנו זה יתרון על המודל Y פרפורמנס. כי בעולם האמיתי היא נוחה במיוחד ופשוט כיף לשייט בה. ב-G6 אפשר להרגיש מנותק, להרגיש רגועים במהירות תלת ספרתית וליהנות ממוזיקה באיכות סופר גבוהה ממערכת שמע הבנויה מ-18 רמקולים.
הבטיחות מעל הכל
בעלי טסלות בוודאי מצקצקים עכשיו על הנאמר ואומרים לעצמם שמה שחשוב זה הטכנולוגיות האוטונומיות של טסלה. אז תרשו לנו לחדש לכם: אקספנג G6 מצוידת ב-31 חיישנים, רדארים ומצלמות לניטור מצב הדרך ובקרת השיוט של ה-G6 היא מבין הטובות שיצא לנו לחוות. נכון, בארץ אי אפשר להשתמש בנהיגה האוטונומית, בדיוק כמו בטסלה, אבל כל מה שניתן להפעיל – עובד לא פחות טוב. הפעלנו כמובן את בקרת השיוט מחוץ לעיר כדי להתרגל אליה והבנו שאין כל חשש להפעיל אותה גם בתוך העיר. נקלענו לפקקים איומים באזור בני ברק ונתנו לבקרת השיוט לעשות את העבודה. לא היה שום צורך להתערב בעבודה שלה. היא ידעה לבד לעבור נתיבים כאשר אלה התחלפו לנתיבי תחבורה ציבורית או נתיבים לפנייה ימינה/שמאלה, היא ידעה לעקוף רכבים שנתקעו לפנינו בצמתים ופשוט לעשות הכל לגמרי בעצמה.
אינטואיטיביות
באקספנג G6 השקיעו המון בחוויית השימוש ובעיקר בתא הנוסעים. מינימליסטי מאוד, כמעט בלי עיצוב ואת פתחי המזגן אפשר לכוון רק דרך המסך. בעצם, כל הפעולות ברכב הן דרך המסך והם השתדלו המון בלתכנת את זה ככה שזה כן יהיה נוח. לא היינו מתנגדים לכמה כפתורים, אבל עם כמות הדברים שאפשר לעשות דרכו, והנוחות שבשימוש, אפשר לסלוח להם על זה.
סיכום
אחרי שנסענו באקספנג G6 מבני ברק לחדרה ובחזרה, חישבנו מה הטווח שהיא באמת יכולה להציע והגענו לאזור ה-430 ק"מ. למי שיש ספק, זה טיפה יותר ממה שמציעה טסלה מודל Y פרפורמנס. קשה לנו מאוד להגיד ש-G6 טובה יותר ממודל Y, בעיקר בגלל שאי אפשר להתווכח עם הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם. אבל, אם היינו חייבים לבחור באחת מהן כנראה שזאת הייתה ה-G6. לדעתנו היא יפה יותר גם מבפנים וגם מבחוץ, היא חדשה יותר, הטסלה איתנו עוד משנת 2019, והכי חשוב, היא זולה יותר.