סקודה סופרב 2025: מבחן דרכים

סקודה סופרב 2025

באירופה, סקודה סופרב ידועה יותר כרכב סטיישן קלאסי. רכב שמיועד לנסיעות בין מדינות עם מספיק מקום לכל המזוודות בתא המטען. אבל מה שקורה בפועל הוא שהרכב משמש בסופו של דבר לשינוע מכונות כביסה משומשות והעמסת משטחים לל"ג בעומר. לכן בישראל כבר מזמן ויתרו על דגם הסטיישן וסקודה סופרב החדשה משווקת רק בגרסה האצ'בק 5 דלתות.

סקודה סופרב 2025

סקודה סופרב האצ'בק מציעה בדיוק את אותה השימושיות כמו גרסת הסטיישן עם עיצוב ספורטיבי ואווירודינאמי. סקודה סופרב 2025 מבוססת על פולקסווגן פאסאט שאינה משווקת יותר בישראל משנת 2022. מול הסופרב אפשר לשים מתחרים מאוד רציניים כמו אאודי a4 ומרצדס C קלאס . מנגד, היא לוקחת בהליכה את המתחרות המקוריות שלה בקטגוריית רכבי המנהלים כמו טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה. לשם השוואה, בשנת 2023, סקודה מכרה מעל 1,000 יחידות של הסופרב אל מול יונדאי שמכרה פחות מ-800 סונטה באותה שנה.

סקודה סופרב 2025

מנועים וביצועים

נכון לעכשיו, סקודה סופרב 2025 מגיעה אלינו רק עם 2 מנועים לבחירה. המנוע הבסיסי הינו בנפח 1.5 ליטר, מורכב מ-4 צילינדרים, מנוע עזר חשמלי בהספק של 48V ומגדש טורבו, וההספק המרבי שלו הוא 150 כוח סוס. תאוצה מעמידה אורכת 9.2 שניות עד ל-100 קמ"ש והכוח מועבר דרך תיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת 7 מהירויות אל הגלגלים הקדמיים. המנוע השני שניתן לקבל בסקודה סופרב החדשה הוא בנפח 2.0 ליטר בהספק מרבי של 265 כוח סוס. בגרסה הזו, שנקראת L&K (Laurin + Klement), מצוידת בהנעה כפולה קבועה לאחיזת כביש מרבית. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש. גם בגרסה הזאת של סקודה סופרב יש רק תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. התיבה הזאת עובדת חלק מאוד, לא ניתן להבחין בהעברות ההילוכים מלבד כאשר רוצים לצאת לעקיפת ביניים בכביש בינעירוני וצריך להמתין כחצי שניה עד להורדת ההילוכים עבור הסל"ד המתאים.

סקודה סופרב 2025

חווית נהיגה

עם מערכת מתלים פסיבית, סטנדרטית, סקודה סופרב נוסעת בצורה מעולה. כל הפגיעות הקשות מבורות ביוב ושברי כביש נספגים מספיק טוב כדי לא לגרום לנוסעים להרגיש את עומקם. זה תקף גם לגרסת L&K שמגיעה עם חישוקי 19 אינץ' כסטנדרט. אבל, עם החישוקים הגדולים אפשר להרגיש קצת אי נעימות במהירויות גבוהות בכבישים שלא שופצו לאחרונה. תחושת הנהיגה הרכה באה על חשבון חווית הנהיגה הדינאמית. יש הטייה לא קטנה בעת עיקולים במהירות בין-עירונית. כמו כן, בפניות חדות קשה להעריך את תגובת ההגה וכמה בדיוק לסובב אותו כדי לא לסטות מהנתיב. ההגה מעט רך מידי במצבים שבהם היינו רוצים להרגיש קצת יותר חדות.

סקודה סופרב 2025

לכן, חשוב לקחת בחשבון שלא מדובר בחוויית נהיגה כמו של ב.מ.וו סדרה 3 אבל היא בהחלט מספקת את הנוחות והבטיחות בכל מהירות נסיעה. סקודה סופרב 2025 שקטה מאוד בתא הנוסעים ומנועי הבנזין כמעט ולא מורגשים בשיוט ובנהיגה עירונית.

סקודה סופרב 2025

תא נוסעים

האלמנט הבולט ביותר היא מסך מולטימדיה בגודל 13 אינץ'. המסך ממוקם גבוה על הדשבורד כך שאין צורך להסיט את המבט רחוק מידי מהכביש בזמן התפעול שלו. בנוסף, הוא מאוד אינטואיטיבי עם אייקונים גדולים וברורים ומערכת הפקודות הקוליות שנתמכת על ידי ChatGPT אינה מצריכה לזכור פקודות כלשהן או להסתבך בתפעול בכל אחת מפונקציות הרכב. קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי מגיעה כסטנדרט.

סקודה סופרב 2025

לשליטה על בקרת האקלים ופונקציות נוספות יש גם חוגות בהתאמה אישית. עם אותה חוגה אפשר לבחור אם להחליש או להגביר את המאוורר של המזגן או לעשות זום למפה שבמסך המולטימדיה. זה שימושי במיוחד ופותר את הבעיה של שליטה במולטימדיה רק דרך המסך ומסיח את דעתו של הנהג בזמן נהיגה. מצד שני, החוגות נראות מאוד טוב, כאילו עשויות ממתכת אבל ברגע שנוגעים בהן מבינים שזה סתם פלסטיק זול, וחבל, אנחנו השתמשנו בהן הרבה בזמן המבחן. סקודה סופרב 2025 מגיעה עם תצוגה דיגיטלית של לוח המחוונים בגודל 10.25 אינץ' בשם Virtual Cockpit, שניתן להגדיר אותה על מנת להעדיף שילובים שונים של נתונים מראש.

סקודה סופרב 2025

הכי גדולה בקטגוריה

יהיה לכם קשה מאוד למצוא רכב מנהלים מרווח יותר מסקודה סופרב 2025. גם אם תשלמו הרבה יותר על ב.מ.וו סדרה 5 או אאודי A6, לא תקבלו יותר מרחב. זה בעצם מה שהופך את סקודה סופרב לרכב מיוחד כל כך. יש המון מרווח רגליים ומרווח ראש, גם לאנשים גבוהים, אם יבחרו לשבת מאחור. הסופרב יכולה לשמש גם כרכב לימוזינה, וגם הנהג לא ירגיש כאילו הוא נוסע במחלקה שנייה.

סקודה סופרב 2025

יש מספיק מקום בחלק הקדמי כדי להימנע מתחושת צפיפות, והמרחק בין הנהג לנוסע הקדמי מרשים. גם אחסון הפנים מרשים מאוד, כולל כיסים בדלתות (קדמיות ואחוריות) שכל אחד מהם יכול להכיל בקבוק של 1.5 ליטר. בנוסף, יש תא אחסון מרכזי קדמי ענק, הודות להחלטה של סקודה להעביר את ידית ההילוכים מהקונסולה המרכזית אל מאחורי ההגה. מה שבולט במיוחד הוא תא המטען העצום של סקודה סופרב 2025. עם נפח של 645 ליטר, הוא גדול ב-20 ליטר מזה של הדגם הקודם של הסופרב האצ'בק.

סקודה סופרב 2025

מסקנות

סקודה סופרב החדשה עברה שיפור קל מהדגם הקודם. קשה לומר שזה דגם חדש לחלוטין בגלל הדמיון ביניהם ושימוש חוזר באותן יחידות הנעה. אבל, השיפורים הקטנים כמו תא מטען מעט גדול יותר, מערכת הנעה מיקרו היברידית פחות מזהמת, יותר אבזור כסטנדרט ובעיקר יותר מערכות בטיחות מתקדמות, הופכים אותה לרלוונטית ומוצלחת הרבה יותר. סקודה סופרב 2025 התבגרה ומנסה לנגוס גם לא מעט מנתח השוק של רכבי פרמיום כמו ב.מ.וו ומרצדס ובמקביל להיות השולטת בסגמנט המנהלים עם היקף המכירות הגדול ביותר.

סקודה סופרב 2025