מכונית חשמלית קטנה נוספת של BYD בדרך לישראל

BYD סיגל

BYD מציעה מכונית חשמלית קטנה ועירונית, עם עיצוב קומפקטי וצעיר ואבזור מרשים. הכל על BYD דולפין מיני, רכב חשמלי קטן שיגיע לישראל, לפי התחזיות של צוות קפיטל מוטורס, כבר במהלך שנת 2024.

BYD סיגל
בשנת 2023 היתה BYD החברה שמכרה את המספר הגדול ביותר של רכבים חשמליים בעולם. צילום מסך JustCARS

בספטמבר 2022 הגיעה יצרנית הרכב BYD לישראל, והשיגה כבר באותה שנה הישגים מרשימים בשוק הרכב הישראלי. בשנת 2023 היתה BYD החברה שמכרה את המספר הגדול ביותר של רכבים חשמליים בעולם, כשהיא עוקפת את טסלה. באותה שנה הגיעה BYD למקום הרביעי בישראל מבחינת מספר כלי הרכב שנמכרו, עם דגמים פופולאריים כמו אטו 3 – הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. BYD הגיעה לישראל עם שלושה דגמים (רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי אטו 3, רכב המנהלים בתצורת סדאן האן, ורכב הפנאי החשמלי עם 7 מקומות ישיבה טאנג), ובמהלך שנת הפעילות הראשונה הצטרפה למגוון הדגמים גם משפחתית חשמלית קומפקטית בשם BYD דולפין. בהמשך השנה אנחנו מצפים לראות את BYD דולפין מיני, המכונה בחו"ל גם BYD סיגל (Seagull – שחף) , מכונית חשמלית קטנה שכבר נמכרת בסין ובדרום אמריקה.

מכונית חשמלית קטנה
בהמשך השנה אנחנו מצפים לראות את BYD דולפין מיני, המכונה בחו"ל גם BYD סיגל (Seagull – שחף) . צילום מסך JustCARS

BYD דולפין מיני – עיצוב צעיר ושובב, אבזור עירוני

נכון לפברואר השנה (2024), BYD דולפין מיני נמכרת בסין ובאורוגוואי וברזיל. מדובר ברכב החשמלי הקטן ביותר מבית היצרנית, ונכון לתמחור הנוכחי, מדובר ללא ספק בדגם רכב חשמלי זול: BYD דולפין מיני נמכרת בדרום אמריקה (תחת תקינה שלא תתאים לשיווק באירופה או בישראל) תמורת כ – 22,000 דולרים.
BYD דולפין מיני מבוססת על פלטפורמת E3.0 של החברה, ומציעה ממדים דומים לקיה פיקנטו או ליפ מוטור T03 החשמלי (הקצר יותר מדולפין מיני), עם אורך של 3.78 מ', רוחב של 1.71 מ', גובה של 1.54 מ', ובסיס גלגלים של 2.5 מ'.

BYD דולפין מיני
ומציעה ממדים דומים לקיה פיקנטו או ליפ מוטור T03 החשמלי. צילום מסך JustCARS

מבחינת העיצוב החיצוני, אנחנו רואים מכונית חשמלית קטנה וצבעונית בהתאם להיצע בסגמנט, המגיעה בעיצוב קומפקטי ודינמי, עם גוונים נועזים כמו צהוב חמנייה, כחול וורוד מטאלי. העיצוב של דולפין מיני הוא דינמי וספורטיבי יותר, ופחות נוסטלגי, עגול וילדי כמו שראינו בעיצוב החשמלית הקטנה של מיני, ליפמוטור T03, החשמלית החדשה של PONY, ורבות נוספות.

והיצע לא מבייש גם רכבים גדולים ממנה של מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות עזר בנהיגה. צילום מסך JustCARS

בעיצוב הפנימי אנחנו רואים שגם חשמלית קטנה זו, כמו הדגמים של BYD שקדמו לה, שואבת השראה עיצובית מאלמנטים ימיים, עם קווים זורמים ומעוגלים. הדולפין מיני הקטנה החדשה מגיעה עם מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע מסתובב בגודל 12.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מאחורי ההגה בגודל 5 אינץ', מערכת בקרת אקלים חכמה והיצע לא מבייש גם רכבים גדולים ממנה של מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות עזר בנהיגה.

BYD דולפין מיני – מנוע וביצועים

רכב חשמלי קטן ועירוני אינו נדרש למהירויות גבוהות או יכולות שיוט, ובהתאם לכך הדולפין מיני מבית BYD מגיעה עם מנוע חשמלי אחד בהספק של 74 כ"ס ומומנט מרבי של 13.5 קג"מ. בסין נמכרת הדולפין מיני בשתי גרסאות שונות עם סוללת 30 ו – 39 קוט"ש, עם טווחי נסיעה בהתאם של 305 או 405 ק"מ. זאת, על פי נתוני היצרן בתקנים פחות מחמירים – ככל הנראה, במבחני הדרכים הגרסה העירונית של אוטו חשמלי מבית BYD תציג נתונים מעט פחות מחמיאים.
הטעינה של מכונית חשמלית קטנה זו במערכת טעינה ביתית בחיבור חד פאזי תיעשה בקצב של 6.6 קו"ט, ובעמדה טעינה מהירה בקצב של 30 קו"ט בגרסת הבסיס או 40 קו"ט בגרסה הבכירה.

דולפין מיני – רכב חשמלי זול

BYD מוכרת בישראל כיום ארבעה דגמים של רכבים חשמליים: BYD דולפין, משפחתית קומפקטית במחיר של החל מ – 139,000 ₪, 3 BYD ETTO במחיר של החל מ – 168,000 ₪, BYD טאנג במחיר של החל מ – 316,000 ₪, ו – BYD seal הספורטיבית במחיר של החל מ – 217,500 ₪. BYD דולפין מיני היא אוטו חשמלי שנועד להימכר בטווח מחירים נמוך יותר, וכאמור, היא נמכרת נכון להיום בדרום אמריקה, בתקינה סלחנית ביחס לזו המקובלת באירופה ובישראל, תמורת 22,000 דולרים, ובסין במחיר של כ – 12,000 דולרים. במחירים כאלה, אפשר להניח שגם בישראל תתברג דולפין מיני בתחתית טבלת המחירים של דגמי הרכבים מבית BYD.

מכונית חשמלית קטנה
בסין נמכרת הדולפין מיני בשתי גרסאות שונות עם סוללת 30 ו – 39 קוט"ש, עם טווחי נסיעה בהתאם של 305 או 405 ק"מ. צילום מסך JustCARS

מחפשים את הרכב הבא שלכם? הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, ישמח לעזור לכם לבחור מקטלוג עשיר, לאתר את הצעת המימון המתאימה לכם ביותר ולהציע לכם טרייד אין על הרכב הישן! פנו אלינו, ונשמח לעזור.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך