רכב SUV חשמלי ראשון מסוגו מבית היצרני הצ'כית – סקודה. המחיר של אלרוק באירופה צפוי להתחיל ב-33,000 יורו לפני הטבות מס ובישראל אנחנו צופים שמחירו יהיה תחרותי לא פחות, בהתאם לקטגוריה. סקודה אלרוק החדש הוא רכב חשמלי זול ביחס לסקודה אניאק הגדולה יותר ומציג טכנולוגיות חדשות לצד שפת העיצוב החדשה של המותג.
סקירה כללית
סקודה אלרוק יוצע עם מגוון סוללות והנעות כאשר גרסת הטווח הארוך תאפשר עד 560 ק"מ בין טעינות. האבזור הבסיסי כולל מצלמת רוורס, מערכות בטיחות מתקדמות, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 13 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי. זה הופך את סקודה אלרוק לרכב חשמלי זול המציע חבילה מאוד משתלמת ביחס לדגמים אחרים המגיעים מאירופה. נכון לעכשיו הוא לא ישווק בגרסת הנעה כפולה אך גרסת ההנעה האחורית כבר זמינה לרכישה במספר מדינות במערב אירופה. המתחרות המרכזיות שלו בקטגוריה הן סיטרואן C4 החשמלית, יונדאי קונה חשמלית, וולוו EX30 וקיה נירו חשמלית.
העיצוב החדש של סקודה אלרוק
סקודה אלרוק החדש מציג את שפת העיצוב המעודכנת ביותר של המותג, עם קווים נקיים וצורת גוף ייחודית שמביאה עימה פרשנות חדשה לעיצוב הקלאסי של סקודה. החזית כוללת את ה-Tech-Deck Face השחורה, המחליפה את הגריל המוכר ומשלבת חיישנים מאחורי אלמנט מבריק זה. הפנסים החדשים, בהשראת ה"ארבעה עיניים" המפורסם, משתמשים בטכנולוגיית LED ומציגים את פס האור Light Band שמחבר את הפנסים. בנוסף, הגג המשופע ואלמנטים אווירודינמיים כמו מראות חיצוניות מותאמות ופעולה אוטומטית של תריס קירור בחזית תורמים לשיפור במקדם הגרר של הרכב (0.26). העיצוב כולל גם צבע ייחודי בשם Timiano Green, שיהיה בלעדי לדגם זה, ושמירה על מינימליזם פונקציונלי שכולל פנים מרווחים, חומרים ברי קיימא ותכונות ה-Simply Clever המזוהות עם סקודה.
מרווח חכם ושימושי
סקודה אלרוק החדש מציע פתרונות אחסון חכמים כמצופה מהמותג בנפח של 48 ליטר בתא הנוסעים. בין הפיצ'רים החדשים ניתן למצוא רשת לאחסון כבל טעינה מתחת לרצפת תא המטען, וכן גם כיסוי מטען שניתן להתקין בחצי גובה. נוסף על כך יש מחזיק לטבלט, תיבת אחסון לנוסעים היושבים מאחור, ווי תליה מתקפלים בתא מטען, מד עומק צמיגים ומטרייה בדלת הנהג.
3 סוללות
הגרסה הבסיסית של סקודה אלרוק החדש מצוידת בסוללה בקיבולת של 55 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה של עד 370 ק"מ עם מנוע חשמלי המייצר הספק של 125 קילוואט. גרסת ביניים מציעה סוללה בקיבולת של 82 קוט"ש ואילו הגרסה הבכירה כוללת סוללה בקיבולת של 85 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי הרחב ביותר בקטגוריה עם 560 ק"מ טווח. כמו כן, סקודה אלרוק החדשה היא לא רק רכב חשמלי זול, יש לה גם פונקציית טעינה מהירה מ-10 עד 80% תוך 25-28 דקות בלבד בהתאם לנפח הסוללה שתבחרו.
3 מנועים
סקודה אלרוק 50: מנוע חשמלי אחורי מספק 170 כוח סוס ומומנט של 31.6 קג"מ. זה מאפשר נתון תאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש.
סקודה אלרוק 60: מנוע חשמלי אחורי מספק 204 כוח סוס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות והמהירות המרבית הינה 160 קמ"ש.
סקודה אלרוק 85: נכון לעכשיו זו הגרסה הבכירה עד שתוצע גרסה בעלת הנעה כפולה. לה יש מנוע חשמלי אחורי בהספק מרבי של 286 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות עד למהירות מרבית של 180 קמ"ש.
חווית נוחות וטכנולוגיה מתקדמת
חלל תא הנוסעים של סקודה אלרוק מציע תחושות מוכרות מרכבי סקודה אחרים, עם שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מודרני, ובפרט מהאניאק החשמלית. במרכז הדשבורד שוכנת מערכת המולטימדיה החדשה בגודל 13 אינץ' של סקודה, שמביאה עימה שדרוגים משמעותיים כולל תפעול קולי שמופעל באמצעות ChatGPT, עדכוני OTA (Over-The-Air), אפליקציה לשליטה מרחוק, וחיבורים אלחוטיים ל-אנדרואיד אוטו ו-אפל קארפליי. מעבר לכך, מול הנהג, נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן שמציג את המידע החיוני בלבד, אותו משלימה מערכת תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה הממחישה את הנתונים החשובים בזמן אמת. חלל תא הנוסעים של אלרוק עושה שימוש בחומרים ממוחזרים תוך שמירה על קווים עיצוביים נקיים ומודרניים. כל רמת גימור ברכב כוללת שילוב ייחודי של צבעים וחומרים, מה שמספק לכל לקוח חווית נסיעה מותאמת אישית.
חוות דעת
סקודה אלרוק החדש צפוי להגיעה לישראל בהמשך שנת 2025 ולהיות מתומחר מול מגוון רכבים חשמליים זולים בקטגוריית B-SUV. זה אומר שהיא צריכה להיות מתומחרת מעט יותר מהדגמים המגיעים אלינו בסין כמו BYD אטו 3 וצ'רי FX ומתחת לרכבים אחרים יקרים יותר המגיעים מאירופה וקוריאה כמו וולוו EX30 וקיה נירו. אנחנו צופים שהמחיר של סקודה אלרוק יהיה בין 160 ל-180 אלף שקלים לגרסת הבסיס ובכך זה יכול להפוך אותו לאחד המדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריה. מדובר בדגם יוצא דופן מכיוון שהוא מציג עיצוב חדשני, טווח נסיעה רחב, תוצרת איכותית מבית סקודה ומחיר אטרקטיבי. היחידה שתהווה לה תחרות אמיתית בישראל תהיה קיה EV3, קרוסאובר חשמלי קומפקטי שאנחנו מצפים להגעתו לישראל ובטוחים שהוא יוכל לנגוס נתח שוק נרחב ואולי אף להעפיל בתחרות על מלכת הסגמנט –BYD אטו 3.