סקירה מלאה: קיה נירו פלאג אין החדשה

קיה נירו החדשה

את הנירו השיקה קיה בשנת 2016, כבר אז בשלוש גרסאות: היברידית (HEV – Hybrid Electric Vehicle), פלאג אין

(PHEV – Plugin Hybrid Electric Vehicle), וחשמלית מלאה (EV – Electric Vehicle). בשנים 2019, 2020 ו-2021 הנירו הייתה ה-SUV הנמכר

ביותר בישראל, בשנת 2020 גרסת הפלאג אין הייתה רכב הפלאג אין הפופולארי ביותר בארץ.

הקיה נירו החדשה היא הדור השני של רכב מוצלח זה והיא מגיעה לישראל, לעת עתה, בשתי גרסאות בלבד, הפלאג אין והחשמלי המלא.

היבואן מבטיח שהגרסה ההיברידית תצטרף בהמשך, זאת למרות התפוגגות הטבת המס אשר הופכת אותה למשתלמת פחות.

סקירה כללית

ממדיה של הנירו מציבים אותה בקטגוריית הקומפקט SUV, היא קטנה במעט מהספורטאז' (ה-SUV המוצלחת של קיה),

וגדולה מהסטוניק (המתחרה של קיה בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים). מבט חטוף מבחוץ על דגם 2023 מספיק כדי להבין שמדובר בדור

חדש לחלוטין של הקיה נירו, היא מעט גדולה יותר מהדור היוצא והעיצוב מותאם לקווים החדשים של קיה. אלמנטים רבים דומים

לקיה EV6 הצפויה להגיע לישראל באמצע 2023. גם תא הנוסעים עוצב מחדש, מרווח הרגליים לנוסעים מאחור גדל, בידוד הרעשים טוב,

הנסיעה רכה ונעימה. מערכת המולטימדיה מתממשקת לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, האבזור עשיר, הן מבחינת טכנולוגיה פונקציונאלית

וגדג'טים מפנקים (כגון חימום מושבים מלפנים ותצוגה עילית) והן מבחינת מערכות עזר למניעת תאונות דרכים. מערכת ההנעה

של קיה נירו פלאג אין 2023 (המורכבת ממנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי) מספקת 183 כוחות סוס, לעומת 141 כוחות

סוס בדור היוצא.

קיה נירו החדשה

מנוע וביצועים

הבסיס למערכת ההנעה של הנירו PHEV הוא מנוע 1.6 ליטר חדש מסדרת SmartStream (פיתוח משותף של יונדאי וקיה), מנוע חזק יותר,

ובה בעת חסכוני יותר ופחות מזהם, כל זאת הודות לטכנולוגיה חדשנית (CVVD – Continuously Variable Valve Duration)

המתזמנת פתיחה וסגירת השסתומים בהתאם לתנאי הנסיעה והעומס על המנוע. מנוע העזר החשמלי הוא בעל הספק מרבי של 83 כוחות

סוס (לעומת 60.5 כוחות סוס בנירו פלאג אין מן הדור הקודם). יחד שני המנועים מספקים 183 כוחות סוס המאפשרים האצה

מאפס למאה ב-9.8 שניות (לעומת 10.8 בדור היוצא) ומהירות מרבית של 161 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי 61 ק"מ

(בזכות סוללה בקיבולת 11 קילוואט שעה, לעומת 8.9 בלבד בדור היוצא), טעינה אפשרית רק באמצעות מטען AC איטי

ואורכת כשלוש שעות ורבע לטעינה מ-20% עד 100%.

קיה נירו החדשה

 

עיצוב ואבזור

קיה נירו פלאג אין מן הדור החדש היא בעלת אבזור עשיר, היא עברה מתיחת פנים חיצונית אבל שינויים משמעותיים עוד יותר נעשו בעיצוב

תא הנוסעים (גם קיה נירו חשמלית עברה אותו עיצוב מחדש). מסך המגע המרכזי הוא בגודל 10.25 אינץ', לוח המחוונים הוא רגיל

(לא על מסך דיגיטלי) אולם בעל מראה דיגיטלי. מערכת בקרת האקלים היא מפוצלת, יש משטח טעינה אלחוטי, הנעה במפתח חכם,

חיישני תאורה וגשם, חיישני קרבה אחוריים בלבד, מצלמת רוורס, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ' ועוד. מבחינת מערכות עזר למניעת

תאונות דרכים נירו פלאג אין החדשה מצוידת במערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית לתנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט

אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, תזכורת לבדיקת מושב אחורי (למניעת שכחת ילד ברכב) ועוד.

חווית נהיגה

כפי שניתן לצפות מדור שני של רכב מוצלח, קיה נירו פלאג אין החדשה מספקת חווית נהיגה נעימה, היא מזנקת טוב יותר מהדגם של הדור

היוצא, ותא הנוסעים המעוצב מחדש מבטיח נוחות מרבית. בידוד הרעשים טוב אולם הביצועים, גם במצב "ספורט",

אינם מסעירים. חשוב לזכור שמדובר ברכב שבנוי להיות חסכוני ולא זריז.

קיה נירו החדשה

 

מחיר

מחיר היבואן של קיה נירו פלאג אין החדשה הוא 184,900 שח וכולל אחריות של 5 שנים או 100,000 קילומטר על הרכב

ו-7 שנים או 150,000 קילומטר על הסוללה.  מכיוון שמדובר ברכב מבוקש בקפיטל מוטורס נעשה מאמץ מיוחד לאפשר מימון בתנאים

האטרקטיביים ביותר (החל מ-2,052 ₪ החזר חודשי). אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, נציגי השירות המקצועיים שלנו ישמחו

לחלוק מן המידע הרב שברשותם, לספר לכם על דגמי נירו החדשים ורכבים אחרים העשויים לעניין אתכם ולפרט על תכניות המימון

המפתיעות שאנו מציעים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו