דאצ'יה סנדרו החדשה: מתי היא תגיע לישראל?

דאצ'יה סנדרו החדשה

דאצ'יה היא מיצרניות הרכבים שזכו למוניטין ייחודי בישראל: היצרנית הרומניה, שהתחילה לייצר רכבים בשנת 1966 ובשנת 2011 היתה חברת הייצוא הגדולה ביותר ברומניה, מוכרת בישראל כיצרנית של רכבים צנועים, חזקים, חסכוניים, אמינים, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.

היבואנית של דאצ'יה בישראל מייבאת רק שלושה דגמי דאצ'יה לארץ: רכב הפנאי שטח המשפחתי החסכוני דאצ'יה דאסטר, רכב ה – 7 מקומות המשפחתי דאצ'יה ג'וגר, והסדאן המשפחתית דאצ'יה לוגאן. דגם נוסף מבית היצרנית הוא דאצ'יה סנדרו, ששווקה בישראל בין השנים 2015-2021. לצוות קפיטל מוטורס נודע כי במחצית 2023 ביצעה היבואנית הרשמית רישום לייבוא מחודש עבור דגם זה, אולי לאור ההצלחה שהוא זוכה לה באירופה: במאי 2023, היה דווקא סנדרו הדגם המוביל באירופה מבחינת מכירות רכב (לפי נתוני חברת הנתונים האירופאית Dataforce) עם מעל 20,000 רכבים מדגם זה שנמכרו במאי בלבד ברחבי אירופה. יש, אם כן, למה לצפות – רק שתאריך תחילת השיווק בארץ אינו ידוע.

 

כל הסיבות לפופולאריות הגואה של הדגם

במבט ראשון, קשה להבין איך לצד טסלה, הסיניות החשמליות החדשות ורכבים פופולאריים נוספים – אפשר למצוא דווקא את דאצ'יה סנדרו בראש רשימת הדגמים הפופולאריים באירופה. אבל ביחסים בין מחיר לתמורה – אין ספק שסנדרו הוא דגם בולט שיש לו מה להציע: הוא נמכר בארץ בדגם 0.9 טורבו לוריאט בעל גיר הילוכים ידני, כמו גם בדגם מוגבה בשם סנדרו סטפוויי (Stepway), עם מרווח גחון של 20 ס"מ, בשלוש גרסאות שונות: סטפוויי לוריאט 0.9 עם מנוע 900 סמ"ק וגיר ידני או אוטומטי, וסטפוויי 1.5 דיזל לוריאט.
דאצ'יה סנדרו היא רכב בקטגורית המיני – עם מרווח מפתיע מבפנים, המאפשר אף מיקום של שלושה מושבי בטיחות לילדים זה לצד זה במושב האחורי. כאמור, מדובר ברכב גבוה יחסית בעל תחושה של ג'יפון, כאשר בגרסת הסטפוויי ששווקה בארץ מרווח הגחון הוא כמעט זהה לזה של נינג'ת השטח הקטנה סוזוקי ג'ימני (20 ס"מ מול 21 ס"מ). בכל הדגמים ההנעה היא קדמית, ועל אף שמראה הרכב קשוח, לא מדובר ברכב פנאי שטח בעל עבירות גבוהה, בעיקר בשל המנוע החלש יחסית בגרסאות הבסיסיות והנעה קדמית בלבד. נתוני צריכת הדלק שלה טובים במיוחד: גרסת ה 1.5 ל' של הסנדרו סטפוויי תגמע מעל 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, עם 20.5 ק"מ לליטרים בנסיעה בין עירונית.

דאצקיה סנדרו 2024
דגם מוגבה בשם סנדרו סטפוויי (Stepway), עם מרווח גחון של 20 ס"מ

בדאצ'יה כמו בדאצ'יה, רשימת האבזור היא בסיסית. הסנדרו קיבלה ציון עובר של ארבעה כוכבים במבחני ריסוק, והיא מגיעה מצוידת כסטנדרט ברשימה צנועה של אביזרים ומערכות בטיחות, ביניהן: 4 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת משולבת של בלמי ABS + EBD + BAS, ובחלק מהגרסאות גם מראות חשמליות, מסך מגע, מערכת ניווט מובנית, ותאורת לד. אפשר בהחלט להוסיף חבילות אבזור לסנדרו מכל גרסה, בתוספת תשלום.

דאצ'יה סנדרו
היבואנית צפויה להתחיל בייבוא מחודש של סנדרו סטפוויי, הדגם המוגבה של סנדרו שכבר נמכר בעבר בארץ

למה סנדרו נעלמה מישראל?

ניראה כי הסיבה המרכזית להיעלמות של סנדרו מישראל היא דווקא הביקושים הגבוהים באירופה, שהתמתנו לאחרונה אולי בשל התגברות הביקוש וריבוי ההיצע של רכבים חשמליים במגוון מחירים גדול. פריזבי צפויה להתחיל בייבוא מחודש של סנדרו סטפוויי, הדגם המוגבה של סנדרו שכבר נמכר בעבר בארץ, במחיר לגרסת הבסיס של כ – 85,000 ₪ – תג מחיר זול עבור רכב חדש, לכל הדעות.

דאצ'יה סנדרו 2024
דאצ'יה היא מיצרניות הרכב המועדפות על מי שנוסעים מרחקים גדולים

האם כדאי לחכות לדאצ'יה סנדרו?

דאצ'יה היא מיצרניות הרכב המועדפות על מי שנוסעים מרחקים גדולים – הן בשל הנוחות היחסית שהיא מספקת (נזכיר: על אף רמת אבזור נמוכה) והן בשל החיסכון באחזקה, צריכת הדלק הנמוכה והאמינות הגבוהה של הרכבים. יש מי שמחפשים דווקא רכב מונע בדיזל ו/או בעל גיר הילוכים ידני – עבורם כמובן הסנדרו סטפוויי עשוי להתאים במיוחד.
רשימת הרכבים החדשים שניתן לרכוש היום בפחות מ – 100,000 ₪ היא קצרה, ומדובר בעיקר ברכבים מקטגוריית מיני או סופר מיני. דאצ'יה סנדרו מציעה מרווח פנימי מפתיע, שימושיות גבוהה והתאמה גם למשפחה בת 4 נפשות – יתרון ייחודי, ללא ספק.

דאצ'יה סנדרו מציעה מרווח פנימי מפתיע, שימושיות גבוהה והתאמה גם למשפחה בת 4 נפשות

אם אתם מחפשים את הרכב הבא שלכם, כדאי שתדעו: קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, תשמח להציע לכם ליווי בבחירה מתוך מגוון של אלפי רכבים בשיתוף פעולה עם יבואני הרכב הגדולים, אפשרויות מימון אטרקטיביות וטרייד אין על הרכב הישן. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך