רכב אספנות אחרון בהחלט: 5 דגמים שכדאי לקנות היום ולאפסן ל-30 שנה

סובארו BRZ החדשה

רכבי אספנות נמכרים היום במחירים גבוהים במיוחד, במיוחד אלו המתוחזקים כהלכה. בהיבט הפיננסי, רכישת רכב חדש והחזקתו עשויה להוות ערוץ חיסכון משמעותי, שירוויח מאות אחוזים וגם ישרת אתכם על פני שנים רבות. כמובן שקשה מאוד לחזות היום איזה מדגמי הרכבים החדשים המוצעים בשוק הוא אמין מספיק על מנת להפוך רכב אספנות בעוד 30 שנה. בחרנו חמישה דגמים של רכבים שעשויים להפוך רכבי אספנות עם השנים (כלומר, שהתחזוקה שלהם על פני 30 שנים תאפשר את החזקתם על פני תקופת זמן ארוכה כזו), ואם אתם מחפשים לרכוש רכב שתוכלו להחזיק למשך עשרות שנים – כדאי לשקול אותם.

 

כמה שנים זה רכב אספנות?

כל רכב ששוקל עד 12 טון הופך בישראל רכב אספנות עם תום 30 שנים מיום הייצור שלו. לא כל רכב כדאי ומשתלם להחזיק על פני 30 שנה – יש רכבים עמידים יותר ש"מזדקנים בחן" וכדאי להשקיע בהם לטובת קצירת רווחים כשיהפכו לרכבי אספנות, את אלה שניתן לשער שיש להם סיכוי טוב להפוך כאלה, ריכזנו עבורכם במאמר זה.

סובארו BRZ

יצרנית הרכב היפנית סובארו פעילה מאז שנת 1953 ובשוק רכבי אספנות בישראל ניתן לראות מספר רב של דגמי סובארו, כמו סובארו DL, סובארו לגסי, או סובארו טנדר. סובארו BRZ היא מכונית קופה שייצורה החל בשנת 2012, עם מנוע בוקסר של 2.4 ליטרים ו – 228 כ"ס ואפשרות לגיר ידני (שהוא כנראה האפשרות העדיפה כשאתם מקווים להחזיק את הרכב למשך 30 השנים הבאות). מדובר בדגם לא שגרתי עבור סובארו, במראה ספורטיבי במיוחד ובמחיר גבוה יחסית.

ג'יפ רנגלר

חברת ג'יפ האמריקאית מייצרת רכבי שטח מאז שנת 1943, היום אפשר למצוא מגוון נרחב של דגמים שהפכו רכב אספנות מבית היצור של ג'יפ, כמו למשל ג'יפ CJ על שבעת הדגמים שלו, וגם ג'יפ רנגלר שמיוצר מאז שנת 1987 והחליף את דגם CJ המוצלח שיוצר מאז שנת 1941. ג'יפ רנגלר מגיע כיום בכל הגרסאות שלו עם מנוע 2 ליטר טורבו ו – 272 כ"ס, בגרסה קצרה של שתי דלתות או ארוכה של ארבע דלתות. האמינות והעמידות של ג'יפ רנגלר עשויות לאפשר לו להפוך לרכב אספנות יוקרתי בעתיד.

סובארו פורסטר

אנחנו חוזרים אל יצרנית הרכב היפנית הוותיקה עם דגם המיוצר מאז שנת 1997 ונמכר בשוק רכבי יד 2 בישראל גם בגרסאות שכבר כמעט נושקות להגדרה של רכב אספנות, הוא כמובן סובארו פורסטר. מדובר ברכב פנאי שטח קומפקטי, שהגיע עד שנת 2013 בעיצוב סטיישן ומאז שנה זו הוצג בעיצוב רכב קרוסאובר גדול ומרווח. הוא מגיע עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' והנעה כפולה.

פולקסווגן גולף GTI

אם יש יצרנית רכב שהיא מלכת רכבי האספנות, זו כנראה תהיה פולקסוואגן, עם החיפושית שיוצרה כבר בתחילת שנות השבעים ואנחנו עדיין רואים דגמים שלה בכבישי ארצנו, הטרנספורטר המזוהה כל כך עם "ילדי הפרחים" של שנות השבעים ושגם הוא הפך רכב אספנות פופולארי, ואפילו פולקסווגן גולף, דגם שמיוצר מאז שנת 1974 ובהחלט כבר יש ממנו בשוק רכבי האספנות. פולקסווגן גולף הוא רכב קומפקטי שנמכר היום בדור השמיני שלו, וגרסת GTI נחשבת הגרסה הספורטיבית, מגיעה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ל' ו – 245 כ"ס.

לקסוס IS300h החדשה

לקסוס IS300H

לקסוס IS300H היא רכב יוקרה מבית חטיבת רכבי הפרימיום של טויוטה, היא מיוצרת מאז שנת 2013 ומציעה חוויית נהיגה ספורטיבית ויוקרתית במחיר תחרותי. היום, מגיעה לקסוס IS300H עם מערכת הנעה היברידית המייצרת במשולב 223 כ"ס, אולם מי ששוקלים השקעה בלקסוס IS300H לטובת שוק רכבי אספנות, עשויים להעדיף גרסאות קודמות בעלות מנוע בנזין בלבד לטובת נוחות התחזוקה על פני השנים.

 

מחפשים רכב שהוא גם השקעה לטווח ארוך? לקפיטל מוטורס יש מה להציע

אמנם, אם אתם מחפשים רכב שיהפוך לרכב אספנות, ייתכן שתתעניינו גם בשוק הרכבים המשומשים, אולם אם אתם מחפשים רכב שישמור על האמינות והיעילות שלו כך שיהפוך רכב אספנות בעוד שנים רבות, צוות המקצוענים מבית קפיטל מוטורס – סוכנות רכב המובילה בישראל מחכה לכם עם הצעות אטרקטיביות הכוללות טרייד אין, ליווי מקצועי בבחירה מבין מגוון עצום של רכבים חדשים ורכבי 0 ק"מ, ומסלולי מימון לרכב עד 100%. נשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך