רגע לפני ההשקה הרשמית של מותג אומודה בישראל, צ'רי מתחילה בשיווק הרכב הכי יוקרתי שלה – JAECOO J8. למי שעוד לא מכיר, ג'אקו זה מותג הדגל של צ'רי והוא מתמקד ברכבי קרוסאובר ו-SUV בעלי צורה מסורתית ואלגנטית יותר של רכבי שטח. ג'אקו 8 הוא הדגם הגדול ביותר של המותג. מידותיו גדולות יותר משל קיה סורנטו ויש לו 3 שורות מושבים. הוא מהווה בעצם אלטרנטיבה לרכבי SUV עם 6 ו7 מושבים כמו מאזדה CX-90, סובארו איוולטיס ויונדאי סנטה פה.

עיצוב קצת שונה
לעומת העיצוב שמאפיין את דגמי ג'אקו 7 וג'אקו 5 הקטן יותר, ג'אקו 8 החדש נראה פחות מרובע ובעל עיצוב די שונה. הסיבה לכך היא מפני שהוא משווק גם כצ'רי טיגו 9 והם רצו כנראה עיצוב אחיד לשני הדגמים. אבל יש לה את סימני ההיכר של ג'אקו כמו יחידות תאורה דקות וגריל עם צלעות אנכיות. מעבר לזה הוא די אלגנטי ונראה בהחלט כמו מתחרה ראוי לדגמים שציינו קודם. הבעיה יחידה שלנו הוא השרך של החלק האחורי שנראה לא פרופורציונאלי לבסיס הגלגלים. זה יתרון עבור רדיוס סיבוב קטן יותר אבל לדעתנו זה בא על חשבון פרופורציות אידיאליות כפי שמקבלים ברכבי SUV בקטגורית פרמיום כמו אאודי Q8.

איך ג'אקו 8 נראה מבפנים?
בזמן שכל היצרניות הולכות על סגנון המינימליזם בכל הדגמים שאנחנו מקבלים מסין, ובעצם זה הופך את כל הרכבים לדומים מאוד בתוך תא הנוסעים, ג'אקו 8 מצליחה להיות מעניינת.

בכניסה אל תא הנוסעים מרגישים הרבה יותר סקרנות והשקעה. זה מתבטא במשטחים העשויים מחומרים שונים וממש מעט פלסטיק שחור-מבריק (פיאנו בלאק) שכבר איבד מהרלוונטיות שלו כשהוא מצא את עצמו במיצובישי ספייס סטאר לפני עשור. היצרנית טוענת שהמושבים עשויים מעור אמיתי. איפה שיש פלסטיק קשיח, הוא נמצא בעיקר במקומות שאין סיבה לגעת בהם כמו cחלק התחתון של הדלתות והדשבורד. מאוד אהבנו את השימוש במגוון החומרים מהם עשוי הדשבורד והקונסולה המרכזית שכוללים גימור דמוי עץ אפור, ומשהו שנראה ומרגיש כמו זמש. כשהשמש שוקעת תא הנוסעים הופך אפילו למעניין יותר בזכות תאורת אווירה יוקרתית עם שלל צבעים לבחירה וגג זכוכית פנוראמי ענק. חשוב לציין שיש כמה דברים שמסגירים את זה שסין נשארת סין, ואלה הם מתגים וכפתורים שנראה כאילו הועתקו במדויק מרכבי מרצדס. בורר מצבי הנהיגה בעיצוב קריסטל מזכיר את זה של וולוו וההגה נראה מאוד פולקסווגני. אבל, אולי הם צודקים. כי אם לקחת השראה, אז למה לא לקחת אותה מהיצרניות הטובות ביותר?

גאדג'טים וצעצועים
אם אתם מחפשים את הכיף ברכב, ולא רק בנהיגה, אתם תמצאו אותו בשפע ב-J8.

תאורת האווירה של ג'אקו 8 יכולה לפעום בהתאם לקצב המוזיקה והגרסה הבכירה מצוידת במפיץ ריח אוטומטי. אפילו ברמץ הגימור הבסיסית תקבלו מושבים קדמיים עם חימום, אוורור ומסאז'. ולא סתם מסאז', יש לו מגוון מצבים לבחירה והתאמה. מושב הנהג כולל משענת נשלפת לירך ולמושב הנוסע יש משענת רגליים מלאה. שני המושבים מותאמים לישיבה ממושכת בנוחות.
מולטימדיה ותקשורת
במשענת הראש של הנהג יש 2 רמקולים לשימושים שונים כמו שיחות טלפון, ניווט קולי ואפילו מוזיקה במידה ואתם לא מעוניינים להעיר את הילדים שנרדמו מאחורה. למערכת המולטימדיה יש כמובן חיבור אלחוטי לאנדרואיד ואפל. ניסנו לשחק קצת עם הפקודות הקוליות ובסך הכל זה עובד מעולה אם כי יש הנחיות שצריך לדעת לנסח, אחרת הוא לא יבין אתכם. לטעינת הטלפון יש משטח טעינה אלחוטית שלא ידוע לנו הקצב שלו אבל הוא עושה את העבודה.

מסכים ושימושיות טכנולוגית
ג'אקו 8 מצויד בצמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד כאשר אחד עבור המחוונים והשני למולטימדיה. מערכת ההפעלה מלוטשת ומספיק פשוטה לתפעול וזה חשוב. כי אין הרבה מתגים וכפתורים שיכולים להחליף את הצורך בלחיצה על מסך המגע. היינו רוצים לקבל יותר בקרות פיזיות אבל זה ממשק אינטואיטיבי מאוד שמקל מאוד על אופן השימוש. הכפתורים והמתגים שעל הקונסולה המרכזית משמשים בעיקר למצבי נהיגה, העברת הילוכים ולחימום/אוורור מושבים. האחרון מצריך לחיצה כפולה להפעלה כדי למנוע לחיצות שנעשות בטעות וזאת חשיבה חכמה של ג'אקו.

ג'אקו 8 מתאים לשבעה נוסעים?
שורת המושבים השנייה של ה-8 מרווחת למדי. אנשים בגובה 1.80 מ' ויותר ירגישו מרווח מעולה לראש ולרגליים.

אם מישהו גבוה יותר צריך מקום נוסף לברכיים הוא יכול להזיז את מושב הנוסע דרך כפתורים על המושב עצמו. פתחי האוורור לא נמצאים רק בקונסולה המרכזית אלה גם בקורות B כמו ברכבי וולוו. בנוסף, יש גם כמובן חיבורי USB, מחזיקי בקבוקים בדלתות, מחזיקי כוסות במרכז וברמת הגימור הבכירה אפילו תקבלו אוורור וחימום למושבים האחוריים. שורת המושבים השלישית לא מרווחת מספיק לאנשים גבוהים אבל בהחלט מאפשרת להושיב גם מבוגרים לנסיעות ארוכות. לא היינו רוצים לשבת שם בנסיעה של 4 שעות לאילת אבל מרחב המחייה סביר ועומד בסטנדרטים של הקטגוריה בדומה ליונדאי סנטה פה למשל.
תא המטען קטן אבל אפשר להגדיל
ג'אקו 8 מגיע רק בגרסת 7 מקומות לישראל ולכן נפח תא המטען מצטמצם ל-200 ליטרים בלבד. בקיפול שורת המושבים השלישית מקבלים נפח מרשים של 738 ליטר, כמעט כמו בטסלה מודל Y.
הנעת פלאג-אין היבריד עוצמתית וחסכונית
כפי שציינו קודם, ג'אקו 8 מבוסס על צ'רי טיגו 9 ולכן הוא משתמש באותה יחידת הנעה.

מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח של 1.5 ליטר המייצר 143 כוח סוס והוא בעצם משמש כגנרטור לטעינת סוללה בקיבולת של 34 קוט"ש. הסוללה מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 134 ק"מ בנהיגה משולבת לפי תקן WLTP. בנוסף למנוע הבנזין, יש עוד 3 מנועים חשמליים. 2 מנועים חשמליים נמצאים מקדימה ואחד מסתתר מתחת לרצפת תא המטען של ג'אקו 8. כך בעצם מתקבלת הנעה כפולה עוצמתית המאפשרת תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות בלבד ועד למהירות של 180 קמ"ש. צריכת הדלק המקסימלית שניתן להשיג הינה 46.9 ק"מ לליטר. זה אומר שתצטרכו לקנות עיתון במקום אחר, כי את תחנת הדלק תבקרו לעיתים רחוקות. את הסוללה ניתן לטעון בעמדת DC מהירה תוך כ-25 דקות או בעמדה ביתית תוך 5 וחצי שעות.

חווית נהיגה מפוארת
אנחנו חייבים להיות גלויים אתכם ולספר שאת עיקר הנסיעה ביצענו על כבישים מהירים. לכן לא יצא לנו לחוש אותו בנהיגה על דרכים שאינן סלולות או בכבישים הרריים ומפותלים. ממה שכן יצא לנו להרגיש, גילנו שההגה קל מאוד, זה מדהים לתמרוני חנייה אבל יכול להיות מעייף בכביש מהיר. בשביל זה יש אפשרות לכייל אותו למצב ספורט ואז יש לו קצת יותר משקל שמתווסף בצורה מלאכותית. זה הקל עלינו מאוד. בזכות ההנעה הכפולה השלדה מרגישה יציבה בעיקולים גם כאשר המהירות טיפה גבוהה מידי. מערכת המתלים האדפטיביים הצליחו לשכך בקלות אי אילו שיבושים וסדקים בכביש. כמעט כל הנסיעה הרגשנו שייט אמיתי, ריחוף מעל הכביש, כפי שמצופה מרכב בקטגוריה הזאת. פחות אהבנו את ההתנהגות של המתלים כשפגשנו מדרגות אספלט היכן שהכביש מקורצף, ויש לא מעט כאלה בארץ.

מחיר ג'אקו 8
גרסת LUXURY של הג'אקו 8 מתחילה ב-229,900 ₪ וגרסת LIMITED הבכירה החל מ-254,900 ₪. בטווח המחיר הזה אין לה מתחרות ישירות לא במחיר ולא ביחידת ההנעה שמאפשרת ביצועי נהיגה כאלו לצד חיסכון מדהים בדלק. בהשוואה מול יונדאי סנטה פה, קיה סורנטו, מאזדה CX-90, טויוטה היילנדר, מיצובישי אאוטלנדר וניסאן X-טרייל בהחלט מדובר בדגם שעשוי לשנות את קטגורית ה-SUV בעלי 7 מקומות בישראל. וזה עוד לפני שהזכרנו את פיצ'רים המיוחדים שיש לרכב, מתלים אדפטיביים, תא הנוסעים המפואר ומושבים עם עיסוי. ג'אקו 8 פלאג-אין זמינה במלאי מוגבל להזמנה מיידית בסוכנות הרכב קפיטל מוטורס במגוון מסלולי רכישה משתלמים במיוחד. חייגו עכשיו 3580* או לחצו כאן.