הכירו את מותג היוקרה של אמ ג'י: IM MOTORS

MG מארוול R

האם השוק הבריטי מאמץ את מותג היוקרה IM Motors? IM Motors היא חברה צעירה המציעה רכבי סלון חשמליים מבית יצרנית הרכבים הסינית – לונדונית הוותיקה MG שנרכשה ע"י ענקית הרכב הסינית SAIC. נכון להיום, SAIC לא פרסמה נתונים רשמיים על אודות הגברת הפעילות באנגליה, אולם המומחים מבית קפיטל מוטורס משערים כי עד שנת 2026 – נראה רכבי יוקרה חשמליים מבית היצרנית גם בישראל.

אמ ג'י מבית SAIC מתחדשת באחות קטנה ויוקרתית

IM Motors הוא מותג יוקרה סיני בבעלות SAIC, שהיא גם חברת האם של אמ ג'י (MG), מיצרניות הרכבים החשמליים הסיניות החביבות על הישראלים, עם מגוון נרחב של דגמים שכבר הגיעו לישראל, כמו: החשמלית הספורטיבית הקומפקטית MG4, הקרוסאובר המשפחתי 5MG, ה – SUV החשמלי MG Marvel R, רכב הפנאי-שטח הגדול מקטגוריית פרימיום MG ZS EV, ורכב הפנאי שטח MG EHS PHEV.

אמ ג'י היא יצרנית רכב בריטית שהחלה בייצור רכבים בשנות ה – 20 של המאה הקודמת, עם דגמי רכבים מיתולוגיים כמו MG 14/40 שיוצרה בשנת 1928, הספורטיבית הדו מושבית MG MGB משנות השבעים, ורבות נוספות. בשנות ה – 90 נרכשה MG ע"י קבוצת BMW, ולאחר שנים רבות של שקט תעשייתי, נמכרה אמ ג'י לחברת הבת של SAIC – תאגיד רב לאומי בבעלות ממשלת סין, אחד מחמשת החברות המובילות בסין בייצור רכבים.
חברת רכבי הפרימיום IM Motors נוסדה בשנת 2020 מתוך החיבור בין SAIC, ענקית המסחר המקוון עליבאבא, ומומחית המחקר והפיתוח הסינית ז'אנג'יאנג (Zhangjiang). רכב הסלון היוקרתי הראשון מבית הייצור החדש הושק בשנת 2021 וכונה 7L. זהו רכב חשמלי שמגיע עם סוללת 93 קוט"ש, טווח נסיעה חשמלי של עד 614 ק"מ וטעינה מהירה באמצעות מטען אינדוקטיבי. כיום, IM Motors פעילה בסין ומחזיקה אולם תצוגה יחיד בבריטניה.

MG4 החדשה
אמ ג'י היא יצרנית רכב בריטית שהחלה בייצור רכבים בשנות ה – 20 של המאה הקודמת

IM Motors מבית SAIC מעוניינת לכבוש את שווקי הנהיגה בצד שמאל

בשנה שעברה (2023) יצרה IM Motors שותפות טכנית עם יצרנית הרכב האירופאית אאודי, כך שרכבי אאודי החשמליים עושים שימוש בפלטפורמות מבית SAIC ו – IM Motors, במקום השימוש בפלטפורמת ה – SSP מבית פולקסווגן. באותה שנה השיקה IM Motors את הדגמים LS6 ו – LS7 שנועדו להתחרות בדגמים טסלה Y וטסלה X בהתאמה, כמו גם בדגמים החשמליים הפופולאריים של BYD, המכונה "טסלה הסינית". בסין, אגב, נמכרים שני דגמי הפרימיום הללו בטווח מחירים של 147,000 ₪ עד 240,000 ₪.
במהלך שנת 2025 מתכננת IM Motors להגדיל את נוכחותה דווקא בבריטניה, ולהביא לשוק האנגלי שני דגמים חדשים של רכבי יוקרה: 3MG ו – HS MG, שיהיו שתי גרסאות מעודכנות עבור הדגמים המוכרים 4MG ו – MG Marvel R.

IM LS7
צילום מסך wheelsboy – IM LS7

IM Motors מייצרת רכבי פרימיום ובכל זאת, בשלב זה לא ידוע אם הרכבים מבית IM Motors ישווקו תחת שם מותג זה או יימכרו באנגליה תחת מותג האם אמ ג'י (MG). מספר דגמים שכבר סומנו עבור השוק האנגלי מיוצרים על ידי חברת MG ולא ע"י חברת הבת הבוטיקית, ביניהם 5MG המכונה בסין Roewe Ei5 ודגם HS שבסין קיבל את השם Roewe RX5.
בנוסף, עולה השאלה אם ליצרנית המבוססת SAIC יש כוונות לפתוח מפעל ייצור בבריטניה בהמשך. המקצוענים של קפיטל מוטורס מסבירים כי ייתכן שעל מנת לשמור על מתח רווחים גבוה, נראה את SAIC מעבירה חלק מפעילות הייצור שלה לאירופה, עם פתיחת מפעלים באנגליה תחילה ואולי במיקומים נוספים באירופה בהמשך.
גם באוסטרליה, עוד שוק רכבים בו הנהיגה בשמאל ולא בימין (ממש כמו באנגליה), סומנו רכבים מבית אמ ג'י כאפשרות חשמלית לשוק הרכב המקומי. נכון להיום, הרכבים של IM Motors לא נמכרים באוסטרליה.
נכון לינואר 2024, ב – MG Motors UK לא מאשרים או מכחישים את הכוונה להציג את רכבי הפרימיום של IM Motors בשוק האנגלי.

 

רכבי פרימיום חשמליים של חברות סיניות צעירות

שוק הרכבים החשמליים מציע מגוון נרחב של רכבים סיניים בטווחי מחירים משתנים: מעירוניות סיניות קטנות במחירים של 20,000$ ואפילו פחות, ועד רכבי סלון חשמליים מדגמי פרימיום המאובזרים במערכות חכמות.
קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, מציעה קטלוג עשיר של רכבים חשמליים מתוצרת סין כמו גם מתוצרת יצרניות מוכרות מערביות, תוך שיתוף פעולה עם יבואניות הרכבים הגדולות והגופים הפיננסיים הבולטים בישראל להצעות מימון אטרקטיביות. פנו אלינו, ונשמח לעזור לכם למצוא את החשמלית הבאה שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך