הכן רכבך לחורף: 5 טיפים לנהיגה בטוחה בחורף

הכן רכבך לחורף

עוד מעט החורף כבר כאן וכמו משפט המ"כים בטירונות "לכל שבת יש מוצאי שבת", אנחנו לא רוצים להגיע לחורף כשהרכב שלנו לא מוכן. הכנת רכב לחורף – הכבישים נהיים רטובים וחלקים וסכנות החלקה נהפכות למוחשיות יותר ולסכן אותנו, את הנוסעים והולכי רגל. 

לא רק סכנת החלקה לרכב עלולה לגרום לתאונה אלא גם ראות הכביש שנהפכת לעיתים מצומצמת יותר, שדה הראייה של הנהג מוגבל ובעת חירום כאשר הרכב לא הוכן כראוי למגבלות הכביש ולא נבדקה כשירותו, הוא עלול להפוך למלכודת מוות עבור הנוסעים בו ועבור אלו שמעורבים עימו בתאונה. 

 

הכנת רכב לחורף – כמעט הרוג בכל יום בעונת החורף

בחורף שעבר נפגעו מתאונות דרכים בעונת החורף 9,334 בני אדם, על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' שמבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מתוכם נהרגו 136 בני אדם ו- 869 נפצעו באורח קשה. 

ההיערכות לנהיגת חורף לא כוללת רק תחזוקה ובדיקה מקדימה של הרכב עצמו אלא גם שינוי הרגלי הנסיעה שלנו הנהגים בעונה הגשומה. יש לדעת שנהיגה בחורף שונה מנהיגה בעונת הקיץ, בעיקר בשל שינויים בתנאי הדרך: כבישים רטובים שמתערבבים עם מים אבק ושמן על הכביש ושעות האור שמשתנות ונהפכות לחשוכות יותר, כל אלו הופכים את תנאי הדרך בעת הנסיעה למסוכנים יותר. 

הכנת רכב לחורף

 

הכנת רכב לחורף – הורדת מהירות הנסיעה

בשל השינוי בתנאי הדרך יש לנהוג בצורה זהירה יותר, מה שאומר שאם נהגנו עד עתה במהירות מסוימת, כעת עם בוא הגשם הראשון מומלץ להוריד את מהירות הנסיעה ב- 10 קמ"ש לפחות, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש של עצירת פתע.  

 

הכנת רכב לחורף – בדיקה תקופתית לרכב

לא משנה מתי אתם נוהגים לקיים בדיקה תקופתית לרכב, ההמלצה שלנו היא לבצע זאת בדיוק לפני תחילת החורף שכן בבדיקה זו עלולים לגלות תקלות ברכב שעלולות היו לעלות לכם ביוקר אם לא עליתם עליהן לפני בוא הגשם הראשון. מספיק שבדיקת בלמים רגילה תגלה בעיה קלה שיכולתם להסתדר איתה גם בימים רגילים אך בחורף היא עלולה לגרום לכם לסכנת החלקה על הכביש. 

 

הכנת רכב לחורף – תחזוקה לפנסי הרכב

השימוש בפנסי הרכב בעונת החורף הוא שימוש יום יומי וחשוב מאין כמוהו. החוק מחייב את הנהגים להדליק פנסים בעונת החורף גם במהלך שעות היום וזאת על מנת להיראות בצורה המיטבית ביותר עקב מגבלות מזג האוויר. 

על כן החשיבות בטיפול ומעקב אחר פנסי הרכב היא קריטית. יש לבצע בדיקה ראשונית לפנסי הרכב שכוללת גם את ניקיונם. יש כאלו ששומרים ברכבם נורות החלפה לפנסי חזית הרכב למקרה ואחת מנורות הרכב מפסיקה לעבוד. 

 

הכנת רכב לחורף – אחד הדברים החשובים בחורף – בדיקת בלמים

אם קיים אלמנט אחד ברכב שחייב לבדוק אותו בתחילת החורף הוא בטיחות ותקינות בלמי הרכב. למרות שבטיחות הבלמים היא דבר הכרחי במהלך כל השנה כולה היא חשובה כפליים בעונת החורף שבה כל ביצוע בלימה עשוי להתארך לטווח של עד עשרות מטרים בשל רטיבות הכביש. 

כמעט בכל מערכות הבלמים כיום מותקנת מערכת למניעת נעילה בבלימה (ABS) וחשוב לבצע בדיקה ולהחליף את הבלמים במידת הצורך, כל זאת במסגרת בדיקה תקופתית לרכב לפני החורף. דבר זה עשוי להיות ההבדל בין תאונה לבין בלימה מוצלחת. 

כיום מותקנות בכל סוגי הרכב החדשים מערכות בטיחות מתקדמות שמגנות על הרכב והנהג מפני התנגשות חזיתית או צידית. שתי המערכות הבטיחותיות ביותר הן בקרת סטייה מנתיב וכן מערכת לניטור מרחק מלפנים, המתריעה אם הנהג מתקרב במהירות מוגזמת למכונית שלפניו, ולא שומר מרחק. 

מערכות אלו מותקנות ברכבים כמו טויוטה קורולה או יונדאי איוניק, יבואנית הרכב ניסאן קשקאי הציעה בעבר את מערכות הבטיחות ללא תוספת תשלום.  

 

הכנת רכב לחורף – נוזלים לרכב זה דבר חשוב!

הנוזלים ברכב כוללים את כל סוגי השמנים הקיימים שהרכב שלכם חייב לצרוך אותם על בסיס קבוע, אחת לכל תקופת זמן. באופן כללי חשוב לבדוק ולהחליף את שמן המנוע כחלק מארגון הכנת רכב לחורף כל השנה אך הדבר חשוב כפליים בעונת החורף. חשוב לבצע רענון לשמן המנוע (למרות שקיימים כיום שמנים שמסוגלים לטפל בטווח טמפרטורה רחב). אך יתכן והם איבדו מתכונותיהם במהלך עונת הקיץ.

ומה על נוזלים אחרים? ברכב קיימים גם נוזלים נוספים כמו נוזל נגד קפיאה במצנן. בדקו שהוא אטום, שלא קיים כל סיכוי לחדירת אוויר ולחות לתוכו. ומה על נוזל לשמשות הרכב? נראה לכם שבחורף אין כל צורך בכך אבל פעמים רבות יורדות טיפות גשם מועטות שמלכלכות את שמשת הרכב ולא מאפשרות ראות נקייה של הדרך לפניכם… 

 

הכנת רכב לחורף – צמיגים רבותי צמיגים!

צמיגים בחורף הם אחד הדברים החשובים ביותר לבטיחות הנהג בעת הנסיעה. עם בוא הגשם הראשון הכבישים רטובים וחלקים במיוחד. טיפול ובדיקת תקינות הצמיגים יכול להיות ההבדל בין תאונת דרכים ובין עצירה של הרכב סנטימטרים ספורים בינו ובין הרכב שלפניו. 

צמיגים שחוקים הן סיכון כפול בעונת החורף. על מנת לדעת אם מצב הצמיגים כשיר לנהיגה בחורף יש לבחון האם קיימים בהם חריצים לכל אורכם שתפקידם לנקז את המים בעת הנסיעה על הכביש. עומק החריץ אמור להיות 5 מ"מ. בנוסף, חשוב לבדוק שאין סדקים או קרעים על גבי הצמיג עצמו.

בלי קשר לאיכות הצמיג חשוב מאוד לבדוק את לחץ האוויר שעלול להשפיע באופן ישיר על ההיגוי ברכב. מומלץ לבצע בדיקת לחץ אוויר אחת כל שבועיים. 

 

הכנת רכב לחורף – בדיקת מצבר הרכב

בדרך כלל רוב מצברי החשמל ברכב מתרוקנים לאחר 3 שנים ולפני בוא החורף זה בדיוק הזמן המתאים ביותר להחליף במידת הצורך או לבדוק את כשירות המצבר ברכב. המצבר קשור ישירות למערכת החשמל ברכב ובמידה ונכנסתם לעונת החורף וקיימת זרימת חשמל נמוכה מהמצבר יש להחליפה בהקדם האפשרי. 

 

הכנת רכב לחורף – מגבים תקינים

המגבים הם אחד האלמנטים שמופעלים הכי הרבה בעונת החורף, לשם כך הם נועדו – להסיר כל מגבלת הראות מחלון הרכב ולאפשר ראות סבירה של תנאי הדרך. במהלך חודשי הקיץ החמים נחשפים המגבים לחום השמש, מתקלים ונפגמים. 

בעת הפעלה שלהם הם עלולים שלא לנקות את שמשת הרכב בצורה תקינה ולפגום בראות הכביש. יש להחליף את המגבים הפגומים בחדשים ולבדוק בתחילת כל חורף את תקינותם. 

מאחלים לכולם נסיעה בטוחה ומהנה…

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך