מבחן דרכים קופרה לאון 2025: האם כדאי לקנות אותה?

קופרה לאון החדשה

ההצלחה הרשמית של קופרה בישראל התחילה עם הדור ה-3 של סיאט לאון קופרה. היא לקחה את כל מה שטוב בגולף GTI ושיפרה אותו. זה כולל את העיצוב החריף, שעד היום נחשב למוצלח ביותר מבין דגמי קופרה והיא הוסיפה גם כוח למנוע. עכשיו כשקופרה היא מותג עצמאי אנחנו נרגשים לספר על המסקנות שלנו ממבחן דרכים שעשינו לקופרה לאון החדשה בגרסת VZ.

קופרה לאון החדשה

איך אפשר שלא לאהוב אותה?

קופרה לאון ממשיכה באותו קו מאז שקראנו לה סיאט לאון קופרה. היא בנויה על אותה פלטפורמה ומשתמשת באותם מנועים ותיבות הילוכים שיש לפולקסווגן גולף, ומשפרת אותם. אחד הדברים שהכי מזוהים עם קופרה לאון זה שיפור תוכנת ניהול המנוע, שיכול להביא אותה להספקי מנוע מדהימים. בלי השדרוגים, גרסת ה-VZ משתמשת באותו מנוע שיש לגולף GTI רק שהוא כבר משופר ומייצר 35 סוסים יותר. אם אתם לא מעוניינים בגרסת הקצה, קופרה לאון מוצעת גם עם מנוע טורבו בנזין חסכוני בנפח 1.5 ליטר. אנחנו הפעלנו את הרגש שלנו ובחרנו למבחן הדרכים את ה-VZ.

קופרה לאון החדשה

עיצוב מעודכן

קופרה לאון החדשה היא לא באמת חדשה, היא רק מחודשת. זאת מתיחת פנים לקופרה שהייתה מבוססת על הלאון. עכשיו היא קיבלה זהות משלה עם עיצוב שונה לחלוטין מזה של סיאט כדי שהיא תהיה… איך להגיד את זה? יותר קופרה ופחות סיאט. זה כולל חזית עם מראה אגרסיבי, גריל בולט, פנסי LED משולשים, חישוקים מוגדלים, קשתות גלגלים מורחבות ותאורה אחורית חדשה עם סמל מואר. כמו כן יש לא מעט נגיעות נחושת שמוסיפות למראה היוקרתי שלה.

קופרה לאון החדשה

מה לגבי הביצועים?

לאחרונה יצא לנו לנהוג בקופרה לאון שלפני מתיחת הפנים ולא הצלחנו להרגיש את תוספת הכוח שלה לעומת הגולף GTI בגלל היותה בהנעה קדמית שהגבילה אותנו מאוד. זה טוב לנהיגה יום-יומית, אבל בנהיגת מסלול היה צריך לשים לב שלא לאבד אחיזה, גם כשבקרת האחיזה מופעלת. הדיפרנציאל של הדגם החדש עבר שיפור קל וזה מורגש. כמו כן, המתלים האדפטיביים של גרסת VZ עברו כיול מחדש והם מאפשרים לתקוף פניות במהירות גבוהה יותר. אי אפשר לקבל את קופרה לאון עם תיבת הילוכים ידנית אבל בעידן של רכבים חשמליים, לקבל ידיות להחלפת הילוכים מאחורי ההגה זאת כבר פריווילגיה בפני עצמה. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים של אאודי יורה את ההילוכים במהירות פסיכית וזה מאפשר תאוצות ביניים מרשימות במיוחד ביציאה מפניות. המנוע נשאר אותו מנוע כמו בדגם הקודם, טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק של 300 כוח סוס ו-40.8 קג"מ. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש אבל תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תיקח רק 5.7 שניות. אם אתם רוצים ביצועים מרשימים יותר, כדאי לשדרג לגרסת ה-4X4 של קופרה פורמנטור VZ. היא תאפשר לכם להאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות.

קופרה לאון החדשה

נסיעה בכביש ציבורי

קופרה לאון מותאמת קודם כל לשימוש יום-יומי. זה אומר שיש לה את מה שמשפחה ישראלית צריכה ברכב המשפחתי שלה. זה כולל 5 מקומות ישיבה, עיגוני ISO FIX לכיסא תינוק, תא מטען בנפח של 380 ליטר, פיתחי מזגן ליושבים מאחור ומתלים אדפטיביים שמאפשרים לרכך את הבולמים בלחיצת כפתור. בכך הנסיעה הופכת לנינוחה וקלה יותר. ולמרות שזאת מכונית ספורט זה לא אומר שאין לה מערכות בטיחות מתקדמות. יש לה 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, היגוי אקטיבי לשמירה על מרכז נתיב ובניתור כלי רכב בשטח מת והפעלה אוטומטית של אורות גבוהים.

קופרה לאון החדשה

אבזור יוקרתי

קופרה לאון 2025 מגדירה מחדש את רמת האבזור שאנחנו רגילים לקבל מרכבים משפחתיים מאירופה. היצרנית הספרדית שוברת את המוסכמות ומספקת כסטנדרט, בגרסה הבסיסית, גג שמש פנוראמי, מושבים ספורטיביים ומסך מרכזי בגודל 12.9 אינץ'. בגרסה שאנחנו לקחנו למבחן הדרכים, ה-VZ, קיבלנו גם מערכת שמע יוקרתית של מותג Sennheiser ומושבי באקט מתכווננים חשמלית בריפוד עור.

קופרה לאון החדשה

מצאנו גם בעיה

קופרה לאון VZ החדשה עשויה להיות מושלמת. אבל אם לחלק את קהלי היעד הפוטנציאליים מבינים שיש כאן בעיה. הקהל הראשון שיהיה מעוניין לקנות את הדגם החדש זה קהל שנאמן למותג וכבר יש לו קופרה לאון. אבל, הדבר היחיד שמבדיל בין הדגם שיש לו לבין הדגם החדש הוא בעיקר העיצוב. זאת אומרת שמי שיבחר להחליף לדגם החדש ישלם על כך הרבה מאוד כסף מבלי לקבל כמעט תמורה. הקהל השני אלה משפחות שרוצות רכב שמאפשר יותר ומאובזר יותר. המשפחות האלה יכולות לבחור מבין מגוון דגמים המוצעים בישראל באותה קטגוריה: רנו מגאן ספורט RS, הונדה סיוויק טייפ-R וסקודה אוקטביה RS. מבין כל אלו קופרה לאון VZ היא הזולה ביותר אך גם הכי פחות מרגשת בנהיגה וערך השוק שלה ביד שניה יורד מהר יותר, לכן לא בהכרח מה שתקנו בזול באמת ישתלם לטווח הארוך. קהל היעד השלישי הם צעירים שעוד לא צריכים לשנע משפחה ברכב אבל כן מעוניינים ברכב ספורט במחיר 'עממי'. לאותם אנשים יש יותר אפשרויות שמציעות חווית נהיגה הרבה יותר מהנה, אשר לא מתפשרת על התחושות מהנהיגה כמו סובארו BRZ ומאזדה MX5.

קופרה לאון החדשה

חוות דעת – האם כדאי לקנות?

קופרה לאון VZ מציעה שילוב מנצח של עיצוב אגרסיבי, אבזור יוקרתי וביצועים עוצמתיים במחיר נגיש יותר מהמתחרות. עם מנוע 2.0 ליטר טורבו שמספק 300 כ"ס ותיבת DSG מהירה, היא מעניקה חוויית נהיגה ספורטיבית לצד נוחות למשפחה. אמנם עבור בעלי הדגם הקודם השדרוג פחות משתלם, אך עבור מי שמחפש רכב מאובזר, חזק וייחודי, מדובר באחת העסקאות המשתלמות בקטגוריה. למרות שמי שמחפש ריגוש טהור עשוי להעדיף רכבים כמו סובארו BRZ או מאזדה MX5, הקופרה לאון מציעה איזון מושלם בין שימוש יומיומי לכיף על הכביש.