צ'רי משיקה בישראל גרסה היברידית נטענת לטיגו 7 פרו. היא חולקת את אותה הפלטפורמה עם ג'אקו J7 וההבדל העיקרי ביניהן הוא במחיר, לטובת צ'רי. זה הדגם השלישי שלה בישראל בטכנולוגיית PHEV ונראה שהיא היחידה שצופה את העתיד של רכבי הפלאג-אין. האם זה ה-SUV שאתם צריכים לקנות ב-2025?

המלצה צרכנית
החל השיווק של צ'רי טיגו 7 פרו PHEV בקפיטל מוטורס. המחיר מתחיל ב-180 אלף שקלים לרמת גימור Luxury. תוספת של 15 אלף שקלים לעומת הנעת בנזין. המטרה של גרסה זו היא לחסוך בדלק ולכן זה הדבר הראשון שראוי לבחון: כמה זמן ייקח לכם להחזיר השקעה של 15,000 שקלים בהוצאות הדלק?

נתחיל מפריסת המספרים (המסקנות בפסקה הבאה): הנסועה הממוצעת של רכב פרטי בישראל עומדת על כ-15,000 ק"מ בשנה. צריכת הדלק הממוצעת של צ'רי טיגו 7 פרו בגרסת הבנזין נעה בין 11.6 ל-13.7 ק"מ לליטר, בהתאם למקורות שונים.
גרסת הפלאג-אין ההיברידית מציעה טווח נסיעה חשמלי של עד 90 ק"מ, ולאחר מכן צריכת דלק משולבת של כ-16.6 ק"מ לליטר.
מחיר גרסת הבנזין מתחיל ב-164,990 ש"ח, בעוד שגרסת הפלאג-אין מתחילה ב-179,990 ש"ח.
המשמעות היא פער של 15,000 ש"ח בין הגרסאות.
בהנחה של נסועה שנתית של 15,000 ק"מ, עלויות הדלק השנתיות יהיו:
• גרסת הבנזין: 15,000 ק"מ ÷ 12 ק"מ/ליטר = 1,250 ליטר. במחיר של 7 ש"ח לליטר, העלות השנתית היא 8,750 ש"ח.
• גרסת הפלאג-אין: בהנחה שטווח הנסיעה החשמלי מנוצל במלואו, ניתן לנסוע 90 ק"מ על חשמל ו-60 ק"מ על בנזין בכל 150 ק"מ. לכן, מתוך 15,000 ק"מ שנתיים, 6,000 ק"מ יהיו על בנזין. 6,000 ק"מ ÷ 16.6 ק"מ/ליטר = 361 ליטר. במחיר של 7 ש"ח לליטר, העלות השנתית היא 2,527 ש"ח.
החיסכון השנתי בעלויות הדלק הוא 8,750 ש"ח – 2,527 ש"ח = 6,223 ש"ח. כדי לכסות את הפער של 15,000 ש"ח, יידרשו כ-29 חודשים.
יש לציין כי חישובים אלו אינם כוללים עלויות נוספות כגון תחזוקה וטעינת הסוללה, ולכן יש לקחתם בעירבון מוגבל.

מסקנה: כנראה שזה משתלם
יצרנו בפסקה הקודמת הערכה גסה שכוללת גם נסיעות ללא שימוש בחשמל, כפי שיכול לקרות בפועל. ולמרות שהערכה שלנו הלכה לצד הפסימי, נראה שאם אתם מתכננים לרכוש את הרכב לתקופה של מעל 29 חודשים, תוכלו לחסוך כ-6,200 שקלים כל שנה על הוצאות הדלק. מעבר לכך, לא אמורה להיות שום בעיה להחזיק בצ'רי טיגו 7 פלאג-אין שלכם עד ל-5 שנים בגלל שלכל אורך התקופה היא תהיה מכוסה באחריות יצרן.

יחידת הנעה חצי חשמלית
את מערכת ההנעה אנחנו כבר מכירים מדגמי צ'רי אחרים וכן גם מג'אקו J7. יש לה מנוע חשמלי בהספק של 204 כוח סוס המחובר לגלגלים הקדמיים ללא תיבת הילוכים והוא האחראי העיקרי על ההנעה של הרכב. מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו מפיק 143 כוח סוס נוספים. הוא מתחבר אל הגלגלים רק כשטיגו 7 נעה במהירות גבוהה והוא משמש גם בתור גנרטור לטעינת הסוללה. ההספק המרבי של שני המנועים יחד עומד על 347 כוח סוס ובפועל הוא מאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר מגרסת הבנזין ב-2.1 שניות. במידה ותבחרו לנוע רק בכוח החשמל, סוללה בקיבולת של 18.3 קוט"ש תספק טווח של 90 ק"מ לפי נתוני יצרן. אפשר להטעין את הסוללה בעמדת DC מהירה תוך כ-20 דקות.

השוואה מול ג'אקו J7
מה שמבדיל בין הדגמים זה העיצוב, איכות החומרים בתא הנוסעים והאבזור. עיצוב זה עניין של טעם ואיכות חומרים קשה להמחיש באופן טקסטואלי. לכן נתמקד באבזור לצורך השוואה בין ג'אקו J7 לבין צ'רי טיגו 7 פרו. לג'אקו יש מסך מרכזי גדול יותר בגודל של 14.8 אינץ' לעומת 12.3 בצ'רי והוא מאפשר קישור אלחוטי לטלפונים ניידים ואין צורך בחיבור פיזי עם כבל. לצ'רי יש תצוגה עילית וירטואלית לנהג, לג'אקו אין. אבל לג'אקו יש בורר מצבי נהיגה, לטיגו 7 פרו אין. כמו כן, לג'אקו יש הנעה מרחוק כולל הפעלת מזגן, תא אחסון מקורר במשענת היד הקדמית, מסילות גג, שליטה חשמלית על מושב הנוסע מהמושב האחורי ומערכת טיהור אוויר – צ'רי טיגו 7 פרו פלאג אין לא מספקת את כל האבזור הזה.

מה השוני בין גרסת הבנזין לגרסה הנטענת?
יש עדכון קל בעיצוב החיצוני שכולל חידוש של יחידות התאורה, גריל קדמי שונה ופגוש אחורי מלוטש יותר. כדי לחסוך בצריכת החשמל, חישוקי הגלגלים קטנים יותר (18 אינץ' לעומת 19). בגרסת הבסיס של צ'רי טיגו 7 פרו PHEV תקבלו מצלמות חנייה היקפיות, חלון בגג, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד. בשדרוג לגרסת Noble תקבלו גם דלת תא מטען בפתיחה חשמלית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ותצוגה עילית לנהג. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

האם כדאי לקנות?
בהשוואה לג'אקו J7, הטיגו 7 פרו PHEV מציע חוויית SUV עם עיצוב מחודש, אך חסרונות מסוימים באבזור כמו מסך קטן יותר (12.3 אינץ' מול 14.8 אינץ') והיעדר הנעה מרחוק. מאידך, צ'רי מפצה עם תצוגה עילית ומערכות בטיחות מתקדמות. אם אתם מחפשים SUV נוח, חזק, חסכוני ועתידני – הטיגו 7 פרו PHEV הוא בחירה משתלמת. עם אבזור עשיר, חיסכון משמעותי בדלק והחזר השקעה תוך פחות מ-3 שנים, מדובר באחת מהאופציות המעניינות ביותר בקטגוריית הפלאג-אין בישראל לשנת 2025.
רוצים מידע נוסף על הדגם או על דגמים אחרים ועל תנאי הרכישה המיוחדים שלנו? חייגו עכשיו 3580* לשיחת ייעוץ עם צוות המומחים של קפיטל מוטורס.
