רכב חשמלי קטן זול: השקה היסטורית בסין

רכב חשמלי זול מומלץ

הדגם הראשון שכבר הושק הוא Yiwei 3 – רכב חשמלי קטן זול ובעל מראה עירוני שובב. Yiwei 3 המעוצב מוצע בסין עם רשימת אבזור, עזרים ומערכות נהיגה עשיר ובמחיר נמוך באופן מפתיע. הצוות של קפיטל מוטורס כאן עם כל המידע שאנחנו כבר יודעים על Yiwei 3, כולל מחירים, תאריך צפוי להגעה לישראל ועוד.

JAC

JAC (Jianghuai Automobile Co) היא קבוצת ייצור המכילה כ – 500 חברות בבעלות ממשלת סין, המייצרת רכבים מכל קטגוריה ונמצאת בין חמשת מותגי הרכב המצליחים ביותר במדינה. כבר בשנת 2002 החלה החברה להשקיע במחקר ופיתוח של פלטפורמות עבור רכבים חשמליים, והיום החברה גם מחזיקה במספר לא מבוטל של פטנטים ייחודיים וגם מייצרת מגוון נרחב של רכבים חשמליים עבור השוק הסיני ועבור השוק הבין לאומי.
בשנת 2016 חתמה JAC על הסכם שיתוף פעולה עם DR Automobiles לשיווק רכבי JAC לאיטליה, ובשנת 2017 החלה JAC לייצר מותג חדש של רכבים חשמליים בשיתוף עם קבוצת פולקסווגן. על אף שיתופי הפעולה והנוכחות הערה בשוק הרכב בסין, ל – JAC יש עוד פסגות רבות לכבוש בשוק הרכב האירופאי ובנוכחות בכבישי הארץ.

בישראל, JAC משווקת על ידי EV Motors והיא מציעה כיום רק את רכב הפנאי שטח החשמלי e-J24, עם מנוע חשמלי של 190 כ"ס בהספק מרבי של KW142 ומומנט מרבי של 340 קג"מ, סוללה בקיבולת 65.7 קוט"ש.
במחצית השנה שעברה (יוני 2023) הושק בסין דגם חדש ומסקרן במיוחד של עירונית חשמלית קטנה במיוחד, זריזה וקומפקטית, שאמורה להתחרות בחשמליות סיניות פופולאריות, מעוצבות, ועתירות אבזור כמו 4MG, BYD דולפין ודגמים עירוניים קטנים נוספים שלא הגיעו לארץ כמו Wuling Bingo. הדגם החדש צפוי להיקרא Yiwei, כאשר על פי התוכנית הוא יוצע בשש גרסאות שונות, כולן מעל פלטפורמת DI מבית החברה.

רכב חשמלי קטן זול
היא נמצאת בין חמשת מותגי הרכב המצליחים ביותר בסין (צילום מסך Andus World)

Yiwei 3 – עיצוב פנימי וחיצוני

כפי שאפשר לצפות מרכב עירוני, חשמלי קטן, Yiwei 3 מגיע בעיצוב חיצוני שובב וקומפקטי, עם קריצה נוסטלגית אל עבר החיפושית המיתולוגית של פולקסווגן או הפיאט 500, עם גג מעוגל ופנסים קדמיים עגולים ובולטים. בסין אפשר להזמין את הרכב החשמלי הקטן בחמישה צבעים לבחירה: לבן, אפור, בז', ירוק או סגול.
גם מבפנים, ניתן מייד לזהות שמדובר ברכב סיני עירוני המיועד לשוק הנהגים הצעירים, עם עיצוב שאולי מזכיר את הקומפקטיות העליזה של קופסאות הבנטו: בגרסה שהושקה אפשר לזהות סימני כפות חתול על שטיחי הרגליים של הרכב, בעיצוב בשילוב צבעי וורוד עתיק ובז'. בסך הכל ניראה כי חלוקת המרחב הפנימית היא מוצלחת, עם די מקום לרגליים עבור שני מבוגרים שישבו מאחור. מלפנים נמצא גלגל הגה בעל כפתורי הפעלה מכאניים לצד מסך מולטימדיה המשמש לוח מחוונים תפעולי בגודל 6.2 אינץ' ועוד מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ' בגרסה הבסיסית או 15.6 אינץ' בגרסה הבכירה. בורר מצבי ההנעה מותקן על עמוד ההגה, ובמשענת היד של הנהג תוכלו למצוא מטען אלחוטי יחיד ומתחתיו מקום אחסון מרווח.

yiwei 3
בסך הכל ניראה כי חלוקת המרחב הפנימית היא מוצלחת, עם די מקום לרגליים עבור שני מבוגרים שישבו מאחור (צילום מסך Andus World)

הנעה וביצועים

Yiwei 3 הוא, כאמור, רכב עירוני, וככזה, הוא מגיע בממדים קומפקטיים: עם אורך של 4.025 מ', רוחב של 1.77 מ', גובה של 1.56 מ' ובסיס גלגלים של 2.62 מ' – כנראה שהמלאכה המתישה של מציאת חניה בעיר הגדולה, תהפוך נוחה יותר. אגב, מבחינת חלוקת המרחב הפנימי, Yiwei 3 יכול להציע איכות נסיעה טובה עבור ארבעה מבוגרים לכל היותר. ניתן לקפל את שני המושבים של הספסל האחורי ובכך לייצר נפח תא מטען גדול משמעותית.
על אף הבטחת JAC להציע חמישה או שישה דגמים של Yiwei, כיום ניתן לרכוש בסין רק את Yiwei 3 והוא מגיע נכון לתאריך ההשקה בשתי גרסאות שונות, שתיהן בהנעה קדמית: הגרסה הבסיסית מגיעה עם מנוע 70kW וסוללת 41 קוט"ש, המספקים טווח נסיעה של 405 ק"מ. בגרסה הבכירה תקבלו מנוע 100kW וסוללת 51.5 קוט"ש, המספקים טווח נסיעה של 505 ק"מ. המהירות המרבית עבור רכב חשמלי קטן זול זה היא 150 קמ"ש, ובעתיד הבטיחה החברה להציע דגם בעל ביצועים משופרים אף יותר וטווח נסיעה של עד 600 ק"מ בין טעינות.

רכב חשמלי קטן זול
בגרסה הבכירה תקבלו מנוע 100kW וסוללת 51.5 קוט"ש, המספקים טווח נסיעה של 505 ק"מ (צילום מסך Andus World)

אבזור וחווית נהיגה

אנחנו מכירים את החשמליות הסיניות ככאלה המגיעות מאובזרות לעילא ולעילא, עם מגוון מערכות עזר לנהג וחוויית נהיגה נוחה במיוחד בהיבט הזה. גם Yiwei 3 אינו שונה, והוא מגיע עם רשימה מגוונת של מערכות עזר בנהיגה, ביניהן אפשרות של נהיגה אוטומטית וחניה ללא התערבות הנהג.

רכב סיני חשמלי
והוא מגיע עם רשימה מגוונת של מערכות עזר בנהיגה, ביניהן אפשרות של נהיגה אוטומטית וחניה ללא התערבות הנהג (צילום מסך Andus World)

והמחיר?

Yiwei 3 היא רכב חשמלי קטן זול עם תג מחיר בהתאם, כאשר בגרסה הבסיסית נמכר הדגם בסין תמורת 89,000 יואן, שהם כ – 45,600 ₪. הגרסה הבכירה נמכרת היום בסין תמורת 127,900 יואן, שהם כ – 65,600 ₪. בישראל, אנחנו צופים שהרכב הקטן ינחת בשוק לקראת מחצית שנת 2024, ויימכר תמורת מחיר מעט יותר גבוה ביחס למכיר הרכב בסין. ובכל זאת, Yiwei 3 צפוי להתברג בטבלת הרכבים בקטגוריה עירונית כרכב חשמלי קטן זול ואטרקטיבי, המציע חווית נסיעה מצויינת לצד תג מחיר נמוך ואמינות גבוהה של חברה בעלת וותק וניסיון בייצור רכבים.

jac yiwei 3
Yiwei 3 צפוי להתברג בטבלת הרכבים בקטגוריה עירונית כרכב חשמלי קטן זול ואטרקטיבי (צילום מסך Andus World)

קפיטל מוטורס – כאן ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם

Yiwei 3 הוא ללא ספק רכב חשמלי זול מומלץ עבור צעירים ומשפחות קטנות לנסיעות בתוך העיר, וביחד עם זאת, גם בתחום החשמליות העירוניות יש עוד שפע של דגמים שכדאי לשקול, במחירים ואפשרויות רכישה שונים. קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, מציעה ליווי בכל שלבי הרכישה של הרכב הבא שלכם, כולל בחירה מקטלוג של אלפי רכבים חדשים ורכבי 0 ק"מ, אפשרויות מימון מטעם מרבית הגופים הפיננסיים בישראל וטרייד אין במחיר אטרקטיבי על הרכב הישן שלכם. התקשרו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך