בינואר השנה החלה יבואנית רנו בישראל, היא חברת קרסו, להציע בארץ גם את הגרסה
ההיברידית של רנו קפצ'ור (Renault Captur). מדובר ללא ספק בגרסה חסכונית, אקולוגית, וידידותית
לסביבה של אחד הדגמים המוכרים בעולם מבית יצרנית הרכב הצרפתית, והיא מגיעה בשלוש רמות אבזור
שונות –נראה שבדגם רנו קפצ'ור היברידית יש מה להציע.
רנו קפצ'ור – אין ספק שמדובר ברכב מוצלח (גם בגרסה ההיברידית)
רנו קפצ'ור היא רכב הפנאי הקומפקטי של רנו, ומדובר ברכב קרוסאובר עירוני מעוצב, שזוכה
לשבחים באירופה כמו גם בישראל. הדגם כשלעצמו נמכר בעולם מאז שנת 2013, אולם ממש רק לאחרונה השיקה
רנו את הגרסה ההיברידית לדגם. זוהי גרסה היברידית שניה שרנו מציעים אחרי רנו ארקנה – ושני הדגמים למעשה
חולקים את אותה יחידת הנעה. אבל במחיר של החל מ – 160,000 ₪ לגרסה הבסיסית, גבוה יותר
בכ– 25,000 ₪ מגרסת הבנזין, גבוה יותר מהמחיר של הרנו ארקנה הגדולה יותר (המוצעת גם היא בגרסה היברידית)
ובמחירים דומים לרכבים בקטגוריות יוקרתיות יותר כמו יונדאי טוסון–הביקושים לדגם בארץ לא ממריאים.
מפרט טכני, מנוע וביצועים
רנו קפצ'ור היברידית מגיעה עם מנוע בנזין של ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ל' ו – 90 כ"ס, לצד שני מנועים
חשמליים, אחד בהספק של 49 כ"ס והשני בהספק של 20 כ"ס. ההספק המשולב הוא 143 כ"ס. ההנעה היא קדמית
ותיבת ההילוכים בעלת שישה יחסי העברה –ארבעה ממנוע הבנזין ושניים של המנועים החשמליים.
הקפצ'ור ההיברידית מזנקת מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות – איטית ב – 1.4 שניות, לפי נתוני היצרן,
ביחס לגרסת הבנזין שלה. גם המהירות המרבית שלה, 170 קמ"ש, נמוכה ב – 25 קמ"ש ביחס לגרסת הבנזין.
צריכת הדלק, לעומת זאת, חסכונית בכ– 27% בנסיעה משולבת, זאת על פי נתוני היצרן – רנו קפצ'ור היברידית
תגמע 21.3 ק"מ לליטר.
רנו קפצ'ור היברידית מגיעה בשלוש רמות גימור שונות
רנו קפצ'ור מגיעה מאובזרת ומעוצבת, והיא גם זכתה לציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים,
מה שמצביע על דרגת הבטיחות שלה. שלושת הגרסאות יגיעו עם מערכת בלימה אוטומטית,
מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכות לזיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, מערכת תיקון סטייה מנתיב,
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניהול והתראות בשטחים מתים, ועוד.
בשלושת הגרסאות תסופק גם מערכת של בורר מצבי נהיגה בין שלושה מצבים: מצב Eco לנסיעה חשמלית
בלבד, מצב MySense לבחירה אוטומטית במצב היעיל ביותר ביחס לתנאי הנהיגה
(זהו מצב ברירת המחדל בנהיגה שגרתית), ומצב ספורט המאפשר נהיגה ספורטיבית וזריזה תוך ניצול מרבי של
הכוח שניתן להפיק מכל המנועים גם יחד.
בגרסה הבסיסית שתשווק, היא גרסת Intense, הקפצ'ור מגיעה עם בלם יד חשמלי, מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ'
עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מוטמעות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, מערכת חכמה לבקרת אקלים,
תאורת לד חכמה, מפתח חכם המאפשר פתיחה ונעילה של הרכב ללא מגע, מערכת חימום לגלגל ההגה, ועוד.
גרסת ה –Executive היקרה יותר בכ– 10,000 ₪ תוסיף גם מצב AutoHold לבלם היד, מערכת בטיחות
לזיהוי תמרורים, תאורה אוטומטית בתא הנוסעים, יותר שקעי טעינה ליושבים מאחור, בורר למצבי הנהיגה,
בורר הילוכים אלקטרוני, עיצוב משולב עור סינטטי בגימוריםמוקפדים במיוחד, ועוד.
בגירסה הבכירה, גירסתEdition One בעלות של כ – 7,000 ₪ נוספים, קוטר החישוקים יהיה 18 אינץ'
במקום 17, כמו כןהרכב יגיע עם גג פנורמי נפתח.
מה בנוגע למחיר?
רנו קפצ'ור היברידית היא רכב שיש לו מה להציע, בישראל ובעולם, אולם הוא נמכר בישראל במחיר לא אטרקטיבי
ביחס למתחרות: 159,990 ₪ עבור הגרסה הבסיסית Intense, 169,990 ₪ עבור גרסת הביניים
Executive, ו – 176,990₪ עבור הגרסה הבכירה Edition One.
אם גם אתם מחפשים את המכונית ההיברידית הבאה שלכם, וחשוב לכם לקבל החלטה שתהיה אקולוגית, חסכונית,
אבל גם יעילה ומפנקת – צוות המקצוענים של קפיטל מוטורס מחכה לכם, לליווי מלא משלב ההתלבטות בין
דגמים שונים של רכבים, דרך הבחירה ועד ליווי בקבלת הצעות מימון אטרקטיביות