ב.מ.וו X2 זאת גרסת הקופה של של ב.מ.וו X1 – הקרוסאובר הקטן ביותר בהיצע הדגמים של מותג BMW. הוא מציע אלטרנטיבה קטנה ועירונית עבור ב.מ.וו X4. ה-iX2 זאת הגרסה החשמלית של ה-X2. בלבלנו אתכם? זה לא אנחנו, אלה אנשי המרקטינג של ב.מ.וו שהחליטו לבלבל את כולנו. בהסבר פשוט, ב.מ.וו iX2 זה רכב קרוסאובר קומפקטי בעל עיצוב ספורטיבי והנעה חשמלית.
רושם ראשוני
לקחנו את ה-iX2 למבחן דרכים קצר, בסוף המבחן נסביר למה הוא קצר, וגילינו שמדובר ברכב מעניין מאוד. בקטגורית ה-SUV החשמליים והיוקרתיים יש לנו את וולוו C40 החשמלי ואאודי Q4 e-Tron Sportback. מבחינת עיצוב, ה-iX2 כמעט זהה ל-X2 בהנעת בנזין. מהרושם הראשוני זיהינו מיד גריל שונה, אטום. מעבר לכך, יש כמה סמלים בצבע תכלת שמעידים שמדובר ברכב חשמלי. בקיצור, עבור אדם מן השורה, יהיה קשה לזהות סממנים שמדובר ברכב חשמלי. זה יכול להיות טוב עבורכם אם אתם לא מעוניינים למשוך תשומת לב כנהגים 'ירוקים' אלא תשומת הלב שאתם רוצים היא מהעיצוב הספורטיבי של ב.מ.וו.
עיצוב פנים
מה שהכי אהבנו בעיצוב החיצוני של ב.מ.וו iX2 זה את תצורת הקופה שנותנת תחושה ספורטיבית ודרמטית הרבה יותר ממה שמציעות המתחרות בקטגוריה. מכאן נעבור אל תא הנוסעים, ויש לנו לא מעט דברים לומר עליו. הדבר הראשון שפוגש אותנו הוא צמד מסכים בתצוגה פנוראמית בגודל 10.25 אינץ' כל אחד. אחד משמש כלוח מחוונים והשני עבור המולטימדיה ושליטה על מערכות הרכב. את התצוגה של לוח המחוונים אנחנו כבר מכירים מדגמים אחרים של BMW ואנחנו כמובן מאוד אוהבים אותה. אפשר לבחור את הגרפיקה בהתאם לנוחות ולמצבי הנהיגה, הרזולוציה מרשימה ואפשר לראות הכל בבירור גם כאשר נוסעים לכיוון השמש. לעומת זאת, מסך המולטימדיה מעט מסורבל עבור מי שנפגש איתו בפעם הראשונה. שיחקנו עם ההגדרות שלו לא מעט, יש קיצורי דרך לחלק מהדברים, אבל עדיין, כדי להגיע לכמה פונקציות חשובות נאלצנו לעבור בין תפריטים וזה מסרבל ומעצבן. איכות החומרים מצוינת כמקובל בקטגוריה אבל כן היינו שמחים למעט יותר השקעה בעיצוב עבור רכב במחיר הזה. על האבזור בתא הנוסעים נפרט בהמשך.
שימושיות
אבל לפני כן, עוד לפני תחילת הנסיעה, בדקנו את הפרקטיות בתא הנוסעים ואת שימושיות תא הנוסעים. ביחס ל-ב.מ.וו iX1, הפרקטיות של ה-iX2 נפגעת מעט לטובת העיצוב. החלון האחורי בתצורת קופה מגביל את גובה שטח האחסון. ובכל זאת, תא המטען גדול ומציע שימושיות משפחתית עם נפח של 525 ליטר. הספסל האחורי מספק מרחב מחיה טוב לשני נוסעים. נוסע שלישי יהפוך נסיעה ארוכה לבלתי נסבלת עבור היושבים מאחור. מלפנים, סביבת הנהג מדהימה בנוחות ובאיכות שלה אבל זה לא הפתיע אותנו, זאת המומחיות של מותג BMW.
נהיגה עירונית
יצאנו לדרך עם 54% בסוללה. את הנסיעה התחלנו ברמת גן כדי לבחון את נוחות הנסיעה בעיר ברכב שמוגדר על ידי BMW כרכב עירוני. מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו iX2 יחד עם מערכות הנהיגה המתקדמות הופכות את הנהיגה בעיר לקלה מאוד. בגלל אחוזי סוללה נמוכים, נהגנו במצב ECO וזה הספיק לכל תאוצה מרמזור ובגלל שאין הילוכים אז התאוצה נעשית באופן חלק. שדה הראייה מעולה מלפנים ולצדדים. אבל, בגלל תצורת הקופה, שדה הראייה מאחור מאוד מוגבל. זה תקף רק בזמן נהיגה בגלל שבעת חנייה אין צורך לעשות כלום, יש מערכת חנייה אוטומטית שעשתה את זה עבורנו. מבחינת ספיגת שיבושים, למרות שיש לה מתלים אדפטיביים, קשה לומר שה-iX2 נולדה לעיר בגלל שהם קשיחים ומיועדים לנהיגה ספורטיבית. לדעתנו היא פחות נוחה בעיר מאאודי Q4 אי-טרון.
כביש מהיר
יצאנו אל כביש איילון דרך מחלף ההלכה לכיוון צפון. אחרי שעברנו את מחלף קק"ל העומס השתחרר ועברנו למצב נהיגה SPORT. ב.מ.וו iX2 מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כוח סוס. בלחיצה על דוושת התאוצה מרגישים מומנט גבוה אבל ברגע שעולים למהירות תלת ספרתית יש איבוד של הכוח והיא מרגישה כבדה. כאשר חלפנו על פני מחלף פולג ראינו שיש לנו קצת פחות מ-40 אחוז בסוללה. לכן החלטנו לקחת את היציאה במחלף נתניה כדי לעלות על כביש 4 בחזרה לכיוון פתח תקווה, לכיוון דרום. בכביש החוף הרגשנו שהנהיגה בכביש המהיר בטוחה ונוחה מאוד. מערכת המתלים הוכיחה את עצמה במהירויות גבוהות ויש בידוד רעשים מצוין.
אבזור תא הנוסעים
בגלל שפע הרמזורים בכביש, זה היה זמן מצוין לעבור על האבזור והפינוקים שיש ל-BMW iX2 להציע. חוץ ממערכת מתלים אדפטיביים, ל-iX2 יש משטח טעינה אלחוטית, גג שמש פנוראמי, מושבים בריפוד עור עם כוונון חשמלי וזיכרונות, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה חלונות אקוסטיים ועוד כסטנדרט. בגרסה הבכירה תקבלו גם מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 12 רמקולים וחימום למושבים הקדמיים.
נהיגה ספורטיבית
אחרי שעברנו את פתח תקווה ראינו שיש לנו עוד 120 ק"מ טווח והחלטנו לנסוע לכיוון בית אריה כדי להרגיש את ה-iX2 בכביש מפותל. שמחנו לגלות שב.מ.וו לא מוותרת על חווית הנהיגה המזוהה איתה. ההיגוי מדויק וההגה מרגיש בדיוק במשקל הנכון עם תקשורת טובה בין האספלט לנהג. אבל כן יש לו בעייתיות מבחינת החדות בגלל שמדובר ברכב SUV גבוה וזה דרש מאיתו תיקונים חד כדי להיכנס כמו שצריך לפניה במהירות גבוהה.
בחזרה לפתח תקווה
אחרי המחסום בכביש 465 עשינו פרסה בתחנת הדלק והתפללנו שנצליח לחזור לחניון הטרייד-אין של קפיטל מוטורס בפתח תקווה לפני שתיגמר לנו הסוללה. על מצב אקו ובלימה רגנרטיבית מקסימאלית החננו את הרכב בעמדת הטעינה שבחניון עם 18% סוללה. מבחן הדרכים הקצר יחסית שעשינו לב.מ.וו iX2 הראה לנו מדוע טווח הנסיעה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר ברכב חשמלי.