מה לשאול את היבואן לפני קבלת רכב חדש?

מספר שאלות בעת קבלת רכב חדש מהיבואן

ההנחה הרווחת היא שמסירת רכב חדש בסוכנות היא אקט טכני. אחרי הכול הרעיון המרכזי ברכב 'חדש' זה שהוא הרגע יצא מהמפעל, נבדק על ידי היצרן ואנחנו מקבלים אותו ישר מהניילונים. נכון? ובכן, לא בדיוק.

בין הרגע שהרכב יוצא מהמפעל ועד לרגע בו אתם מקבלים אותו בסוכנות הרכב יכולים לעבור שבועות ארוכים במהלכם הרכב חצה יבשות באוויר, בים וביבשה.

אמנם סוכנויות הרכב המובילות מקפידות לוודא את תקינות הרכב וברוב המקרים רכב חדש לא אמור לחולל בעיות, ועדיין, כלל ראשון בצרכנות דורש מהלקוח לעשות בדיקה נוספת ולוודא שהכול כשורה לפני שהוא חותם על מסמכי המסירה.

לצפייה בקטלוג הרכבים שלנו לחץ כאן

ליקויים או תקלות בייצור, שיתגלו כאשר הרכב כבר נמצא בחזקת הלקוח, ייחשבו באחריותו. ריכזנו עבורכם מספר שאלות בעת קבלת רכב חדש מהיבואן.

מספר שאלות בעת קבלת רכב חדש מהיבואן

לבדוק שהניירת תואמת לרכב

זה אולי נשמע לכם טריוויאלי, אבל הדבר הראשון שצריך לבדוק ולשאול את היבואן זו שאלת הרישום.

נסביר: כשאתם רוכשים רכב אתם רוכשים דגם ספציפי עם תצורה ספציפית – עד רמת הגוון והאבזור, וזכותכם המלאה לקבל בדיוק מה שהזמנתם (ושילמתם על זה).

הציצו במפרט ובסוג הדגם שמצוין בחוזה, תקראו את כל האותיות הקטנות ותוודאו שהכול נמצא שם.

בנוסף, לכל מכונית יש סוג של תעודת זהות ספציפית הכוללת בנוסף למספר הרכב, מספר שלדה ומספר מנוע. הקפידו שהמספרים המצוינים במסמכי הרכב תואמים לחלוטין את המסמכים בניירת.

אם קיים חוסר תאימות, עצרו הכול ודרשו הסברים מהיבואן. בנקודה הזו לא מומלץ להתפשר. טעויות ברישום עלולות לסבך אתכם כשתנסו להעביר את הרכב במבחן הרישוי השנתי (טסט) או כאשר תרצו למכור את הרכב.

מספר שאלות בעת קבלת רכב חדש מהיבואן

בדיקה פיזית של הרכב

אחרי שווידאתם שהניירת מלאה ותואמת, תעברו לבדיקה פיזית של הרכב, ואנחנו לא מתכוונים לבדיקה מכנית במוסך. לא חייבים להיות מכונאים מוסמכים בשביל לזהות דפיקות או שריטות בפח, קרעים בריפוד או כתמים על הצבע. נכון, כל התופעות האלה לא אמרות להתגלות ברכב חדש וברוב המקרים לא יתגלו בו, אבל כמו שאומרים בצבא – לא וידאת לא עשית.

במהלך המסע ממפעל הרכב בצ'כיה, ספרד, סין או מקסיקו (או כל מדינה אחרת בה קיים ייצור המוני של רכבים) עלול הרכב להיחשף לפגעי מזג האוויר או לחטוף פגיעה אחרת במהלך ההובלה. קחו בחשבון שאם מדובר בפגיעה מינורית היבואן גם לא חייב לכם גילוי נאות.

לכן, לפני קבלת החזקה, קחו את הזמן, עברו על כל סנטימטר ברכב ועשו את זה במקום מואר – עדיף באור יום. סיימתם את הבדיקה החיצונית? היכנסו לרכב, תעברו על הריפודים, בחנו את הידיות, החלונות (בדקו את המנגנונים החשמליים בחלונות).

כשהמכונית יושבת על משטח ישר ישרו את ההגה ואז מדדו עם מטר ותוודאו שהמרחקים בין הסרנים תואמים למספר שצוין במפרט. ייתכן שלנוכח 'הזהירות' שלכם נציג המכירות שלהוט לסגור את העסקה ולעבור הלאה יביע בשלב זה הסתייגויות כאלה ואחרות וינסה לזרז אתכם. אל תתפשרו, כל עוד לא חתמתם, הלחץ עליו. אל תשכחו את זה.

טיפ לסיום: בחירה במשווק אמין בעל מוניטין מקטינה מאוד את הסיכוי לקבל רכב לא תקין או רכב עם בעיות רשמיות. המלצה שלנו, מחפשים רכב חדש? פנו לאחד מסניפי 'קפיטל מוטורס' קבוצת הרכב המובילה בישראל. זה ישתלם לכם ביותר מצורה אחת.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך