פיג'ו

מציג 8 דגמים

סקירה קצרה לפיג'ו

פיג'ו

פיג'ו (משפחה) הייתה יצרנית תעשייתית עוד בתחילת המאה ה-19 וממש בסופה של המאה ה-19 נכנסה לתעשיית המכוניות. מכונית של פיג'ו זכתה במרוץ הראשון וממש עם תחילת כניסתה לעולם הרכב יצרה החברה מנועים בעצמה. כמו כן פיג'ו הייתה חלוצה במגוון תחומים וכך למשל הייתה הראשונה בשנת 1934 להוציא רכבים עם גג קשיח מתקפל. בשנות השבעים של המאה הקודמת רכשה את סיטרואן וייסדה את תאגיד PSA. במשך כמה שנים זכתה פיג'ו באלפיות הראלי העולמית ובפרסי ספורט נוספים. בשנות התשעים הציגה פיג'ו רכבי נוסעים המציעים תקשורת מרבית עם הנהג בעת הנסיעה וייצרה דגמים ספורטיביים נחשבים. לקראת שנות האלפיים הפסיקה פיג'ו לייצר בעצמה את מערכות הבלמים וההגה והחלה להתמקד מאזורים אחרים ברכב כמו הנדסת אנוש, אבזור ועוד. כיום מתמקדת פיג'ו בייצור רכבי נוסעים החל ממיני ועל למשפחתיות גדולות ומציאה גם דגמי פנאי מתקדמים. בנוסף, משווקת פיג'ו גם רכבים מסחריים בגדלים שונים, אופניים ואופנועים ועוד. בישראל משווקות מגוון מכוניות מבית פיג'ו וביניהן פיג'ו 108, פיג'ו 208, 301 ו308 הנחשבות למכוניות משפחתיות, משווקת פיג'ו את הפיג'ו 3008 הנחשב לג'יפון, את רכב המנהלים פיג'ו 508 ועוד. בישראל מיובאים דגמי פיג'ו על ידי חברת "דוד לובינסקי בע"מ" המייבאת גם את סיטרואן מתאגיד PSA וסאיק MG הסינית.  

פיג'ו 308

כיום משווק בישראל הדור השני של פיג'ו 308 אשר הוצג לראשונה בשנת 2013. הדור השני של הפיג'ו 308 שונה לגמרי מהדור הקודם ומתבסס על רצפה חדשה וטכנולוגיות מתקדמות. הרכב מציע מנוע קטן טורבו בנזין, שישה הילוכים ומסך מגע לתפעול אלמנטים שונים ברכב דבר שהפך את רכב זה בזמנו לרכב עתידני. הרכב נחשב לחסכוני בדלק כאשר על פי היצרן הרכב צורך כליטר דלק לכל 22 קילומטרים של נסיעה ואילו במבחני שטח נמצא שהוא צורך ליטר דלק לכל 13.7 קילומטר נסיעה.  

פיג'ו 3008

דגם פיג'ו 3008 נחשב לרכב פנאי או רכב שטח בינוני. הדור השני של רכב זה נחשף בשנת 2016 ולכל הדעות הינו שונה לחלוטין מקודמו. רצת הרכב מבוססת על רצפת הפיג'ו 308 והוא רחב מהדור הקודם שלו. בישראל מוצעים שלושה סוגי מערכות הנעה כאשר שניים מתוכן הינן מערכות הנעה מבוססות דיזל. כמו כן מערכות ההנעה מציעות תיבות הילוכים בעלות שישה הילוכים אוטומטיים ומערכות הנעה קדמיות בלבד. הפיג'ו 3008 מתאים במיוחד לצביעה של אזורים שונים ברכב בצבעים שונים, דבר שיכול להוסיף רבות למראה יוקרתי וייחודי. לאזור הנהג בפיג'ו 3008 מראה יוקרתי, רוב התפעול באזור זה מתבצע דרך מסך מגע, דבר שיכול לדרוש זמן מה להסתגלות לרכב החדש וכמו כן לוח המכוונים וההגה שונים במעט מין המקובל. תא הנוסעים בכללותו נחשב למרווח ותא המטען הינו בעל נפח רחב כיאה לרכב מסוג זה. גרסת הטורבו בנזין של דגם זה עם נפח מנוע של 1.6 הינה בעלת 165 כ"ס ומספקת ביצועים טובים ונחשבת לזריזה. כמו כן בידוד הרעשים ברכב נחשב לכזה שנעשה ברמה גבוהה, הנסיעה על הרכב נחשבת לנוחה ואף מהנה אך אחד מהחסרונות שברכב זה הינה כיול נוקשה הפוגמת בנסיעה באזורים עירוניים.  

מאמרים על דגמי פיג'ו