ניסאן

מציג 5 דגמים

סקירה קצרה לניסאן

ניסאן

בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת, היו תהליכי מיזוג בין חברות שונות ביפן אשר הובילו ליצירת DAT. בשנת 1933 הגיעה האחזקה ביצרנית DAT לחברה בשם Nippon sangyo אשר בשילוב שתי ההברות הראשונות מבין שתי המילים הובילו לכדי יצירת חברת הבת ניסאן מוטורס בשנת 1934. מכוניתה הקטנה של DAT נקראה DATSON ולאחר מכן השם השתנה ל- DATSUN  אשר שימש את ניסאן לאורך זמן רב. ניסאן השתמשה בידע מעבר לים וביצעה שיתופי פעולה עם חברות זרות. במהלך שנות השישים, ניסאן כבר היה בעלת נוכחות בשווקים ברחבי העולם כלל ארצות הברית וזאת בעת שהיא גם מהווה הצלחה בשוק המקומי ביפן. לקראת שנות השבעים, הפכה ניסאן לאחת מין יצואניות הרכב הגדולות בעולם. במהלך שנות השמונים ניסאן הקימה מרכזי ייצור גדולים בארצות הברית ובאנגליה בעבור השוק האירופי. בתחילת שנות התשעים הקימה ניסאן את מותג היוקרה, אינפיניטי, אשר יועד לשוק האמריקאי וזאת כמהלך נגדי אל מול מהלכים של הונדה וטויוטה. יש לציין שגם רכבי ניסאן אשר יוצרו בשוק האמריקני באופן כללי היוו מעין תת מותג בפני עצמם כאשר שווקו שם דגמים אשר לא שווקו או יוצרו באזורים אחרים בעולם. בשנת 1999, בזמן שניסאן הייתה תחת לחצים כלכליים רבים, הקימה שותפות עמוקה עם רנו כאשר רנו מחזיקה בכמעט ממחצית ממניות ניסאן ולעומת זאת ניסאן, מחזיקה בכ-15% ממניות רנו. מנכ"ל רנו, הביא את ניסאן להתאוששות על אף שהכלכלה היפנית בשנות ה-200 הייתה רעועה. מנכ"ל רנו, גוהן, זכה אפילו באות הצטיינות מלא אחר מהקיסר הירוהיטו עבור הצלחתו בשיקום ניסאן. באמצע שנות התשעים נחתה ניסאן בישראל אך לא ראתה בהתחלה הצלחה. כאשר הניסאן שיווקה בארץ את רכב השטח טראנו היא החלה למכור בארץ בכמויות יפות.  

ניסאן אלמרה

מבין הדגמים האמריקאים של ניסאן, האלמרה הינה השלישית להיצטרף לשוק הישראלי. בניגוד לישראל, בארצות הברית מכונה האלמרה "וורסה" ככל הנראה מפני שהשוק הישראלי מכיר את המשפחתית של ניסאן שנמכרה בישראל בעבר. הניסאן אלמרה הינה מכונית סדאן. מערכת ההנעה של ניסאן משלבת בין מנוע בעל נפח של 1.6 ליטר עם הספק של 110 כ"ס ותיבה רציפה.

הייעוד של האלמרה בישראל הינו להתחרות אל מול מכוניות כמו הסקודה ראפיד והפיג'ו 301.

 

ניסאן אלטימה

כמו הניסאן אלמרה, גם הניסאן אלטימה הינה מכונית סדאן המיוצרת על ידי ניסאן בעבור השוק בארצות הברית. אורכה משתרע על פני 485 ס"מ כאשר הרוחב הוא 183 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 277 ס"מ, דבר זה מאפשר לנוסעים מרווח נסיעה נוח. בישראל ניתן להשיג בקניית רכב חדש את האלטימה ברמת גימור אחד ויחידת הנעה אחת עם מנוע בנפח של 2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים ועם הספק של 182 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה. החל משנת 2016 ניתן להשיג את הגרסה המחודשת של האלטימה אשר שונה מהקודמים בעיקר בעיצובה. לסיכום מדובר במכונית בעלת ממדים מכובדים, עיצוב חיצוני בעל נוכחות, שפע של אבזורי נוחות ובעל ביצועים וצריכת דלק טובים. החסרונות העיקריים של הרכב הינם בעיקר שהוא רועש, חסר אבזור בטיחות עדכני ושיכולותיה הדינמיות אינן ברמה גבוהה.

מאמרים על דגמי ניסאן