עם ממדים של SUV גדול, עיצוב ייחודי שמדגיש את המאפיינים של רכב שטח קשוח, ומערכות בטיחות מתקדמות, KGM טורס מיועדת ללקוחות המחפשים הרפתקאות על הכביש ובשטח. המחיר אטרקטיבי מאוד ודומה לזה של סובארו קרוסטרק הקטנה יותר, עם אפשרות לגרסת 4X4 במחיר של קיה ספורטז', מה שהופך אותה למתחרה חזקה מול כל ה-SUV בעלי הנעת 4X4 בישראל.
על KGM
סאנגיונג, היצרנית הדרום קוריאנית, החלה את דרכה בייצור רכבי שטח צבאיים והפכה לשחקן מרכזי בשוק הרכב הקוריאני. במהלך השנים, שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות כמו
מרצדס ו-Mahindra & Mahindra סייעו לה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות ולהרחיב את היצע הדגמים שלה. כעת, תחת המותג החדש KG Mobility (KGM), היא מציגה את
KGM טורס – רכב שטח שמתאים למשפחות הרפתקניות ומבוסס על ניסיון עשיר ומוכח.
המידות והנתונים
KGM טורס מתגאה במידות מרשימות, שכוללות גובה של 1.71 מטר, רוחב של 1.89 מטר, בסיס גלגלים של 2.68 מטר ואורך כולל של 4.7 מטר. המידות הללו מעניקות לרכב נוכחות מרשימה על הכביש ותחושת מרווח פנימי מצוינת. מעבר לכך, תא המטען של טורס מציע נפח של 599 ליטר, מה שמספק מקום מספק לציוד של משפחות וגם לנסיעות ארוכות. צמיגים רחבים מספקים אחיזה גבוהה בקרקע, מה שהופך אותה לרכב אידיאלי גם לשטח.
עיצוב ייחודי
העיצוב של KGM טורס בולט בשוק המוצף בעיצובים אחידים. KGM לקחה את ה-SUV שלה לכיוון שונה, והטמיעה בו אלמנטים עיצוביים ייחודיים. מלפנים, יש סבכת כלאיים המזכירה ג'יפ, עם יחידות תאורה עגולות בעלות חתימות אור מודרניות בסגנון של
ריינג' רובר. הגריל וכונסי האוויר עשויים בקווים ספרטניים, שמוסיפים למראה הקשוח והשרירי.
בצד, מגיני הפלסטיק המוקפים סביב הרכב מדגישים את בתי הגלגלים ומקנים לרכב מראה ספורטיבי. החיתוכים העמוקים בתחתית הדלתות מחזקים את התחושה הדינמית. בחלק האחורי, העיצוב של דלת תא המטען, שמזכיר גלגל חלופי, משווה לרכב מראה של רכב שטח יוקרתי ועוצמתי.
יחידת הנעה
KGM טורס מציעה שתי גרסאות הנעה: קדמית ו-4X4, עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר המפיק 163 כוחות סוס. תיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק עם 6 הילוכים מבטיחה חוויית נהיגה חלקה ותגובה מהירה. תאוצה ל-100 קמ"ש היא 10.7 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-10.9 שניות בגרסת 4X4. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 11.7 ק"מ לליטר, אם כי יש לשים לב שמתחרים אחרים מציעים נתוני ביצועים טובים יותר עם צריכת דלק נמוכה יותר.
בטיחות ואבזור
KGM טורס מצוידת ב-7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעה על כלי רכב בשטח מת, התרעה על תנועה מאחור ביציאה מחנייה, התרעה על עייפות הנהג ואורות גבוהים אוטומטיים. למרות שלא עברה עדיין מבחן בטיחות רשמי של EURO NCAP, מערכת הבטיחות המתקדמת שלה מציעה רמת הגנה גבוהה לנהג ולנוסעים.
אבזור עשיר
KGM טורס מגיעה עם שתי רמות גימור, אחת לגרסת ההנעה הקדמית והשנייה לגרסת ההנעה הכפולה. שתי הגרסאות מאובזרות כמעט באופן זהה וכוללות מסך מרכזי בגודל 9 אינצ', קישור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון, מסך נוסף לשליטה על בקרת האקלים ופתחי מזגן ליושבים מאחור. ברמת הגימור של ההנעה הקדמית תקבלו חישוקי גלגלים בקוטר 18 אינצ', לעומת 20 אינצ' בגרסת ההנעה הכפולה. כמו כן, פתיחה חשמלית לתא המטען יש רק לגרסת 4X4. ונוסף על כך יש חלון שמש בגג.
חוות דעת
עם עיצוב ייחודי, אבזור עשיר ומחיר אטרקטיבי, KGM טורס היא בחירה מצוינת עבור משפחות הרפתקניות שמחפשות רכב שטח איכותי. טורס מתוכננת כמסלול לתגליות חדשות ומסעות משפחתיים, ובו זמנית היא מציעה יכולת נהיגה טובה בשטח ובכביש. למרות שיחידת ההנעה עשויה להרגיש מיושנת
ביחס למתחרים, התכנים והמחיר יכולים לשכנע רבים לבחור בטורס. רכב זה מיועד להרים את המכירות של KGM בישראל ולספק חוויית נהיגה יוצאת דופן.