רכב פנאי-שטח חשמלי בעל עיצוב דינאמי, מערכות בטיחות מתקדמות ומחיר תחרותי – BYD סיל U. ה-SUV החדש מספק שימושיות יוצאת דופן עבור משפחות לצד ביצועי נהיגה טובים ואבזור עשיר במיוחד מרמת הגימור הבסיסית.
רקע
BYD סיל U הוא רכב SUV הפותח תחילה במטרה להיות בהנעה היברידית. הוא מציעה מרחב גדול בתא הנוסעים ומהווה כאלטרנטיבה מצוינת עבור משפחות המעוניינות ב-SUV חשמלי. המתחרות שלו בקטגוריה הן
קיה EV6 וצ'רי FX חשמלית. העיצוב שלו שנוי במחלוקת מכיוון שבאותה נשימה הוא נראה מאוד מעוצב אך גם מאוד גנרי ופשוט. אך בסך הכל הוא בנוי בצורה מוקפדת כמו שאר דגמי BYD ואיכות החומרים שלו נהדרת.
שימושיות
המרחב הפנימי של BYD סיל U נדיב מאוד ומציע המון תאי אחסון גדולים בדלתות ובתא הכפפות. תא המטען שלו הוא בנפח 425 ליטר וזה הופך אותו לשימושי מאוד. בסיס הגלגלים שלו הינו באורך 2.76 מטר וזה מאפשר המון מרווח רגליים ליושבים מאחור. בקיפול המושבים האחוריים נפח תא המטען גדל לממדים גדולים מאוד – 1,440 ליטר. BYD סיל U מגיע אלינו בשתי רמות גימור:
Comfort
רמת הגימור הבסיסית מספקת לנו חישוקי גלגלים מעוצבים בקוטר 19 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ', בקרת אקלים עם פתחי יציאה מאחור, מושבים בריפוד עור, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, זיכרונות, אוורור וחימום, תאורת LED אדפטיבית, מצלמות חנייה היקפיות, גג שמש פנוראמי עם וילון גלילה חשמלי ועוד מכוון תוספות.
Desigen
רמת הגימור הבכירה משדרגת את האבזור הקיים וזה מתחיל במסך מרכזי גדול יותר בגודל 15.6 אינץ' עם מנגנון סיבוב, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, תצוגה עילית על שמשת הרכב עם מידה לנהג, מערכת לטיהור האוויר ברכב ומערכת שמע בעלת 10 רמקולים בסאונד אולפן.
חסרונות ויתרונות
BYD סיל U לא מצטיין בחווית הנהיגה אך בהחלט מספק את הדרוש לנסיעות יום-יומיות. הבעיה המרכזית היא בתחושות מההגה. הוא קל מידי ומרגיש מנותק כמעט לגמרי מהגלגלים. אם להשוות אותו ל
פולקסווגן ID.5 הוא לוקה בחסר. אבל מעבר לכך, יש לו תא מטען גדול, תא הנוסעים מרווח ונוח מאוד והמחיר שלו נמוך משמעותית מהמתחרים הישירים שלו בקטגוריה.
מנועים וסוללות
שתי הגרסאות של BYD סיל U משתמשות באותו מנוע חשמלי. הוא נמצא מלפנים על הסרן הקדמי ומשמש להנעה קדמית בלבד. ההספק המרבי של המנוע החשמלי הינו 218 כוח סוס. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות ו-9.6 שניות (בהתאם לגרסה). המהירות המרבית מוגבלת ל-175 קמ"ש. ברמת גימור קומפורט הבסיסית של BYD סיל U נקבל סוללה בקיבולת של 71.8 קוט"ש ואילו בגרסה הבכירה, דיזיין, נקבל סוללה גדולה יותר בקיבולת של 87 קוט"ש. בכך נקבל טווח נסיעה מרבי של 420 ק"מ ו-500 ק"מ בין טעינות (בהתאמה).
בטיחות
BYD סיל U עבר את מבחן הריסוק וקיבל 5 כוכבים. הוא כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו ABS, EBD ו-BAS. הוא מצויד ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, וביטול כרית אוויר נוסע. ישנם גם חיישני לחץ אוויר, זמזם התראה לחגורות, ובלימת חירום אוטונומית, כמו גם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי. BYD סיל U כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, וזיהוי כלי רכב ב"שטח מת". נוסף על כך, יש התרעות על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורים. יש גם התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, אך אין התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.
חוות דעת
BYD Seal U הוא SUV חשמלי שמציע חלל פנימי מרווח ונוח, עם תא מטען של 425 ליטר הניתן להגדלה ל-1,440 ליטר. הרכב מגיע בשתי רמות גימור: Comfort עם חישוקי 19 אינץ', מסך 12.8 אינץ' ובקרת אקלים, ו-Design עם מסך 15.6 אינץ', טעינה אלחוטית ומערכת שמע מתקדמת. למרות שתחושת הנהיגה לא מספקת כמו המתחרים, כמו פולקסווגן ID.5, הוא מציע מחיר אטרקטיבי ויכולות טווח מרשימות של 420-500 ק"מ. מבחינת בטיחות, הוא קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק וכולל מערכות בטיחות מתקדמות רבות. BYD Seal U הוא בחירה מצוינת עבור משפחות המחפשות
רכב חשמלי פרקטי במחיר נגיש.