פורשה טייק קרוס טוריסמו
הכול תחת קורת גג אחת, החל ממכונית יוקרה, דרך עיצוב ספורט טהור, קריצה מסוימת לעיצוב סטיישן ואפילו פזילה קלה לעולמות רכבי הפנאי.
הנה סקירה על
פורשה טייקן קרוס טוריסמו, אחד מהרכבים הכי מעניינים של הקונצרן הנחשק.
פורשה טייקן קרוס טוריסמו היא רכב חשמלי בעיצוב קופה-סטיישן-ספורטיבי.
ואמנם מדובר כאן ברכב ספורט נחשק, אבל הנסיעה העירונית מפתיעה לטובה והמתלים רכים למדי.
עם הנדסת אנוש ברמותיה הגבוהות ביותר וביצועים בלתי מבוטלים, פורשה טייקן קרוס טוריסמו היא כנראה אחד מהרכבים הכי נחשקים על הכביש.
עושה רושם שעבור פורשה טייקן קרוס טוריסמו צריך להמציא קטגוריה חדשה.
היא לא בדיוק רכב ספורט טהור, לא בדיוק רכב סטיישן ובטוח שלא רכב פנאי.
אבל עם זאת, היא קצת מהכול ואפילו מצליחה איכשהו לעשות את זה בהצלחה.
עיצוב ונוכחות
חוץ מהעובדה שמדובר
בפורשה, מדובר כאן בעיצוב שלא רואים בכל יום.
במבט ראשוני קשה מאוד לעמוד על קנקנה, אבל ככל שמתעכבים עליה יותר מבינים שמדובר כאן בחתיכת יצירת מופת אומנותית של הקונצרן.
פורשה טייקן קרוס טוריסמו נראית פשוט מדהים, היא מלוטשת וקרבית בעיצובה, עגולה ויפהפייה לכל הדעות.
מנוע וביצועים
יש לכם כאן הנעה כפולה של 4X4, תיבת הילוכים תמסורת ישירה עם 2 הילוכים בלבד, מנוע חשמלי עם הספק של 680 כ"ס, 86.6 קג"מ ותאוצה "חולנית" של 3.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
בעוד שהמהירות המרבית ברכב היא 250 קמ"ש, קיבולת הסוללה היא 93.4 קוט"ש ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-452 ק"מ.
אבזור, בטיחות ונוחות
פורשה טייקן קרוס טוריסמו כוללת 8 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב הכוללת היגוי אקטיבי וכן אורות גבוהים אוטומטיים.
עם זאת, הפורשה מצוידת גם במכסה מנוע אקטיבי להפחתת פגיעה בהולכי רגל.
בשורה התחתונה, עם תג מחיר שאינו מתאים לכל הנהגים (בערך 1.2 – 1.3 מיליון ₪), פורשה טייקן קרוס טוריסמו מציעה את חוויית הנהיגה האולטימטיבית.
אם אתם יכולים להרשות אותה לעצמכם, היא תעניק לכם תמורה מלאה למחיר שלה.