סוזוקי סוויפט
סוזוקי התחילה לעסוק בייצור מכוניות בשנת 1955 אך השורשים שלה נעוצים עוד בתחילת אותה המאה.
היצע הרכבים של סוזוקי כלל במשך השנים דגמים קטנים מועטים אשר ייועדו לשוק המקומי וההתמחות שלה הייתה בהנעה כפולה ובמסחריות.
במהלך שנות השמונים,
סוזוקי הציגה את המיני סוויפט, רכב שטח זעיר ועוד והפכה לשחקנית בשוק הגלובלי.
הדבר התאפשר לה גם בזכות לשיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס.
בעת שהציגה את הסוויפט המעוצבת בשנת 2004, חל שינוי משמעותי במיצוב של החברה כאשר הסוויפט גם הפכה למכונית השנה של שנת 2006.
בימים אלו, סוזוקי נמצאת בעשיריית היצרניות הגדולות בעולם מבחינת היקף המכירות כאשר ההתמחות שלה ובניגוד לעבר הינו בעיקר בדגמים קטנים.
את הדגמים של סוזוקי ניתן להשיג בישראל כבר עוד משנת 1984 וזאת בזכות העובדה כי סוזוקי הינה היצרנית היפנית השנייה שהחלה לייצא אל ישראל.
מתחילת פעילותה בארץ, סוזוקי מיובאת לישראל על ידי מכשירי תנועה.
הדור הרביעי של הסוזוקי סוויפט נחשף לקראת סוף שנת 2016. מדובר למעשה, בדור הרביעי של הסוויפט שאת הראשון מסוגה ראינו עוד בשנות השמונים המוקדמות.
הדור החדש של הסוויפט מבוסס על רצפה חדשה, הרכב רחב בצורה משמעותית מהדור היוצא אך הוא הסיר ממשקלו כ-90 ק"ג.
היצע מערכות ההנעה שונה. מנוע הבסיס אמנם, הינו דומה ומדובר במנוע אטמוספרי בנפח של 1.2 ליטר עם 4 צילינדרים כאשר הוא קיים בהיצע עם תיבת 5 הילוכים ידנית או עם תיבה אוטומטית רציפה.
ברחבי העולם, ניתן להשיג את הרכב גם בגרסה חצי היברידית לאותו המנוע וגם עם מנוע טורבו בנפח של 1.0 ליטר אשר מוצע עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.
הדור הרביעי של הסוויפט
משווק בישראל החל מאמצע שנת 2017. מכיוון שבישראל הרכב איננו מוצע עם מערכות בטיחות מקוריות ומתקדמות, הוא זכאי לדרוג של 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי בלבד.
עיצוב והנדסת אנוש
יש לציין כי הסוזוקי סוויפט החדשה נראית יותר טוב במציאות מאשר על גבי המסכים והיא נאה גם על גבי המסכים.
סביבת הנהג לעומת זאת, מאכזבת מעט וזאת על אף שהאבזור עשיר.
מרחב הפנים של הרכב גדול יותר מהדור היוצא, גם בעבור הנוסעים וגם בעבור המטען.
איכות הגימור של פנים הרכב איננה מספקת והמושבים אינם נוחים.
ביצועים
כאשר מדובר בנסיעה עירונית, הסוזוקי סוויפט מרגישה זריזה וקלילה.
לעומת זאת, בנסיעה הדורשת מאמץ מהרכב כמו בעת עליות או עקיפות, מחסור בכוח מערכת ההנעה ניכר.
צריכת הדלק של הרכב מצוינת. בנסיעה מאומצת, צורכת הסוויפט ליטר דלק לכל 14.5 ק"מ בלבד.
התנהגות
בעבור נסיעה עירונית, הסוזוקי הינה מכונית נוחה מאוד אך כאשר המהירות עולה ושישנם יותר שיבושים, יכולת ספיגת השיבושים של הרכב יורדת.
בידוד הרעשים של הרכב לא מוצלח אך גם לא גרוע. לסיכום, התנהגות הכביש של המכונית טובה וזאת על אף שאיכות ההיגוי פחות טובה מהדור היוצא.
סיכום
מדובר בדגם בעל עיצוב נאה, מרחב מחייה והטענה טוב, אבזור עשיר ועם יכולת דינמית טובה.
החסרונות בולטים בעיקר בנוחות הנסיעה הפחותה מחוץ לעיר, בהיגוי הפחות מוצלח ובביצועים של הרכב תחת עומס.
כדי לקבל מידע נוסף על תנאי הרכישה של סוזוקי סוויפט ותוכניות
מימון לרכב פשוט התייעצו עם נציג קפיטל מוטורס