יגואר

מציג 3 דגמים

סקירה קצרה ליגואר

יגואר

בשנת 1922, החלה חברת SSC הבריטית בייצור סירות צד לאופנועים ובהמשך החלה בייצור מכוניות. בשנת 1945 שינתה חברת SSC את שמה ליגואר וכבר במהלך שנת 1948 היא הציגה פריצת דרך בתחום מכוניות ספורט כאשר הציגה מכונית אשר עשויה מאלומיניום ובהמשך ניצחה עם סדרה זו במרוצי לה-מאן. בשנת 1955, ייצרה חברת יגואר מכונית נוסעים וכבר בסוף שנות השישים חשפה מכונית פאר שנמכרה עד לתחילת שנות האלפיים, מכונית זו נקראה XJ. פורד רכשה את יגואר בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת כאשר במשך הזמן הוסיפה לה דגמי סלון, משפחתית גדולה ובתחילת שנות האלפיים חידשה באופן משמעותי את היגואר XJ. בשנת 2007 חשפה יגואר את היגואר XF כאשר זו הינה מכונית סלון בעיצוב שונה מזמנו. בשנת 2008 נרכשה יגואר על ידי טאטה ההודית ובשנת נחשפה היגואר XJ כפי שאנו מכירים אותה כיום.  

יגואר XJ

כאשר הוצג הדור החדש של היגואר XJ זה היה נחשב לממשיך הדרך שפרץ היגואר XF עם עיצוב חדשני אשר שונה בתכלית את המראה האופייני לסדרת ה- XJ שכאמור הינה סדרה שאת דגמיה הראשונים ניתן למצוא עוד בשנות השישים. כבעבר, ה- XJ עשויה מאלומיניום ומסיבה זו המכונית הינה בעלת משקל נמוך משמעותית ממתחרותיה. הדור החדש של המכונית האהובה מצויד במערכות עזר ומערכות טכנולוגיות מתקדמות כמו מתלים אדפטיביים עם מצב ספורט אשר זה משנה את פעולת התיבה ואת תגובת המנוע, תאורה קדמית אדפטיבית חכמה, בקרת שטחים על בסיס רדאר, בקרת בלימה בפניות, דיפרנציאל אקטיבי עם בקרה אלקטרונית ועוד. המכונית מתהדרת בצמד מנועי V8 הזרקה ישירה בנפח של 5.0 ליטר אשר משמשים גם את ה- יגואר XF כאשר ביגואר XJ הינם מתאפיינים גם במנוע בעל מגדש על בתפוקה מופחתת עם הספק של 570 כ"ס. היגואר XJ מוצעת גם במנוע דיזל עם 275 כ"ס.  

יגואר XF

הדור החדש של היגואר XF מזכיר בפן העיצובי את הדור הראשון וזאת מהסיבה שהדור היוצא ששירת את החברה וציבור הנהגים נאמנה במשך שמונה שנים זכה לעיצוב חדשני ועדכני.

אמנם בפן העיצובי הדגמים דומים אך יש לציין שהדור החדש של ה- XF הוא דגם חדש לגמרי כאשר זה מתבסס על רצפה חדשה וביניהם גם הבדל של כמעט 200 ק"ג אשר התאפשר בעיקר בזכות לאלומיניום. כמו כן תא הנוסעים של הרכב חדש גם הוא כאשר הוא נהנה מלוח מחוונים דיגיטלי ובעל מסך מגע המנהל את תפעול הרכב. בישראל ניתן למצוא את ה- XF החדשה עם שתי יחידות הנעה שונות, מנוע בעל נפח של 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 240 כ"ס ומנוע בנפח של 3.0 ליטר עם מגדש - על בעל הספק של 380 כ"ס המשודכים אל תיבה אוטומטית. כאשר זה נוגע לנוחות הנסיעה, הבלמים של ה- XF הינם מעט נוקשים במהלך ראשוני ודבר זה עובר לתא הנוסעים בעיקר בנהיגה עירונית. כמו כן היכולות הדינמיות של הרכב גבוהות. מבדיקות שנעשו נראה שגם הגרסה הבסיסית של הרכב אשר מחירה דומה לזה של הדור היוצא מספקת ביצועים טובים בהחלט. צריכת הדלק סבירה.

מאמרים על דגמי יגואר

Jaguar s-face

יגואר F-Pace 2021 – סקירה

הבריטים מצטיינים לא רק ביצירת מוסיקה שחוצה אוקיינוסים ומגיעה לכל העולם. הבריטים גם מצטיינים ביצירת מכוניות פאר ומכוניות עם סטטוס ושם שהולכים לפניהן. וכשמדברים על

קרא עוד »