פיאט פולבאק
פיאט היצרן האיטלקי מתמחה בייצור מכוניות קטנות. בעוד שבשוק הטנדרים בישראל שולט כבר שנים האיסוזו די מקס, נראה שפיאט הצטרף לתחרות עם מאפיינים העשויים לעזור לו ולהתברג כמוביל הקטגוריה.
ייתכן וזה קצת מבלבל שהיצרן האיטלקי מנסה להתברג בקטגוריה אך הדבר מתיישב טוב על הדעת כאשר שומעים על שיתוף הפעולה של
פיאט עם
מיצובישי שמייצרת עבורה טנדר תאום למיצובישי טרייטון עם שינויי עיצוב.
עיצוב ונוחות הרכב
הפיאט פולבק הינו רכב נאה. פרופורציות הרכב טובות ובגרסתו עם ההנעה הכפולה (והיחידה שמשווקת בארץ) נראה הרכב כמתאים לעבודה ואפילו עם מראה קשוח.
החזית של הרכב אגרסיבית. הקשתות של בתי הגלגלים מודגשות, מכסה המנוע של הרכב נמתח וכך גם תחתית הארגז. הרכב לא ניחן במידות צנועות כלל כאשר האורך שלו הינו 5,285 מ"מ עם רוחב של 1,815 מ"מ וגובה הנישא ל-1,780 מ"מ. רוחב בסיס הגלגלים הינו 3 מטר.
הארגז של הפיאט פולבק לא נחשב לגדול או מהגדולים שבקטגוריה ואורכו הינו 1.52 מטר עם רוחב דומה.
תא הנוסעים של הרכב הינו שימושי. איכות ההרכבה של החומרים טובה והעיצוב פשוט. לוח נראה כאילו מקור המחוונים הינו אי שם בסוף המאה הקודמת וכך גם אלמנטים נוספים.
הנדסת האנוש שבתא הנוסעים קלה להתמצאות, נראה שכל אלמנט במקום הנכון בין אם מדובר במתגים או בפתחי האוורור. ההגה מכיל פקדי שליטה על מערכת השמע ומתג ההתנעה ממוקם משמאל להגה.
ביצועים
הפיאט פולבק ניחן במנוע עם הספק של 181 כ"ס (בהתאם לאחיו התאום, המיצובישי טרייטון בגרסת הדקאר) ומומנט של 43.8 קג"מ כאשר הנתונים הללו מעמידים אותו בראשית הקטגוריה.
על פי מבחני דרכים, נראה שהנתונים הללו גם משתקפים על גבי הנסיעה בכבישים כאשר הפולבק נוסע מהר ברמץ ותיבת ההילוכים יעילה.
יחידת ההנעה נחשבת לחזקה, נוחה ונעימה וכזאת שלא משאירה את הנהג ללא מספיק כוח בשום מצב.
בכבישים המפותלים אבל, ניתן לגלות התנהגות מעט מאתגרת. אפילו שלא מין המצופה שטנדר עבודה יהיה דומה למכונית ספורט.
יכולות שטח
בשטח, הפיאט פולבק מציע יכולות טובות ומצליח לצלוח שבילים ושטח טכני. מרווח הגחון בגודל של 21 ס"מ מאפשר טיפוס על סלעים ומעברים קשים ובעזרת העברת מצב ההנעה ל-WD LOW4 ניתן לצלוח מכשולים גם בעת תנאי אחיזה חלקים.
יכולות גרירה והטענה
הארגז של הפולבק קטן יחסית למתחרים הישירים וגם מציע שפת הטענה גבוהה.
המנוע החזק של הרכב מצליח להתמודד עם משקלים כבדים ולמעשה, לאחר הטענת מטען בארגז הרכב נוחות הנסיעה ברכב משתפרת באופן משמעותי.
כמו כן גם רתימת עגלה לפיאט פולבק לא מאתגרת את המנוע ונראה שהרכב לא מתאמץ במיוחד.
צריכת דלק
הפולבק שוקל כמעט 2 נתון. מנתון ראשוני זה ניתן להסיק מעט על צריכת הדלק. נתוני היצרן טוענים כי הרכב צורך 13.3 ק"מ לליטר אך במבחני נסיעה נמדדה צריכת דלק של 7.6 ק"מ לליטר סולר.
בטיחות
אחיו התאום של הרכב, קיבל במבחני הריסוק האירופאים ציון של 4 כוכבים בעת שהוא מצויד במערכות בטיחות שכלולות במפרט שמוצע בישראל שכוללות בקרת יציבות, שבע כריות אוויר, שתי נקודות עיגון ועוד.
גם אתם תוכלו לקחת פיאט פולבאק במימון מלא, ליסינג מימוני או
ליסינג פרטי.