פסגה טכנולוגית בעלת מערך בטיחותי מקיף, סוללה ענקית בקיבולת של עד 91 קוט"ש ותא נוסעים מרווח במיוחד – פולקסווגן ID 7. היא מצוידת בתצוגה וירטואלית ראשונה מסוגה של פולקסווגן, מערכת מיזוג חכמה ומסך מרכזי הנשלט בהתאמה אישית. פולקסווגן ID.7 זאת ספינת הדגל החשמלית של המותג.
פרופורציות מושלמות
פולקסווגן ID.7 היא מכונית סאלון (סדאן מנהלים) בתצורת פסטבאק באורך כולל של 4.96 מטר, בסיס גלגלים של 2.97 מטר, גובה 1.53 מטר ורוחב של 1.86 מטר. זה הופך אותו לרכב החשמלי הגדול ביותר של פולקסווגן מלבד
הוואן החשמלי, פולקסווגן ID.Buzz שגבוה ממנו ומציעה 6/7 מקומות ישיבה. פולקסווגן ID7 בנוי בצורה אולטרה אווירודינאמית בזכות פרופורציות נכונות ומרכב נמוך. זה מביא למקדם גרר של 0.23 עם חישוקי גלגלים סטנדרטיים.
עיצוב סמי-קופה
במבט מהצד, המסגרת הספורטיבית והשטוחה של השמשה הקדמית וקורת C בולטת, מוסיפים למראה הקופה ומיד תופסים את העין. הגג מגיעה כסטנדרט בצביעה שחורה יחד עם צביעה שחורה של קורות הצד. את קו החלונות עוטפת מסגרת דמוית אלומיניום. כמו כן, יש קו בולט המתחיל מעל יחידות התאורה הקדמיות, ממשיך אל מתחת לחלונות הצד ומגיע עד ליחידות התאורה האחוריות. זה גורם לכך שקו המותניים נראה נמוך יותר ומשדר עוד נופח של אלגנטיות וספורטיביות.
תא נוסעים יוקרתי
בזכות בסיס הגלגלים הנדיב של פולקסווגן ID.7 יש שפע של מרווח בתא הנוסעים ובעיקר לאלו היושבים מאחור. האלמנט הדומיננטי בעיצוב הפנים של ID 7 זה הדשבורד וסביבת הנהג. דיפוני הדלות והדשבורד כוללים מגוון חומרים איכותיים ותאורת אווירה. כמו כן, יש תפירה מיוחדת למושבים, הטמעה אלגנטית של פתחי המיזוג ותצוגה וירטואלית לנהג על השמשה הקדמית. זאת התצוגה הראשונה מסוגה מבית קונצרן פולקסווגן ולא מפתיעה שהיא הגיעה קודם כל לספינת הדגל החשמלית שלהם – פולקסווגן ID 7. מערכת התצוגה לנהג כוללת לא רק מד מהירות והצגת תמרורים, היא מציגה סימוני ניווט לנהג על גבי הכביש למרחק של כ-10 מטרים. זו מערכת דומה למה שכבר ראינו ברכבי מרצדס חשמליים כמו ה-
EQE.
מסך מולטימדיה בגודל 15 אינץ'
המסך המרכזי מאפשר לשלוט בכל הפונקציות של ה-ID7. כדי להפוך אותו לאינטואיטיבי יותר למשתמש, אפשר לשנות בו המון בהתאמה אישית לנוחות הנהג. זה כולל חלוקה תמידית של המסך ל-3 אזורים כאשר המרכזי והגדול הוא מסך הבית ולצידו ניתן לבחור אפשרויות שונות כמו שליטה על בקרת האקלים, ניווט, מוזיקה ועוד. כמו כן, יש פונקציית חנייה אוטומטית העוזרת להיכנס ולצאת מחניות ללא התערבות הנהג.
מערכת מיזוג אוויר הטובה בעולם
זה נשמע מוזר, אבל פולקסווגן ממש עומדים מאחורי ההצהרה הזאת. עבור דגם הבנזין היוקרתי שלהם –
פולקסווגן פייטון, הם פיתחו מערכת מיזוג אוויר חכמה והגדירו אותה כטובה ביותר בעולם הרכב. היא מסוגלת לעבוד במקסימום עוצמה כמעט ללא רעש ופתחי יציאת האוויר נפתחים ונסגרים באופן אוטומטי. עכשיו מערכת מיזוג האוויר הזאת מוצאת את עצמה גם בפולקסווגן ID7. היא כוללת כיוון אוטומטי של האוויר באמצעות מנועים חשמליים פנימיים, פריסה רחבה להפצת האוויר המקורר ברחבי הרכב במהירות וכוללת כמובן גם סינון חלקיקים לטיהור האוויר. כמו כן, מערכת בקרת האקלים של פולקסווגן ID.7 כוללת גם שליטה קולית חכמה המאפשרת, למשל, לומר לה שקר לכם בכפות הידיים והיא תפנה באופן אוטומטי אוויר חם לכיוון ההגה.
טווח נסיעה חשמלי
פולקסווגן ID.7 מוצעת ב-3 גרסאות: פרו, פרו S ו-GTX. פרו ופרו S מחומשות במנוע חשמלי אחורי המספק 286 כוח סוס לגלגים האחוריים. את המנוע מזינה סוללה בקיבולת של 82 קוט"ש או 91 קוט"ש, תלוי בגרסה. טווח הנסיעה המרבי שמתקבל, לפי תקן WLTP מאפשר עד 651 ק"מ ללא טעינה. גרסת ה-GTX הבכירה מצוידת בהנעה כפולה המספקת 340 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות בלבד. לה יש את הסוללה הגדולה בקיבולת של 91 קוט"ש וטווח הנסיעה המרבי הוא 542 ק"מ בין טעינות.
ממיר מתקדם
פולקסווגן פיתחה את הממיר החדש, כולל התוכנה שלו, לגמרי בתוך החברה. המודול הוא רב-תכליתי: לדוגמה, הוא ממיר את האנרגיה הישירה (DC) המאוחסנת בסוללה לאנרגיה תלת-פאזית (AC) הנדרשת עבור מנוע ההנעה החשמלי. הוא גם שולט על כל זרם האנרגיה בין הסוללה והמנוע בתוך פולקסווגן ID 7. כל תהליך האצה או שיחזור מעובד על ידי "המוח" האלקטרוני של ההנעה הזו. במהלך שיחזור, הממיר ממיר את האנרגיה חילופין שנוצרת לאנרגיה ישירה, שנשמרת בסוללה. הוא גם עוקב אחרי טמפרטורת המנוע החשמלי. משמעות הדבר היא שלממיר יש השפעה מכרעת על היעילות של
פולקסווגן ID7.