סוזוקי

מציג 5 דגמים

סקירה קצרה לסוזוקי

סוזוקי

סוזוקי החלה את פעילותה עוד בתחילת המאה הקודמת אבל בכל אופן החברה החלה בייצור מכוניות רק בשנת 1955 וזאת זמן קצר לאחר שהציגה את האופנוע הראשון שלה. סוזוקי ייצרה מעט דגמי רכבים קטנים כאשר אלו התמקדו בעיקר בשוק המקומי וזאת התמקדה בעיקר ברכבים בעלי הנעה כפולה וברכבים מסחריים. במהלך שנות השמונים הפכה סוזוקי למתחרה בשוק הבינלאומי וזאת גם בזכות לשיתוף פעולה מוצלח עם ג'.מ. כאשר סוזוקי הציגה את הסוויפט שהיה לרכב מיני בשנת 2004 (שזכה למכונית השנה בשנת 2006) היה שינוי ניכר במעמדה של החברה. כיום, מעמדה של סוזוקי הוא לא פחות מבין עשר היצרניות הגדולות ברחבי העולם כאשר מדובר בהיקף המכירות כאשר זו מתמקדת ובשונה מהעבר בעיקר בדגמים קטנים וזאת מייצרת דגמים רבים. מבין היצרנים היפנים, סוזוקי הייתה השני לייצא למדינת ישראל וזו החלה בכך עוד בשנות השמונים. מאז כניסתה של סוזוקי לישראל הינה מיובאת על ידי מכשירי תנועה.  

סוזוקי איגניס

הדור השני של סוזוקי איגניס הוצג על ידי סוזוקי לקראת סוף 2015 וזאת לאחר עשר שנים מאז סיום הייצור של הדור הראשון של דגם זה. הדור השני של האיגניס נחשב למיני קרוסאובר בעל סממני שטח. מבחינת גודלה של האיגניס, היא נחשבת לרכב מיני גדול. בישראל ניתן למצוא את הרכב עם מנוע בנזין בעל נפח של 1.2 ליטר, 4 צילינדרים ותיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. בעולם ניתן להשיג גם גרסאות של הרכב עם הנעה כפולה. בישראל חסרות גם מערכות בטיחות אקטיביות.  

סוזוקי ויטארה

כיום משווק דורו הרביעי של הסוזוקי ויטארה כאשר בדור זה הפך הדגם מרכב פנאי עם יכולות שטח לרכב פנאי רך. החל משנת 2015 משווק הדור הרביעי של הויטארה בישראל מוצע פה עם מנוע בנזין אטמוספרי בעל נפח של 1.6 ליטר עם הספק של 120 כ"ס ותיבת 6 הילוכים פלנטרית ובחירה בין הנעה קדמית לכפולה. החל משנת 2019 משווקת בישראל גם גרסה מעודכנת של הויטארה כאשר זו מאפשרת בחירה בין מנועי טורבו בעלי נפח של 1.0 ליטר או 1.4 ליטר ובין הספק של 112 כ"ס לבין 140 כ"ס וכמו כן אפשרות להנעה כפולה בגרסת ה1.0 ליטר בלבד. כמו כן עדיין חסרות בישראל מערכות בטיחות מתקדמות.  

סוזוקי סלריו

הסוזוקי סלריו הוצג בשנת 2014 כמחליף של האלטו וגם של הספלאש. הסלריו הינה מכונית חדשה לגמרי המבוססת כמו כן על רצפה חדשה אך הרעיון סביב מכונית זו דומה לאלטו אותה היא מחליפה כשייעודה הינו כמכונית עירונית זולה ככל האפשר המספקת את מטרתה בצורה פשוטה ותכליתית. עיצוב הפנים של הסלריו הינו בעל מראה עדכני ונעים מזה של האלטו. בסלריו החליפו את התיבה האוטומטית לתיבה רובוטית חד מצמדית בעלת 5 הילוכים המשודכת לאותו מנוע כמו של האלטו עם 3 צילינדרים ובעל נפח של 1.0 ליטר. אמנם תיבת הילוכים זו איננה נחשבת לנוחה לשימוש אך כאשר מדובר באחת ממטרותיו העיקריות של הרכב, לשמש כרכב זול וחסכוני הרי שתיבה זו תורמת לצריכת דלק פחותה. תא המטען של הסלריו הינו בעל נפח של 254 ליטר. אחד מהחסרונות הבולטין של הרכב הינו דווקא בתחום הבטיחות שכאשר במבחן הריסוק דורגה הסלריו ב-3 כוכבים בלבד.  

מאמרים על דגמי סוזוקי