רכב פנאי חשמלי יוקרתי בעל ביצועים עוצמתיים העומד בשורה הראשונה מול רכבי הפרמיום האירופאים – ניו EL8. SUV בעל 6 מושבים מפנקים, הספק של 653 כוח סוס ומתלי אוויר אדפטיביים לנוחות נסיעה מושלמת.
מותג ניו
מותג ניו מופיע לא מעט בכותרות בישראל ובעולם בעקבות לא מעט חידושים טכנולוגיים שהחברה מציגה. אחד הדברים המזוהים ביותר עם המותג אלה התחנות להחלפת סוללות כפי שניסתה לעשות חברת בטר פלייס הישראלית. במקום להמתין 20-40 דקות לטעינת הרכב, במספר מדינות באירופה, ניו התקינה תחנות להחלפת סוללות. זה אומר שברגע שטעינת הסוללה יורדת, אפשר לעצור בדרך באחת התחנות ותוך דקות אחדות להחליף לסוללה חדשה ולהמשיך את הנסיעה. מעבר לכך, ניו מנסה להתברג בין חמשת יצרניות הפרמיום של אירופה –
וולוו, אאודי, ב.מ.וו,
מרצדס ופורשה עם רכבים חשמליים בעלי טכנולוגיה מתקדמת במיוחד. זה כולל השתתפות במרוצי Formula e, פיתוח יכולות נהיגה אוטונומיות ושימוש בפלטפורמות נהיגה חשמליות בעלות טווח נסיעה ארוך במיוחד לצד טעינה אולטרה מהירה.
SUV חשמלי גדול
הפרופיל של ניו EL8 מזכיר לנו קצת את
ריינג' רובר ספורט. העיצוב מינימליסטי מאוד ומרגיש מאופק ובוגר. זה לא יכול לעורר התנגדות אך הוא גם לא נחרת בזיכרון אחרי שרואים אותו. הדבר היחיד שבולט אלה הרדארים של מערכות הבטיחות המתקדמות ובעיקר זה שמעל השמשה הקדמית. זה רכב חשמלי עם 3 שורות מושבים ו-6 מקומות ישיבה. לדעתנו, המתחרה המרכזית שלו בקטגוריה זאת
BMW iX. ניו EL8 זה רכב בעל מידות גדולות: אורך של 5 מטר, גובה 1.75 מטר, רוחב 2.2 מטר ובסיס גלגלים של 3 מטר. ולמען האמת המידות שלו מרגישות גדולות מידי לרחובות העירוניים בישראל.
טכנולוגיות מתקדמות
המבנה הארכיטקטוני של ניו EL8 הוא מהמתקדמים בקטגוריה כאשר השלדה מחוזקת במיוחד ומורכבת משילוב של פלדה ואלומיניום, הסוללה מוטמעת ברצפת הרכב ושני מנועים חשמליים מונחים בשני הקצוות להנעה כפולה. למרות המידות הגדולות, NIO EL8 מציג נתון מקדם גרר מרשים של 0.25 בלבד. חישוקי הגלגלים מגיעים כסטנדרט במידה 21" ואפשר לשדרג ל-22".
תא נוסעים VIP
בתוך תא הנוסעים ניו EL8 מצליחה להעניק תחושה יוקרתית בזכות בחירת חומרים מעולה ואיכות הרכבה מצוינת. כדי להבין את רמת האיכות שלה, צריך לזכור שניו מתחרה בקטגורית רכבי היוקרה הגרמניים כמו
BMW ומרצדס. כפי שנהוג ברכבים חשמליים בקטגוריה הזאת, מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ' שולט בחוויית השימוש. יחד עם המסך המרכזי, גם לנהג יש מסך לתצוגת נתוני הנהיגה שמחליף את לוח המחוונים. בנוסף לכך, מעל הדשבורד תמצאו את העוזרת הווירטואלית NOMI. היא מיועדת לשפר את חווית השימוש בפונקציות השונות ברכב ואחראית גם על הניווט באמצעות פקודות קוליות.
שימושיות ל-6 נוסעים
מבחינת סידור המושבים, ניו EL8 דומה ל
קיה EV9. במקום 7 מושבים צפופים, בשלושת שורות המושבים יש 6 מקומות ישיבה עם מרווח מספק ל-6 נוסעים מבוגרים בתצורה של 2+2+2. בגלל המרווח הנדיב שיש לנוסעים, נפח תא המטען נפגע והוא עומד על 265 ליטר כאשר השורה השלישית נמצאת בשימוש. אם תקפלו אותה תקבלו נפח הטענה של 810 ליטר, כמו
בטסלה מודל Y. כמו כן, יש לא מעט פתרונות נוחות מתקדמים כמו מקרר, עיסוי מושבים המדמה אבנים חמות ויכולת שינוי האווירה בתא הנוסעים באמצעות תאורת אווירה חכמה.
חווית נהיגה עוצמתית
ניו EL8 מצוידת בשני מנועים חשמליים להנעה כפולה. הם יכולים לפעול בנפרד זה מזה לשיפור היעילות. כאשר הם עובדים ביחד ההספק המרבי שמתקבל אל הגלגלים הינו 644 כוח סוס ו-85.5 קג"מ. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות. רק נזכיר שמדובר ברכב משפחתי ענק במשקל עצמי של 2.6 טון. כדי להצליח גם לעצור, היא מצוידת בבלמים של מותג Bosch. בזכות מתלי אוויר אדפטיביים, התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה של ניו EL8 משתנה בהתאם למצב הנהיגה שנבחר. טווח הנסיעה המרבי של ניו EL8 בעולם האמיתי המשלב נסיעה בפקקים, בכבישים עירוניים וכבישים מהירים עומד על כ-400 ק"מ. נתון דומה מציגה מרצדס
EQE SUV.
חוות דעת
Nio בחרה להתחרות באחת הקטגוריות השמרניות והקשוחות ביותר בתעשיית הרכב. עם רוב הדגמים שלה היא מצליחה לתת פייט למתחרות מגרמניה ואפשר לראות את זה במספר המכירות במדינות מערב אירופה (שוודיה, נורבגיה, דנמרק, הולנד וגרמניה). החיסרון היחיד שלה הוא המחיר הגבוה שאמור להראות שמדובר ברכב יוקרה אך עדיין אין לה את המעמד שגורם ללקוחות לחשוק דווקא ברכב הנקרא "ניו".