דונגפנג

מציג 1 דגמים

המחיר המוצג הינו על פי מחירון היבואן בלבד ואינו כולל: אגרת רישוי, מערכת מיגון (בהתאם לדרישת הביטוח) ועמלה המשולמת לקפיטל מוטורס.

סקירה קצרה לדונגפנג

דונגפנג - מותג בעל היסטוריה

ההיסטוריה של דונגפנג מתחילה בשנת 1969, כאשר החברה הוקמה תחת השם "המפעל השני לייצור רכבים" והחלה בבניית מפעל בעיר שיאן שבפרובינציית חוביי. בשנת 1975 השיקה דונגפנג את רכביה הראשונים, רכב צבאי מסוג EQ240. שלוש שנים לאחר מכן, הרחיבה החברה את קו המוצרים שלה עם רכב מסחרי חדש במשקל חמישה טון, ה-EQ140. שנת 1984 — הרחבת הייצור המפעל השני של החברה נבנה גם הוא בסין, בעיר שיאן שבפרובינציית חוביי. לאחר שש שנים, בסוף 1990, התקשרה החברה להסכם שיתוף פעולה עם המותג הצרפתי סיטרואן. בשנת 1991 ייצרה החברה את רכב המיליון שלה ושינתה את שמה לדונגפנג מוטור קורפוריישן (DFM), תחתיו החלו לייצר רכבים פרטיים. השם דונגפנג נגזר משילוב של שני סמלים סיניים: 东 ("מזרח") ו-风 ("רוח"), שמשמעותם "רוח מזרחית". ניתן להניח שהלוגו מסמל רוחות או זרמים אוויריים שמניעים את החדשנות בתעשיית הרכב. שנת 1993 — הייצור ממשיך להתרחב צעד משמעותי נוסף של הקונצרן הסיני היה הקמת מפעל דונגפנג פיז'ו סיטרואן בעיר ווהאן. תשע שנים לאחר מכן, התקשרו יצרני הרכב בהסכם להקמת מפעל משותף עם ניסאן. בשנת 2005, נכסי דונגפנג עמדו על 76.89 מיליארד יואן, ומספר העובדים בחברה הגיע ל-106 אלף. בנוסף, היו עסקאות נוספות: בשנת 2013, החברה הקימה ברית אסטרטגית עם המותג השוודי וולוו בתחום הפיתוח והייצור של רכבים מסחריים וציוד מיוחד.  

המותג היום

לפי המושגים הסיניים, ההיסטוריה של דונגפנג, שנמשכת חמישה עשורים, היא רק רגע קטן. עם זאת, בתוך הזמן הקצר הזה התרחשו אירועים רבים ומרשימים. בין ההצלחות המרשימות ניתן למנות את הקמת תשתית הייצור — תוך 36 חודשים מהקמת החברה ב-1969 הושלמה הבנייה של שלושה מפעלים לייצור ציוד צבאי, מנועים, רכיבים וחומרים מתכלים. בנוסף, נוצר שיתוף פעולה פורה עם חברות רכב זרות כמו סיטרואן, הונדה, קיה, אוז, ניסאן ופיז'ו. דונגפנג גם הצליחה להיכנס לשוק הבינלאומי: כיום היא מוכרת רכבים ב-92 מדינות ברחבי העולם, ועכשיו גם בישראל. עוד אחד מהישגיה הוא ייצור הרכב הפרטי הראשון שלה, דגם ריץ. החברה ממשיכה להתפתח בקצב מסחרר, ובזכות זאת היא משתייכת כיום ל"רביעייה הגדולה" של יצרני הרכב הסיניים. יש לה 42 מפעלים במגוון מקומות בסין ובעולם, המייצרים רכבים פרטיים, מסחריים וכבדים, תחבורה ציבורית, חלקי חילוף וציוד לתעשיית הרכב. בנוסף, היא מחזיקה בשיאי גינס עבור קו הייצור הארוך ביותר והמתקן הניסויי הגדול ביותר בעולם.  

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס היא מכונית חשמלית חדשה בשוק הישראלי, בעלת ממדי סופר-מיני ועיצוב פשוט אך אלגנטי. הרכב מצויד במסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים מודרני ואבזור יוקרתי, כולל מושב בכוונון חשמלי. הוא מציע גם טעינה אלחוטית לטלפון, 32 צבעי אווירה, ומצלמת 360 מעלות. דונגפנג בוקס מציעה פתרון נגיש לצרכנים, במיוחד בעידן שבו רכבים חשמליים אחרים מתייקרים. בוקס מציעה ממדים המזוהים עם קטגוריית הסופר-מיני, באורך של 4.02 מטר, רוחב של 1.81 מטר וגובה של 1.57 מטר, מה שמבטיח נוחות ומרווח פנימי. העיצוב נקי ומתוחכם, ומסך המולטימדיה בגודל 12.8 אינץ' מספק ממשק אינטואיטיבי, המקל על ניווט, מוזיקה וחיבור לאפליקציות. בנוסף, מסך קטן של 5 אינץ' מול הנהג מציג מידע חיוני כמו מהירות ומצב הסוללה. למרות שחלק מהרכבים החשמליים אינם כוללים תא כפפות, בוקס מציעה תא כזה, המאפשר אחסון נוח של פריטים. אף שהתאים אינם עמוקים, הם עדיין שימושיים. האבזור בולט, ובמקום גג פנורמי יקר, יש מושב נהג חשמלי עם אפשרות לאוורור, מה שמספק נוחות רבה. תכנון להוסיף תמיכה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בעתיד יגביר את נוחות השימוש במערכת המולטימדיה. מבחינת בטיחות, דונג פנג בוקס מצוידת בבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב. מרווח הפנים טוב, בעיקר הודות לגובה הדומה לקרוסאובר, והמושב האחורי מרווח, עם תא מטען של 326 ליטר — יותר מהטויוטה יאריס אך פחות מהסיאט איביזה. המנוע מספק 95 כ"ס, והביצועים מצביעים על נסיעה חלקה, ללא תאוצות חזקות. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 310 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה. נוחות הנסיעה גבוהה, בזכות בסיס גלגלים ארוך וכיול מתלים שמסוגל להתמודד עם שיבושים בכביש.

מאמרים על דגמי דונגפנג