קרוסאובר משפחתי מאובזר ומפנק בעל חווית נהיגה רכה ונוחה במיוחד – ג'ילי EX5. בעלת עיצוב מודרני, תא נוסעים המרגיש יוקרתי מאוד ביחס למחיר שלה ואפשרות לטעינה מהירה תוך כ-20 דקות.
מה זה EX5?
אחרי כמעט 4 שנים ג'ילי מביאה לישראל דגם חדש שצפוי להחליף את ה
גיאמטרי C הפופולארית. ג'ילי EX5 נכנסת לנעליים גדולות מאחר והגיאומטרי C כבשה את שוק הרכב בישראל מיד עם ההשקה שלה. אם אתם מתלבטים האם ה-EX5 מתאימה לכם דעו שיש עוד לא מעט אופציות לבחור מהן: BYD אטו 3, וולוו EX30,
פורת'ינג פראיידיי ועוד. גי'לי EX5 מוצעת ב-2 גרסאות דומות. לשתיהן הנעה קדמית וסוללה בקיבולת של 60 קוט"ש.
איזה גרסאות יש?
גרסת הבסיס של ג'ילי ex5 נקראת PRO. היא מגיעה עם מסך מרכזי בגודל 15.4 אינץ', משטח טעינה אלחוטית לטלפון, חישוקי גלגלים בגודל 18 אינץ', מושבים בריפוד עור, כוונון חשמלי מלא למושבים הקדמיים, חימום ואוורור במושבים, מצלמות חניה היקפיות ועוד מגוון תוספות המגיעות כבר בכל הרכבים החדשים כסטנדרט כמו בלם יד חשמלי, חלונות מושחרים מאחור וכניסה והנעה ללא מפתח. הגרסה הבכירה של ה-EX5 נקראת TECH. לה יש חישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ', גג שמש פנוראמי, עיסוי במושבים הקדמיים, תצוגה עילית לנהג, תאורת אווירה, מערכת סאונד יוקרתית בעלת 16 רמקולים ואפשרות לריפוד עור לבן בתוספת תשלום.
איזה סוללות ומנועים יש לג'ילי EX5?
הדגם החדש של ג'ילי מוצע רק עם סוללה אחת ומנוע אחד, אין אפשרויות לבחור מהן ולהתאים את הרכב לצרכים שלכם. מצד שני, מדובר ביחידת הנעה מצוינת ביחס למחיר הנמוך של הרכב. מדובר במנוע חשמלי קדמי בהספק של 214 כוח סוס ו-32.6 קג"מ. את המנוע מזינה סוללה בקיבולת של 60 קוט"ש. זאת מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 410 עד 430 ק"מ לפי תקן WLTP (בהתאם לרמת הגימור). תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות והמהירות המרבית הינה 175 קמ"ש. הסוללה נתמכת בטעינה אולטרה מהירה של 20% עד 80% תוך 20 דקות בלבד.
איך ה-EX5 מרגישה מבפנים?
בגלל שמדובר ברכב גבוה יחסית הכניסה אליו נוחה מאוד, במיוחד לאנשים מבוגרים. בכל רמת גימור המושבים מגיעים עם חימום, אוורור וכוונון חשמלי. בגרסה הבכירה יש גם זיכרונות למושבים ולמושב הנוסע יש הדום חשמלי נשלף שהופך נסיעות ארוכות לתענוג של ממש. ההגה מעוצב בצורה לא שגרתית כאשר החלק עליון והחלק התחתון הם שטוחים. הוא עטוף בציפוי עור נעים מאוד למגע מחומר אנטי בקטריאלי. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10 אינץ'. ברמת גימור TECH תקבלו גם לוח מחוונים וירטואלי על גבי השמשה כדי למנוע את הצורך להוריד את העיניים מהכביש בזמן הנהיגה. למרות שניכר שתפעול מערכות הרכב עוצבה בהשראת טסלה כאשר כמעט הכל חייב להיעשות דרך המסך המרכזי, עדיין נשמרו כמה כפתורים חשובים כמו הפעלה וכיבוי של מערכת בקרת האקלים, הפשרת שמשה אחורית ויש אפשרות לכוונן את פתחי המזגן בצורה ידנית. העיצוב הפנימי נראה מודרני ויוקרתי מאוד. המון משטחים רכים למגע עם חיפוי איכותי וכמעט אין פלסטיקים זולים. ישנו שפע של תאי אחסון — מחזיקי כוסות, מקומות לטלפון (כולל טעינה אלחוטית), תא מרכזי ותא כפפות.
האם תא הנוסעים שלה שימושי?
בשורה השנייה תופתעו לקבל מרווח עצום עבור מבוגרים עם רצפה שטוחה, כיוונון המשענת ומילוי רך לישבן. כדי להפוך את התחושה לנעימה במיוחד בג'ילי EX5 יש פתחי מזגן גם ליושבים מאחור, שקעי USB ואפילו תא אחסון נסתר במושב האמצעי. תא המטען מציע נפח של 302 ליטר במצב רגיל ועד 410 ליטר עם תא אחסון תת-רצפתי. אין גלגל רזרבי, רק ערכת תיקון תקר.
האם ג'ילי EX5 בטיחותית?
כרכב שמוכוון לשוק האירופי, ג'ילי עברה בהצלחה את מבחני הריסוק של EURO NCUP עם ציון של 5 כוכבים. היא מצוידת ב-7 כריות אוויר, רדאר ומצלמות לזיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד. כמו כן יש גם מערכות המקלות על הנהג כמו למשל הפעלה וכיבוי אוטומטיים של האורות הגבוהים והתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
מה דעתנו עליה?
ג'ילי EX5 זה רכב מאובזר במיוחד בעל הנעה חזקה וטווח נסיעה סביר ביחס לקטגוריה. היא מותאמת לפלח נהגים מבוגרים יותר או למשפחות מכיוון שחווית הנהיגה בו רכה מאוד ואינה מותאמת לנהיגה דינאמית. מצד שני, במחיר שלה, יחד עם שפע של אבזור ומותג שכבר הוכיח את עצמו בישראל, זאת כנראה אחת האפשרויות הטובות ביותר שעומדות בפניכם בשוק הרכב החשמלי בישראל.