קרוסאובר פרמיום משפחתי בעל הנעה כפולה עם יכולות שטח מרשימות, חבילת בטיחות מורחבת ותא נוסעים יוקרתי – Jaecoo j7. הוא מגיע בהנעת טורבו בנזין, 3 רמות גימור לבחירה ומחיר אטרקטיבי במיוחד.
עיצוב בהשראת לנד רובר
Jaecoo הוא תת מותג של צ'רי. דגמי Jaecoo מיועדים לשוק הגולבלי ואינם נמכרים בסין. כך למשל ה-J7 מבוסס על דגם צ'רי אקספלור 06. זה SUV מעוצב בהשראת דגמי לנד רובר אך לא במקרה. המעצבים של הדגם עיצבו חלק נרחב מקו הדגמים של מותג לנד רובר. J7 ניחן בקווים אופקיים ישרים שמדגישים את המידות שלו וגורמים לו להיראות כמו רכב שטח קשוח וגדול. אבל למעשה מדובר ברכב משפחתי בעל מידות דומות לאלו של קיה ספורטז' ו
טויוטה קורולה קרוס. J7 הינו באורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.67 מטר. בסיס הגלגלים שלו ממוצע לקטגוריה ועומד על 2.67 מטר. ל-Jaecoo j7 תא מטען יחסית גדול ומציע נפח של 424 ליטרים.
מנוע וביצועים
Jaecoo j7מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 147 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. הדגם מוצע בשתי אפשרויות הנעה: קדמית או כפולה, כאשר גרסת ההנעה הכפולה כוללת מערכות עזר לנהיגת שטח מתקדמות. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 10.8 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. מרווח הגחון עומד על 20 ס"מ, ומאפשר התמודדות עם תנאי שטח קלים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה. במהלך השנה צפויה להגיע גרסה היברידית נטענת, המצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי, עם טווח נסיעה חשמלי של כ-80 ק"מ.
אבזור ובטיחות
תא הנוסעים של ג'אקו J7 משדר תחושה של רכב שטח קשוח, תוך שילוב אלמנטים עיצוביים מודרניים בהשראת העיצוב החיצוני. רמת האבזור משתנה בהתאם לרמת הגימור הנבחרת. כבר ברמת הגימור הבסיסית נהנה הנהג ממסכי מגע גדולים, חישוקי גלגלים יוקרתיים וריפודי עור טבעוני. ברמות הגימור הגבוהות יותר, מתווספים תוספות נוחות כגון חימום מושבים, גג שמש חשמלי ומערכת שמע יוקרתית של סוני. גרסת הפאר מציעה את חבילת האבזור המלאה, כולל תצוגה עילית, אוורור מושבים ו-7 מצבי נהיגה שונים לגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף לאבזור הנוחות המרשים, ג'אקו J7 מצויד במערכת בטיחות מקיפה הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מערכת לניטור שטחים מתים, מגביל מהירות חכם המזהה תמרורים, מערכת עזר ליציאה בטוחה מחנייה, מצלמות חנייה היקפיות ו-10 כריות אוויר, המספקות הגנה מקיפה לנוסעים.
גרסת ה-4X4
Jaecoo J7 החדש מוצע גם בגרסת 4 על 4 ברמת גימור אדוונצ'ר. יש לו יכולות שטח יחסית מרשימות עם זווית גישה של 21 מעלות, זווית נטישה של 29 מעלות ומרווח גחון של 20 ס"מ. מערכת חכמה המסייעת אלקטרונית לאחיזת הגלגלים בקרקע כוללת 7 מצבי נהיגה לבחירת הנהג. בנוסף לכך היא מצוידת במצלמת גחון המציגה את המכשולים לפני הרכב בעת תמרון וישנם עוד פינוקים שאף חובב שטח לא יתנגד להם כמו חימום ואוורור המושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה גדול יותר בגודל 14.8 אינץ', תצוגה עילית לנהג ועוד.
מותג צ'רי
צ'רי היא מותג האם של
JAECOO. היא משווקת בישראל 3 דגמים כאשר הדגם הפופולארי ביותר שלה הוא SUV 7 מקומות ישיבה ובעל הנעת טורבו עוצמתית העונה לשם
צ'רי טיגו 8 פרו. הדגמים של צ'רי נמכרים בישראל ברמות הגימור הגבוהות ביותר עם שפע של אבזור ומנועי טורבו עוצמתיים אך הם אינם נחשבים לפרמיום. לכן, עכשיו יש אלטרנטיבה מעט יוקרתית יותר בשם ג'אקו (JAECOO).
חוות דעת
מלבד גרסת ה-4 על 4 שאין לה מתחרות בקטגוריה מלבד סובארו פורסטר, ג'אקו J7 מוצעת ב-2 גרסאות נוספות בעלות הנעה קדמית. במחיר שנע סביב 170 אלף שקלים מדובר ברכב אטרקטיבי מאוד שכן גם ברמת האבזור הבסיסית הוא מציע יותר מערכות בטיחות מרוב המתחרות בקטגוריה, אבזור יוקרתי הכולל מושבי עור בכוונון חשמלי ועיצוב נקי מאוד בהשראת SUV יוקרתיים ויקרים בהרבה. החיסרון היחיד שניתן לשים עליו את האצבע זאת יחידת ההנעה. מנוע טורבו בנזין שמייצר הספק של 147 כוח סוס בלבד נחשב למעט מיושן והוא גם אינו משפיע לטובה על צריכת הדלק. ובכל זאת, Jaecoo J7 מציע הרבה יותר ממה שאפשר לצפות במחיר של רכב משפחתי קטן יותר.