ירידה נוספת במסירות הרכב בעוד טויוטה קורולה מובילה במכירות

מוסכניק

שנת 2019 ממשיכה לרשום ירידה במספר מסירות הרכב לעומת שנת 2018. מדובר על ירידה עקבית מאז שנת 2016. בעוד הנתונים יורדים טויוטה קורולה עולה למקום הראשון במסירות הרכב לחודש ספטמבר ועוקפת את המתחרה הקוריאנית, יונדאי איוניק. 

המחצית הראשונה של שנת 2019 תיזכר כתקופה שבה שוק הרכב הישראלי ממשיך את המיתון שנכנס אליו במסירות הרכב בארץ. מדובר על תקופה של ארבע שנים שבמהלכן ירדו מכירות הרכב בארץ מאז 2016.

מנתוני איגוד יבואניות הרכב של חודש יוני עולה שרישום הרכבים שנרשמו בישראל עומד על 21,838. בהשוואה לממוצע מסירות הרכבים שבוצעו אשתקד באותה תקופה. מדובר על ירידה של 7% בהשוואה לחודש זה אשתקד.

בחודש אוגוסט השנה נמסרו 19,927 רכבים חדשים ואם נשווה זאת לחודש המקביל בשנה הקודמת נמצא ירידה של 18%. נכון לחודש אוגוסט השנה בוצעו מסירות של 200,354 רכבים חדשים, מה שמצביע על ירידה של 5.5% (נכון לחודש אוגוסט השנה).

כעת, בחודש ספטמבר נראה שמגמה זו אינה הולכת להיעלם והיא רק מגבירה את הקצב. נכון לנתוני חודש ספטמבר אמנם נרשמה עליה במספר מסירות הרכב לעומת השנה הקודמת של 5000 רכבים יותר אך בהשוואה לרוב השנה החולפת מצאנו ירידה במספר מסירות הרכב שעומדת על 3.1%. חודש ספטמבר היה זה שמיתן מעט את הירידה במספר מסירות הרכב ויש לבדוק האם עד סוף השנה נתון זה יימשך או ילך ויצטמצם.

 

על ההאטה בשוק הרכב

שוק הרכב בארץ הוא אחד ההכנסות הפוריות ממיסוי ויכול להצביע על מגמות ושינויים בכלכלה הישראלית. לכן הירידה העקבית במסירות רכב חדש בישראל יכולות להצביע על מספר מגמות משמעותית, אחת מהן לדוגמה, היא הצהרת משרד האוצר על עדכון המס לרכבים שהחל בחודש אפריל השנה, הצפי היה נהירה משמעותית ברכישת רכבים על מנת להרוויח את מחירי הרכב הנמוכים יחסית לפני כן – מה שלא קרה!

שוק רכבי היוקרה: אחד המדדים שמראים זאת בבירור הוא שוק רכבי היוקרה שגם הוא רשם ירידה משמעותית במסירות רכב חדש. קהל רכבי היוקרה מקדים במידת מה את מגמות שוק הרכב וסוחב אחריו את שאר הרכבים "העממיים". לכן כאשר נרשמת האטה במכירות אלו, עם קהל רוכשים בעל הכנסה והון משמעותי לרכישת רכב פרימיום, זהו סממן מדאיג שעלול להצביע על שינויים משמעותיים שעוד עלולים לבוא.

החודשים העיקריים במסירות רכבי יוקרה בארץ הם ינואר – פברואר שמגיעים עד ל- 60% מסך מכירות סגמנט רכבים אלו. בתחילת שנה זו נרשמה ירידה של 27% מסך מכירות רכבי הפרימיום המובילים, שלושת יצרניות הרכב הגרמניות אאודי, ב.מ.וו ומרצדס

אאודי עוקפת בסיבוב את שאר הגרמניות: בחינה של מסירות רכבי היוקרה של מחצית השנה הראשונה מצביעים על עליה משמעותית של יצרנית הרכב הגרמנית אאודי על פני מתחרותיה בסגמנט מכוניות היוקרה: ב.מ.וו ומרצדס. מסירות הרכב של אאודי במחצית השנה מצביעות אמנם על ירידה צפויה בהיקף המכירות שעומדת של 19% בהשוואה לשנה הקודמת אך עוברת את חברת מרצדס שרשמה ירידה משמעותית יותר שעומדת על ירידה של 22% בהיקף המכירות שלה. 

מדובר על 2,171 מסירות רכב שבוצעו מדגמי רכבי אאודי, 73 רכבים יותר ממסירות הרכב שבוצעו על ידי חברת מרצדס. חברת ב.מ.וו מדשדשת מאחור עם 1,687 מסירות רכב שמצביעות על ירידה של 16% בהשוואה לנתוני מסירות הרכב של החברה אשתקד. 

 

טויוטה קורולה חוזרת להוביל במכירות הרכב 

למרות ההאטה במסירות רכבים חדשים, יצרנית רכב אחת יכולה בהחלט לטפוח לעצמה על הכתף, יצרנית הרכב היפנית טויוטה הצליחה להשיג שוב את הבכורה לאחר 4 שנים שבהן נעדרה מראש טבלת מכירות הרכב.

דגם הרכב הנמכר ביותר של החברה היפנית הוא טויוטה קורולה היברידית שקטף מספר מרבי של 12,139 מסירות רכב נכון לחודש ספטמבר ועבר את מכירות דגם החברה הקוריאנית יונדאי איוניק שעמד בראש טבלת מכירות הרכב אשתקד והשנה רשם 9,461 מסירות בלבד בהביאו אותו למקום השני בטבלת מסירות הרכב ובהפרש ניכר מהקורולה של טויוטה. 

למרות הפיכתם של רכבי ההיבריד לפופולאריים מאוד בקרב הנהגים הישראלים ולמרות שישראל זוכה למקום של כבוד ברכישת רכבים היברידים בהשוואה למדינות המערב, עדיין תמוה כיצד זוכה רכב היברידי במקום הראשון נוכח העלייה במיסוי שהטילה המדינה על רכב היברידי רגיל.

יונדאי יכולים להתנחם בכך שהמקום השלישי במסירות הרכב בארץ נשאר אצלם עם דגם יונדאי i10 שקטפה 7,667 מסירות רכב חדש מתחילת השנה. יונדאי ממשיכה לשלוט על טבלת מסירות הרכב עם חברת הבת שלה קיה ורכב המיני הפופולארי שלה קיה פיקנטו שזכה עד כה ב- 7,362 מסירות. 

 

20 המכוניות הנמכרות ביותר עד חודש ספטמבר 2019

דגם הרכב מספר מסירות עד חודש ספטמבר 2019
טויוטה קורולה היברידית 12,139
יונדאי איוניק 9,461
יונדאי i10 7,667
קיה פיקנטו 7,362
יונדאי טוסון 6,836
קיה ספורטאז' 6,546
קיה נירו 5,759
סקודה אוקטביה 5,485
מיצובישי אאוטלנדר 5,287
טויוטה יאריס 4,734
יונדאי i20 4,666
טויוטה ראב 4 היברידי 4,510
טויוטה C-HR 4,119
רנו מגאן 3,913
קיה סטוניק 3,881
סקודה קודיאק 3,775
ניסאן קשקאי 3,730
מאזדה CX-5 3,402
פיג'ו 3008 3,292
סיאט ארונה 3,136

 

מגמת הירידה במסירות הרכב בישראל עדיין משפיעה היטב ובאה לידי ביטוי גם בירידת מכירות של דגמים שונים. ביניהם נמצא את דגמי יונדאי, סובארו, פולקסווגן, שברולט, רנו וניסאן. לעומתם, טויוטה שמצליחה להוביל במכירות הצליחה הודות המעבר לדגם ההיברידי המוצלח של הקורולה שהצליחה לעבור את מכירות דגם ההיבריד של יונדאי.

דגמי רכב דומים מאותו סגמנט רכבים כמו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון רשמו ירידה במכירות וניתן לשער שדבר זה נוגע לעליית המחיר שבוצעה בהם לעומת דגמי העבר, לא רק זאת אלא שכעת נוספים דגמי רכב נוספים מאותו סגמנט שמעלים את התחרות. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו